Danmark ifølge Bubber - åbne forhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2012

Lunae

Hvem? skriver:

Fik tid til at sidde og se Danmark ifølge Bubber der i aften handlede om åbne forhold, og det kunne jeg godt nok ikke - tænk sig at komme hjem og manden li havde knaldet den dame du mødte på trappen i jeres seng......

Tænker det er fedt, at folk gør det - ligesom andre der tænder på andre ting, fred med det - men jeg kunne ikke

Hmm, hva siger i?

Jeg har stemt andet, men hælder nok i virkeligheden mest til nej. Der hvor den bliver svær for mig, er netop der hvor mand og kone har vidt forskellige seksuelle behov. Her skal det ikke forstås som at den ene vil have sex én gang om ugen og den anden tre gange om ugen, for det er noget man kan arbejde med, men hvis min mand fx tændte på sexgynger, lak, læder og pisk, så blev det i hvert fald ikke med mig!

Jeg tænker at jeg hellere ville acceptere at min mand fil sine lyster stillet et andet sted end at jeg mistede ham fordi han gik på kompromis med noget så vigtigt for ham!

Når det så er sagt, håber jeg aldrig at det ville blive aktuelt. Elsker min mand og vi har et fint sexliv, som jeg håber og tror vi begge er godt tilfredse med. Samtidig er vi heller ikke rigtig de seksuelle typer, men mere romantikere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2012

Hvem?

Dustmuz skriver:

jamen så er han vel ikke længere nogen bolleven.. for du har ham vel for andet end sex??

Det er han da, han er min bolleven, min mand, min kammerat, mit guld

Anmeld

29. november 2012

tarkoflen

Ellers tak! Slet ikke noget for mig! Fint nok hvis andre par har det fint med det, bare jeg slipper

Anmeld

29. november 2012

celkt

Hvem? skriver:

Fik tid til at sidde og se Danmark ifølge Bubber der i aften handlede om åbne forhold, og det kunne jeg godt nok ikke - tænk sig at komme hjem og manden li havde knaldet den dame du mødte på trappen i jeres seng......

Tænker det er fedt, at folk gør det - ligesom andre der tænder på andre ting, fred med det - men jeg kunne ikke

Hmm, hva siger i?

Tror egentligt ikke det ville røre mig det fjerneste. Men jeg ville vide det i forvejen, - altså, skat, jeg tager lige hen til fru hansen og ligger rør ind... (min mand er blikkenslager &nbsp - så helt åbent, nej, for jeg vil kunne gå og hygge mig med tanken imens... hehe

Og det samme skulle naturligvis gælde den anden vej rundt. Ikke for det, jeg tror ikke jeg ville have en anden mand jeg sådan lige tog ud og besøgte, men da jeg er biseksuel kan det vel også gælde piger, og der har jeg allerede lov til at tage  byen alene...

Så jo, vi er nok ret åbne, eller åbne for at være åbne i hvert ald, her i huset...

Anmeld

29. november 2012

baby012

nope.. aldrig nogensinde om jeg ville dele min mand med nogen anden overhoved 

og forstår ikke hvorfor man er i et "forhold" hvis man alligevel må knalde med hvem man nu lige har lyst til... 

Anmeld

29. november 2012

Sildefisk

Hvem? skriver:

Præcis, men min bolleven er altså min mand

Anmeld

29. november 2012

modesty

Herhjemme har vi vel et semi-åbent forhold. Min mand har det helt fint med at jeg har sex med andre, så længe det ikke bliver længerevarende forhold. Jeg har det ikke sådan megafedt med at han er sammen med andre. Men på den anden side kan jeg ikke selv leve med kun at have sex med én person resten af mit liv. Og derfor kan jeg jo heller ikke forlange at han gør det. Jeg kan godt rationalisere at grunden til at jeg ikke er så vild med at han gør det, er at jeg er bange for at han finder én der er "bedre" end mig og at jeg bliver valgt fra. Men jeg ved jo at han elsker mig og at det ikke kommer til at ske. Sex med et andet menneske kan sagtens bare være sjov og ballade og kan give nogle spændende oplevelser og føre noget energi ind i et parforhold. Men - jeg kommer aldrig til at synes det er juhu! hvis han kommer hjem og siger at han har været sammen med en anden. Og jeg vil først have det at vide bagefter.

Det skal dog siges at vi har et problematisk sexliv. Hvis vores sexliv fungerede helt fint, ville jeg slet ikke have nogen problemer med det. Så mine betænkninger bunder i nogle konkrete issues i parforholdet.

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle tanker fra jer som ikke ville acceptere det.

Hvad er problemet i at ens kæreste har sex med andre? Altså, hvad er konsekvensen som I er bange for?

Er I bange for at miste jeres kæreste, at han bliver forelsket i en anden og forlader jer? Eller hvordan?

Anmeld

29. november 2012

Hvem?

modesty skriver:

Herhjemme har vi vel et semi-åbent forhold. Min mand har det helt fint med at jeg har sex med andre, så længe det ikke bliver længerevarende forhold. Jeg har det ikke sådan megafedt med at han er sammen med andre. Men på den anden side kan jeg ikke selv leve med kun at have sex med én person resten af mit liv. Og derfor kan jeg jo heller ikke forlange at han gør det. Jeg kan godt rationalisere at grunden til at jeg ikke er så vild med at han gør det, er at jeg er bange for at han finder én der er "bedre" end mig og at jeg bliver valgt fra. Men jeg ved jo at han elsker mig og at det ikke kommer til at ske. Sex med et andet menneske kan sagtens bare være sjov og ballade og kan give nogle spændende oplevelser og føre noget energi ind i et parforhold. Men - jeg kommer aldrig til at synes det er juhu! hvis han kommer hjem og siger at han har været sammen med en anden. Og jeg vil først have det at vide bagefter.

Det skal dog siges at vi har et problematisk sexliv. Hvis vores sexliv fungerede helt fint, ville jeg slet ikke have nogen problemer med det. Så mine betænkninger bunder i nogle konkrete issues i parforholdet.

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle tanker fra jer som ikke ville acceptere det.

Hvad er problemet i at ens kæreste har sex med andre? Altså, hvad er konsekvensen som I er bange for?

Er I bange for at miste jeres kæreste, at han bliver forelsket i en anden og forlader jer? Eller hvordan?

Jeg er som ikke bange for at han forlader mig pga. han har sex med en anden, han kunne jo lige godt "falde" over en følelsesmæssigt også forlade mig, her handler det mere om at det er én ting som kun min mand og jeg har sammen, jeg er heller ikke typen der snakker med veninderne om vores sexliv, det er vores og kun vores

Men dertil skal siges, at jeg dog ikke har nogle fordomme om at folk lever anderledes end vi gør, det er rimelig cool at folk finder ud af, hvordan deres liv sammen fungere bedst, jeg ved dog bare at jeg ikke kunne leve sådan

Anmeld

29. november 2012

Giraffen

modesty skriver:

jeg tror det er lidt det samme som at jeg ikke ønsker at nogle af os deler vores inderste private og intime fælleds viden omhinanden med andre... det er  vores og sådan har jeg det også med sex

og jeg ville simpelthen blive knust hvis han havde sex med en anden eller behov for at komme ud og prøve andre ting, for det ville være et signal om at vores forhold havde mangler - og så mener jeg man bør arbejde på dem istedet

Hvordan jeg har det om fx 20 år eller hvis der var klare regler om åbenhed helt fra starten af ved jeg ikke, men det forhold jeg er i nu, der nu er monogamt på fjerde år, der synes jeg ikke det ville passe ind

der er nok for meget kærlighed forbundet med vores seksuelle liv - så jeg ville føle han ledte efter kærligheden et andet sted og det ville jeg ikke kunne kapere i et forhold

håber det svarede lidt

Anmeld

29. november 2012

modesty

Giraffen skriver:

jeg tror det er lidt det samme som at jeg ikke ønsker at nogle af os deler vores inderste private og intime fælleds viden omhinanden med andre... det er  vores og sådan har jeg det også med sex

og jeg ville simpelthen blive knust hvis han havde sex med en anden eller behov for at komme ud og prøve andre ting, for det ville være et signal om at vores forhold havde mangler - og så mener jeg man bør arbejde på dem istedet

Hvordan jeg har det om fx 20 år eller hvis der var klare regler om åbenhed helt fra starten af ved jeg ikke, men det forhold jeg er i nu, der nu er monogamt på fjerde år, der synes jeg ikke det ville passe ind

der er nok for meget kærlighed forbundet med vores seksuelle liv - så jeg ville føle han ledte efter kærligheden et andet sted og det ville jeg ikke kunne kapere i et forhold

håber det svarede lidt

Tak for svar og jo. Jeg forstår virkelig godt dine følelser. Men det jeg oplever i alle de svar jeg får når jeg stiller det spørgsmål, er at man tager udgangspunkt i sine egne følelser. Men hvad nu hvis din kæreste har det helt anderledes end dig? Hvis han sagtens ville kunne have sex med andre selvom han var vildt glad og tilfreds i jeres forhold? Og uden at det ville påvirke hans følelser for dig?

(det siger jeg ikke at han har - det er selvfølgelig en hypotese - men jeg synes at det er en interessant diskussion - at man lægger sine egne følelser og værdier ned over andre mennesker)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.