Danmark ifølge Bubber - åbne forhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2012

modesty

Hvem? skriver:

Jeg er som ikke bange for at han forlader mig pga. han har sex med en anden, han kunne jo lige godt "falde" over en følelsesmæssigt også forlade mig, her handler det mere om at det er én ting som kun min mand og jeg har sammen, jeg er heller ikke typen der snakker med veninderne om vores sexliv, det er vores og kun vores

Men dertil skal siges, at jeg dog ikke har nogle fordomme om at folk lever anderledes end vi gør, det er rimelig cool at folk finder ud af, hvordan deres liv sammen fungere bedst, jeg ved dog bare at jeg ikke kunne leve sådan

Men hvorfor? Du siger at det er sådan det er - men hvorfor?

Jeg er ikke ude på at være kritisk. Jeg forstår sagtens at man gerne vil leve i et monogamt forhold. Jeg prøver bare at finde ind til hvad problemet med sex med andre rent faktisk er. Hvad ville konsekvensen være? Hvorfor ville du blive såret hvis din mand havde sex med andre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2012

Deaktiveret profil

Hvem? skriver:

Fik tid til at sidde og se Danmark ifølge Bubber der i aften handlede om åbne forhold, og det kunne jeg godt nok ikke - tænk sig at komme hjem og manden li havde knaldet den dame du mødte på trappen i jeres seng......

Tænker det er fedt, at folk gør det - ligesom andre der tænder på andre ting, fred med det - men jeg kunne ikke

Hmm, hva siger i?

Aldrig i mit liv ville jeg gå med til det... ;-) 

Anmeld

30. november 2012

charlotteq

Hvem? skriver:

Fik tid til at sidde og se Danmark ifølge Bubber der i aften handlede om åbne forhold, og det kunne jeg godt nok ikke - tænk sig at komme hjem og manden li havde knaldet den dame du mødte på trappen i jeres seng......

Tænker det er fedt, at folk gør det - ligesom andre der tænder på andre ting, fred med det - men jeg kunne ikke

Hmm, hva siger i?

Jeg kunne ikke leve sådanne.. Men snakkede med manden om det, efter udsendelsen (vi så det sammen) han sagde så det på en anden måde.. At hvis ens partner var til noget andet (fx. Sm) og man ikke selv var det - er det jo fint at hun kan gå ud og få de lyster styret. Han kunne bedre takle at partneren kom til ham og sagde "jeg har nogen lyster, som du ikke vil være en del af, det behov er jeg nød til at få udlevet" så kunne han måske acceptere det, men det skulle ikke være hjemme i fælles hjemmet. På et neutralt sted, og han skulle ikke vide noget om fyren m.v. Kan godt se logikken i det han siger, men kunne ikke leve sådanne.

Anmeld

30. november 2012

Mettefpigen

Synes det er fint at andre men kan det men det kunne jeg ikk... Min kæreste er min og ikk nogle andres! Det er sku også derfor han er min kæreste og ikk min bolleven ;-)

Anmeld

30. november 2012

Giraffen

modesty skriver:

Tak for svar og jo. Jeg forstår virkelig godt dine følelser. Men det jeg oplever i alle de svar jeg får når jeg stiller det spørgsmål, er at man tager udgangspunkt i sine egne følelser. Men hvad nu hvis din kæreste har det helt anderledes end dig? Hvis han sagtens ville kunne have sex med andre selvom han var vildt glad og tilfreds i jeres forhold? Og uden at det ville påvirke hans følelser for dig?

(det siger jeg ikke at han har - det er selvfølgelig en hypotese - men jeg synes at det er en interessant diskussion - at man lægger sine egne følelser og værdier ned over andre mennesker)

det er lidt underordnet for mig - for jeg kan muligvis også finde en at kysse på for sjovt en aften hvis det var, men det ville jeg aldrig gøre fordi jeg ved det ville knuse ham

så det handler for mig også om respekt for at den anden investerer sit liv og sin kærlighed i én

for jeg er ikke naiv, jeg ved hvor stor verden er - og var jeg ikke sammen med min nuværende kæreste så havde jeg måske en anden en, så man ka da helt sikkert finde noget derude der frister

Jeg synes bare at det vi har sammen er så meget vigtigere end det der er derude, så jeg kan ikke retfærdiggøre overfor mig selv eller hinanden at skulle have et åbent forhold, da sex med andre aldrig nogen sinde kan veje højere end de sorger det kan bringe modparten (efter min mening)

Anmeld

30. november 2012

FamilenStorm

Hvem? skriver:

Hmm, hva siger i?

Så det sammen med min mand, og vi var begge enige om at det lå så langt fra os at der ville vi ikke kunne...

Så her er der stem nej.. Vi vil ikke dele hinanden med nogen...

Anmeld

30. november 2012

Team Putte

Hvem? skriver:

Hmm, hva siger i?

Vil så absolut IKKE dele min fantastiske mand!

Anmeld

30. november 2012

isabellasmor

Hvem? skriver:

Hmm, hva siger i?

Jeg ville aldrig kunne leve i et åbent forhold.. Men har respekt for at man, istedet for og være utro og gå bag ryggen på sin partner, så finder ud af en løsning der passer begge, i dette tilfælde at man lader hinanden "bolle udenom".. 

Har derimod ingen respekt for "Victoria milan" hjemmesiden, dets budskab er til og brække sig over efter min mening ... Føj 

Anmeld

30. november 2012

modesty

det er lidt underordnet for mig - for jeg kan muligvis også finde en at kysse på for sjovt en aften hvis det var, men det ville jeg aldrig gøre fordi jeg ved det ville knuse ham

så det handler for mig også om respekt for at den anden investerer sit liv og sin kærlighed i én

for jeg er ikke naiv, jeg ved hvor stor verden er - og var jeg ikke sammen med min nuværende kæreste så havde jeg måske en anden en, så man ka da helt sikkert finde noget derude der frister

Jeg synes bare at det vi har sammen er så meget vigtigere end det der er derude, så jeg kan ikke retfærdiggøre overfor mig selv eller hinanden at skulle have et åbent forhold, da sex med andre aldrig nogen sinde kan veje højere end de sorger det kan bringe modparten (efter min mening)

Men det er jo netop hvorfor det bringer modparten sorger, der interesserer mig. Hvorfor er det ikke okay?

Du har helt ret i at hvis man har aftalt at være monogam, og hvis begge parter er med på den aftale, så er det naturligvis et svigt at være sammen med en anden. Og i jeres forhold er det tydeligvis noget der går begge veje.

Jeg har bare oplevet så mange gange at der er en uligevægt i forhold hvor partner A (og det er lige så ofte kvinden) sagtens kan have sex uden følelser, men hvor partner B ikke kan. Og dér sker det ofte at B tillægger A en masse følelser som A ikke har i tilfælde af utroskab. A må være træt af mig, elsker mig ikke længere, har ikke lyst til sex med mig o.s.v. Og det synes jeg bare er synd, for det behøver jo slet ikke at være tilfældet.

Efter min mening er monogami en kulturelt bestemt konstruktion. Det er noget vi er opdraget med til at være det "rigtige" og det "normale". Det er derfor jeg er meget interesseret i svaret på spørgsmålet om hvorfor sex med andre er så farligt? Hvad er det der kan ske? Hvad er man bange for?

Jeg kan godt forstå at man kan være bange for at ens partner finder noget der er bedre og forlader én. Men den risiko vil jo altid være der. Og bliver efter min mening blot større hvis man forhindrer sin partner i at udleve sine lyster. Og derudover har jeg svært ved at se argumenterne.

Men ork, jeg forstår naturligvis godt de usikkerheds- og jalousi-følelser der kan opstå i sådan en situation.

Tak for svar. 

Anmeld

30. november 2012

Giraffen

modesty skriver:

Men det er jo netop hvorfor det bringer modparten sorger, der interesserer mig. Hvorfor er det ikke okay?

Du har helt ret i at hvis man har aftalt at være monogam, og hvis begge parter er med på den aftale, så er det naturligvis et svigt at være sammen med en anden. Og i jeres forhold er det tydeligvis noget der går begge veje.

Jeg har bare oplevet så mange gange at der er en uligevægt i forhold hvor partner A (og det er lige så ofte kvinden) sagtens kan have sex uden følelser, men hvor partner B ikke kan. Og dér sker det ofte at B tillægger A en masse følelser som A ikke har i tilfælde af utroskab. A må være træt af mig, elsker mig ikke længere, har ikke lyst til sex med mig o.s.v. Og det synes jeg bare er synd, for det behøver jo slet ikke at være tilfældet.

Efter min mening er monogami en kulturelt bestemt konstruktion. Det er noget vi er opdraget med til at være det "rigtige" og det "normale". Det er derfor jeg er meget interesseret i svaret på spørgsmålet om hvorfor sex med andre er så farligt? Hvad er det der kan ske? Hvad er man bange for?

Jeg kan godt forstå at man kan være bange for at ens partner finder noget der er bedre og forlader én. Men den risiko vil jo altid være der. Og bliver efter min mening blot større hvis man forhindrer sin partner i at udleve sine lyster. Og derudover har jeg svært ved at se argumenterne.

Men ork, jeg forstår naturligvis godt de usikkerheds- og jalousi-følelser der kan opstå i sådan en situation.

Tak for svar. 

det er lidt den gamle diskussion omkring etik - altså hensigt VS konsekvens

for mig er det ligemeget om hensigten er god - konsekvensen er stadig den samme

Men jeg har svært ved at svare på spørgsmålet fordi jeg netop er i et monogamt forhold hvor pludselige ændringer ville være tegn på at noget er ved at gå galt

så ved ikke hvordan jeg ville reagere på et åbent forhold fra starten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.