Giraffen skriver:
Nina skal starte i VS til januar og jeg ku godt tænke mig at hun var så godt rustet (motorisk) som jeg kan nå at få hende
Udfordringen er, at det der med at kravle (hun er 8,5 måneder) siger hende absolut INTET - og hun kan sagtens give udtryk for at det ikke lige er sådan hun synes tiden bruges bedst
Til gengæld er hun meget glad for at sidde med noget hun kan nusse i hænderne og se fjernsyn - hun har en specifik tegnefilm som jeg er sikker på hun ku se hele dagen hvis det sku være
Altså - jeg søger lidt andre med lignende personlighed og hvordan I kunne få dem motiveret motorisk - jeg har ikke travlt og ved hun når alting i sit eget tempo, men jeg vil gerne forsøge at gøre hende rustet til i det mindste at ku møve lidt rundt med de andre i VS når hun starter 
til info har hun siden hun var 5 måneder ca ku sidde/ligge koncentreret og se en HEL tegnefilm på 1,5 time.. og hun NYDER det og lever sig ind i øjeblikkene, griner, ser forbavset og opslugt ud osv 
Hej.... Jeg tror at din pige har fundet ud af, hvor nemt det er for hende at bare sidde der og hygge...Det kræver jo ingenting af hende... Og så er det jo klart at hun ikke gider det lidt mere fysisk udfordende (som f.eks øve i at kravle og bevæge sig rundt).
Du er nød til at tage styringen og få slukket for det tv. Og så ned på gulvet sammen med hende og så udfordre hende... prøve dig frem, for at se hvad der kan fange hendes interesse... ( legetøj, tumle lege, bøger, en køkkenskuffe med plastikting...osv).
Hvad med at tage hende med i de daglige gøremål? F.eks lade hende hjælpe med at ligge tøj sammen...Tømme vaskemaskinen...Eller være med ved bordet, når du laver mad ( evt i højstolen) Jeg ved godt, at alting tager dobbelt så lang tid, når man har sådan en lille "hjælper"... Men det er altså sundt/ godt for dem at føle at de er med til at bidrage med noget... Og det motiverer dem til at være endnu mere aktive og deltagende...
Med hensyn til VG, så tror jeg ikke at du skal være så bekymret over at hun endnu ikke er så motorisk. Det skal nok komme. Jeg tror at de andre børn også kan være motiverende for hende, så hun selv begynder at ville bevæge sig rundt.
Håber ikke at det lød hårdt, eller belærende... Det er absolut ikke meningen... Kram.