Danmark ifølge Bubber - åbne forhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2012

modesty

Giraffen skriver:

det er lidt den gamle diskussion omkring etik - altså hensigt VS konsekvens

for mig er det ligemeget om hensigten er god - konsekvensen er stadig den samme

Men jeg har svært ved at svare på spørgsmålet fordi jeg netop er i et monogamt forhold hvor pludselige ændringer ville være tegn på at noget er ved at gå galt

så ved ikke hvordan jeg ville reagere på et åbent forhold fra starten

Nej det er forståeligt. Jeg tror faktisk at en del ville være i stand til at leve i et åbent forhold netop hvis reglerne var lagt på bordet fra starten, som du nævner. Men det kan være meget svært at ændre på en allerede fastlagt konstruktion.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2012

Giraffen

modesty skriver:

Nej det er forståeligt. Jeg tror faktisk at en del ville være i stand til at leve i et åbent forhold netop hvis reglerne var lagt på bordet fra starten, som du nævner. Men det kan være meget svært at ændre på en allerede fastlagt konstruktion.

lige præcis og det er så svært at være teoretisk med sådan noget - for teoretisk set ku jeg jo godt finde sammen med en ekskæreste på et tidspunkt med AD bare ved tanken vi er jo nok også opdraget/genetisk lavet så vi er overbeviste om at vi er med vores livs kærlighed selvom man kynisk godt ved der er andre muligheder derude

Anmeld

30. november 2012

modesty

Giraffen skriver:

lige præcis og det er så svært at være teoretisk med sådan noget - for teoretisk set ku jeg jo godt finde sammen med en ekskæreste på et tidspunkt med AD bare ved tanken vi er jo nok også opdraget/genetisk lavet så vi er overbeviste om at vi er med vores livs kærlighed selvom man kynisk godt ved der er andre muligheder derude

Præcis. 

Anmeld

30. november 2012

twinny

Aldrig...Men synes det godt der er nogen der kan. Hellere det end utroskab.

Jeg måtte grine lidt, da han bare sad på det lokale pizzaria og ventede.

Anmeld

30. november 2012

Benjamins'mor

Nej, det kunne jeg godt nok ikke!

Anmeld

30. november 2012

M&M2012

Vi har ikke et åbent forhold, og det kommer heller ikke til at ske, selv om jeg sagtens kunne.

Jeg er typen der gerne ville have lov til at gå ud og være sammen med en anden, ikke fordi jeg ikke er glad i mit forhold med fordi jeg synes det er sjovt, men jeg ville hade at min kæreste gjorde det samme. Og det ville være bundhyklerisk hvis jeg måtte og han ikke måtte, så jeg har valgt muligheden fra.

Anmeld

30. november 2012

MissSkat

Undskyld jeg skriver her, men hvordan laver man et nyt indlæg i bebatten..? :/

Anmeld

30. november 2012

Muhmi

Nej.... Og dog...... Vil ikke afvise tanken 100%, for hvis min mand og jeg en dag får lyst til at prøve andet, hvilket ikke er usansynligt, så vil jeg hellere leve i åbent forhold og bevare min kærlighed til ham end at blive skilt..... Man kunne jo sige at det bare var for en periode.... Og jeg ved at han ikke ville have noget imod det, han er ikke jaloux anlagt ...

Anmeld

30. november 2012

Gardenia

MissSkat skriver:

Undskyld jeg skriver her, men hvordan laver man et nyt indlæg i bebatten..? :/

Du trykker på "Debatter" oppe i den orange bjælke, vælger din emne gruppe og trykker på "Lav nyt indlæg"

Anmeld

30. november 2012

Muhmi

Chili skriver:

Men jeg forstår ikke helt ideen med at have en partner, også være sammen med en masse andre

For mig er det noget helt specielt man får/har sammen med sin partner.

Ja kærlighed...

Men det betyder jo ikke nødvendigvis at sexen bliver ved med at være super spændende og sjov....

Vi kender jo alle sammen følelsen af at gå i seng med en ny person... Det er fandeme spændende og sjovt og på én eller anden måde grænseoverskridende, selvom vi frivilligt gør det...

Men det er sex... Det andet er kærlighed og den vil jo bestå hvis man giver hinanden albuerum til at være den man elsker at være...

Jeg har f.eks. haft mange partnere, fordi jeg synes det er drønsjovt at dyrke sex for første gang med en person...

Min mand der er 5 år yngre end mig, har ikke nået at have særlig mange sexbuddies, fordi jeg nupsede ham da han var 19... Men han har det på samme måde som jeg har det og derfor tror jeg måske at et åbent forhold i længden ville gavne vores forhold istedet for at skulle gå fra hinanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.