Danmark ifølge Bubber - åbne forhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2012

Moma

modesty skriver:

Men hvorfor? Du siger at det er sådan det er - men hvorfor?

Jeg er ikke ude på at være kritisk. Jeg forstår sagtens at man gerne vil leve i et monogamt forhold. Jeg prøver bare at finde ind til hvad problemet med sex med andre rent faktisk er. Hvad ville konsekvensen være? Hvorfor ville du blive såret hvis din mand havde sex med andre? 

Tror måske det er fordi man ofte som kvinde "blander" sex og følelser. For (mange af) os er det ikke noget man kan adskille, og så ligger den tanke om åbent forhold så fjernt for os. 

Det er jo ofte forskellen mellem kvinder og mænd. Skal vi have sex med en mand, så skal vi have "hele pakken" og ikke kun en hyggelig engangsfornøjelse. 

Jeg kunne ikke leve i et åbent forhold. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2012

Zafir

Vi har haft denne her snak op en del gange herinde Og der sidder altid et par stykker (mig incl) og siger at det er en god idé, også kommer der 1000 vis der siger, NIX NEJ ALDRIG

Det er sandt at det kræver MEGET arbejde og tillid at have et åbent forhold, men det er tilgengæld også et forhold der skaber store oplevelser og meget meget nærhed og omsorg.

OG jeg ved at vi aldrig vil være utro, fordi vi har tilliden til at give hinanden plads til de ting vi gerne vil gøre.

Så det kræver en masse spilleregler og at man overholder dem.

HVIS der var en af os, der så ikke overholdte de spilleregler, så ville det jo også være helt galt, for hvorfor så ikke komme og vende det med hinanden først?

Dog vil jeg sige, at for os er det KUN sex. Jeg har levet i et forhold med 2 kærester... Og det er alt for træls og forvirrende i længden...

Anmeld

15. december 2012

Clisolka

Chili skriver:

Nej, nej og atter nej!
Ville aldrig kunne dele min mand med nogen...

Men synes det er fint andre kan få det til at fungere

Har det på samme måde 

Fint at andre kan, men jeg kan ikke 

Anmeld

15. december 2012

modesty

Moma skriver:

Tror måske det er fordi man ofte som kvinde "blander" sex og følelser. For (mange af) os er det ikke noget man kan adskille, og så ligger den tanke om åbent forhold så fjernt for os. 

Det er jo ofte forskellen mellem kvinder og mænd. Skal vi have sex med en mand, så skal vi have "hele pakken" og ikke kun en hyggelig engangsfornøjelse. 

Jeg kunne ikke leve i et åbent forhold. 

Ja, det har du måske ret i. Men igen, hvorfor er det sådan? Er det ikke også bare en social konstruktion, fordi vi er blevet opdraget med at hvis drenge knalder med mange er de seje og hvis piger gør det, er de billige? Jeg kan i hvert fald sagtens have sex uden følelser, og det kender jeg MANGE andre kvinder der også kan.

Anmeld

15. december 2012

Bertris

Som tingene er NU ville jeg ikke kunne have et åbent forhold med min forlovede  

Men i starten da vi fandt sammen havde vi sådan delvist en aftale om at vi gerne måtte være sammen med andre, men det skete ikke, også blev vi et helt fast par, og i den "forstand" var det forkert  

Men tror også igen det kommer an på hvordan forholdet er, hvem man er og maaange ting. Jeg ville ikke kunne have et åbentforhold med en føler er 100 % "min"

Anmeld

15. december 2012

Moma

modesty skriver:

Ja, det har du måske ret i. Men igen, hvorfor er det sådan? Er det ikke også bare en social konstruktion, fordi vi er blevet opdraget med at hvis drenge knalder med mange er de seje og hvis piger gør det, er de billige? Jeg kan i hvert fald sagtens have sex uden følelser, og det kender jeg MANGE andre kvinder der også kan.

Du har da ret i det du skriver, at kvinder er ludere og mænd er seje, hvis de er/ har været sammen med mange. Vi har lige haft denne snak på mit arbejde, fordi jeg har en mandlig kollega, der er blevet (ufrivilligt) skilt, og han lever livet -  ifølge ham selv og har gang i en ny hver weekend 

Jeg dømmer ikke jer, der lever i et åbent forhold - overhovedet. Jeg kunne bare ikke selv leve på den måde med min mand.

Men måske jer, der lever i et åbent forhold i virkeligheden lever i et tæt forhold med jeres mænd? I får i hvert fald talt om nogle ting, som mange måske ikke gør. 

Anmeld

15. december 2012

Fenja09

Nej, det kunne jeg ikke, men jeg synes tilgengæld at det må være fedt at kunne klare det følelsesmæssigt og mentalt. På den måde ville mange måske undgå utroskab, hvis man åbent kunne komme til hinanden og fortælle om ens fantasier eller ønsker.

Det er ikke kun et no go fordi jeg ikke ville kunne tage at min mand lå og knaldede andre, men også fordi at jeg bestemt ikke selv ville have lyst til selv at gøre det når jeg var i et forhold.

Omvendt er jeg heller ikke af den mening at sex og kærlighed absolut hænger sammen - men at man også sagtens kan have sex uden at føle andet end fysisk tiltrækning.

Det er jo egentlig også fuldstændig naturligt for mennesket, at have flere partnere - det er vores kultur ( selvfølgelig gennem mange århundreder) der gør at vi ikke mener det er "korrekt" at gøre når man er i et forhold.

/Fenja

Anmeld

15. december 2012

MorDk

NEVER!!

Anmeld

15. december 2012

LilleLene

Hvem? skriver:

Fik tid til at sidde og se Danmark ifølge Bubber der i aften handlede om åbne forhold, og det kunne jeg godt nok ikke - tænk sig at komme hjem og manden li havde knaldet den dame du mødte på trappen i jeres seng......

Tænker det er fedt, at folk gør det - ligesom andre der tænder på andre ting, fred med det - men jeg kunne ikke

Hmm, hva siger i?

kun hvis det var mig der måtte

ja ja dobbeltmorale er dobbelt så godt ikke ?

Ville bestemt ikke kunne dele min mand, og han vil ikke dele mig, så det er så nemt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.