Andre der har en lille fjernsynskigger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2012

Giraffen

mor:) skriver:

Det var mine eksempler som fx rytmik, babysvømning, tumlastik etc. Derhjemme ville jeg ligge hende forholdsvis ofte på maven i stedet for at sætte hende.

Jeg ved godt du ikke spurgte om tv - men nu lød det som om hun så meget tv. Kan være jeg læser forkert. Men så kunne det jo også være en løsning på at få hende til at møve sig frem.

ja jeg må prøve at være lidt mere insisterende med det maveliggeri

hun elskede at ligge på maven lige indtil hun ku sidde selv, det er som om hun tror hun er evolutioneret færdig

hun ser måske mere fjernsyn end så mange andre, men det er også bare hendes afkobling og det er som sagt kun hvis der er noget på HUN synes er interessant at hun kigger (fx vejret og reklamerne) - jeg ved dog at jeg var nøjagtig ligesådan og jeg kan da både danse, løbe, svømme, gå på Universitetet og flytte rundt med nok så mange brikker mellem ørene, så jeg tror nu hun nok ska klare den

og som jeg nævnte før så tar jeg heller ikke skade af et kærligt skub bagi, men blev bare lidt øv da der næsten ikke kom andet, nu det ikke var det jeg spurgte om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Giraffen skriver:

ja jeg må prøve at være lidt mere insisterende med det maveliggeri

hun elskede at ligge på maven lige indtil hun ku sidde selv, det er som om hun tror hun er evolutioneret færdig

hun ser måske mere fjernsyn end så mange andre, men det er også bare hendes afkobling og det er som sagt kun hvis der er noget på HUN synes er interessant at hun kigger (fx vejret og reklamerne) - jeg ved dog at jeg var nøjagtig ligesådan og jeg kan da både danse, løbe, svømme, gå på Universitetet og flytte rundt med nok så mange brikker mellem ørene, så jeg tror nu hun nok ska klare den

og som jeg nævnte før så tar jeg heller ikke skade af et kærligt skub bagi, men blev bare lidt øv da der næsten ikke kom andet, nu det ikke var det jeg spurgte om

Det kan jeg da godt forstå. Jeg tror bare desværre at vi kom til at læse det som at hun ser tv dagen lang og sådan er det jo ikke.

Men ellers kan jeg fortælle dig at min dreng lærte at gå og en hel masse andre ting kort tid efter han startede i VS. Hun får måske mere lyst til at prøve når hun ser de andre børn. Det skal du ikke bekymre dig så meget om

Anmeld

29. november 2012

Giraffen

mor:) skriver:

Det kan jeg da godt forstå. Jeg tror bare desværre at vi kom til at læse det som at hun ser tv dagen lang og sådan er det jo ikke.

Men ellers kan jeg fortælle dig at min dreng lærte at gå og en hel masse andre ting kort tid efter han startede i VS. Hun får måske mere lyst til at prøve når hun ser de andre børn. Det skal du ikke bekymre dig så meget om

ja det tror jeg du har helt ret i - hun ELSKER andre børn helt vildt så tror også motivationen for at rende efter en anden lille tumling er noget større end mig der sidder og kalder og vifter med noget legetøj som hun ikke synes er så spændende

men man er nok bare som mor og den hun bruger 90% af tiden med så nervøs for om man nu har rustet hende godt nok til at komme et sted hen hvor der er en helt anden dynamik 

og hvis der var én rigtig ting at gøre ved hvert eneste barn på jorden, så havde vi nok allesammen en præcis manual at gå efter

Anmeld

1. december 2012

MorDk

Giraffen skriver:

vil lige rette her - det er  ikke det jeg mener og det er  ikke mit problem

jeg brugte eksemplet med tegnefilmen som en måde at beskrive netop min datters personlighed og præferencer - og dermed forklare at hun ikke er typen der møver sig frem fordi hun aboslut skal ha den tingest hun ikke kan nå, hun finder bare noget andet der er lidt tættere på

altså er problemet ikke at hun ser tegnefilm hele tiden, men hvordan jeg aktiverer en baby, der ikke af sig selv har et ønske om at komme frem idet hun får opfyldt sine behov ved fx at sidde og nusse med en genstand

bare lige så det er på det rene

Oki det må du undskylde... det har jeg misforstået så

Anmeld

1. december 2012

ano14316

Jeg havde slet ikke så meget som overvejet at tænde fjernsynet foran mine børn, da de var i den alder.

En af tingene, du kunne lave er at sidde/ligge foran dit barn med noget spændende i hænderne. Noget med nogle friske farver, der kan sige nogle lyde.

Denne bog kan anbefales:

http://www.saxo.com/dk/leg-med-din-baby_lone-spliid_indbundet_9788756774697?kb=1&gclid=ckzpllnx87mcfbb3caod4ssarq

Der er flere gode idéer til lege, du kan lege med dit barn, som kan stimulere det motorisk.

Jeg kan også kun anbefale bogen "leg med din baby"!!! der er så mange gode lege der styrker balancen og motorikken.. Man kan få den i føtex for 79 kr. 

Anmeld

2. december 2012

Giraffen

ano14316 skriver:

Jeg kan også kun anbefale bogen "leg med din baby"!!! der er så mange gode lege der styrker balancen og motorikken.. Man kan få den i føtex for 79 kr. 

jeg må lige holde lidt øje med den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.