Andre der har en lille fjernsynskigger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2012

Loa

Giraffen skriver:

tak for svaret og ja - Nina blir ikke overstimuleret - hun er bare glad for den tegnefilm og fløjtende ligeglad med fx nyhederne hvis vi ser det

og jeg var nøjagtig ligesådan da jeg var lille så jeg tror på at hun ikke tager skade af det

Men jeg tror bare jeg skal lære ikke kun at gøre det der gør hende glad (fx får hun jo heller ikke is, kage osv selvom hun sikkert ville elske det )

men jeg må se om jeg ikke kan aktivere hende lidt mere og underholde hende med det og så begrænse hendes film-kiggeri

men pt ser hun den faktisk ca en gang om dagen, sådan fordelt over fx lidt madlavning, lidt eftermiddagstræthed og sådan - men jeg vil se om jeg kan begrænse det lidt, men rart at vide det ikke er alle der er politisk korrekte derude og det ikke bar er mig

Isabella ser også tegnefillm og hun elsker det.

Selvom hun ikke "kan rumme det" eller "bør" så gør hun det altså alligevel. Tror det er hendes måde at koble af efter en meget aktiv dag.

Hilsen absolut ikke politisk korrekt mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2012

Giraffen

Loa skriver:

Selvom hun ikke "kan rumme det" eller "bør" så gør hun det altså alligevel. Tror det er hendes måde at koble af efter en meget aktiv dag.

det er præcis sådan Nina får det når hun ser sin tegnefilm - hvis hun nu er rigtig overtræt og ikke kan "rumme" for mange indtryk og ikke vil lege med os eller ha noget at spise OG hun ikke er klar til at komme i seng så kan hun bare ligge på tæppet med en dyne og hendes sut og se tegnefilm og så ka man bare se hun slapper af helt ned til tåspidserne

vi må jo nok bare indse at børn er forskellige - men at jeg nok skal være mere obs på at aktivere hende når hun ikke af sig selv finder det sååå spændende

Anmeld

29. november 2012

Giraffen

Loa skriver:

hov glemte lige at sige: fedt man ikke er helt alene med de der skærmtrolde

Anmeld

29. november 2012

Camilla..

Loa skriver:

Anmeld

29. november 2012

Masig

Giraffen skriver:

bare lige så der ikke er misforståelser hun er 8,5 måneder nu - det var da hun var 5 måneder at jeg var alene med hende i en måned og sku pakke, hvor det var nødvendigt (hun sov MAX 3x45 min på det tidspunkt og det var tit når vi handlede )

men ja jeg vil prøve at begrænse det

Nårh hehe.. Nå ja men uanset hvad er det jo bedst at begrænse det lidt.. Men lidt TV gør altså ingen skade tror jeg...

Anmeld

29. november 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

min dreng fik lov til at se maks 15min tegnefilm et par gange om ugen da han var 9 måneder. Nu er han 14 og vi har egentlig glemt alt om tegnefilm.

Jeg spurgte min sp engang omkring det med fjernsyn. Hun sagde at det ikke gør noget at babyer ser fjernsyn, men de lærer intet af det.

Så jeg ville foreslå at du aktiverer hende med noget alderssvarende.

Vi gik fx til rytmik samt babysvømning.

Anmeld

29. november 2012

Giraffen

MorDk skriver:

Jeg er enig. Børn er forskellige... men som jeg læser det virker det som om at TS barn netop ikke vil lave så meget andet end at sidde og nusse med en nusseklud og se tv. TS har svært ved at få barnet til andet... (sådan læser jeg det) Derfor jeg skriver som jeg gør. Og desuden anbefales det jo at børn ikke ser så meget tv. Men der findes mange anbefalinger og det er jo forældrenes valg hvad de vil gøre med deres børn. Men igen... jeg tager bare udgangspunkt i det skrevne...

vil lige rette her - det er  ikke det jeg mener og det er  ikke mit problem

jeg brugte eksemplet med tegnefilmen som en måde at beskrive netop min datters personlighed og præferencer - og dermed forklare at hun ikke er typen der møver sig frem fordi hun aboslut skal ha den tingest hun ikke kan nå, hun finder bare noget andet der er lidt tættere på

altså er problemet ikke at hun ser tegnefilm hele tiden, men hvordan jeg aktiverer en baby, der ikke af sig selv har et ønske om at komme frem idet hun får opfyldt sine behov ved fx at sidde og nusse med en genstand

bare lige så det er på det rene

Anmeld

29. november 2012

Giraffen

mor:) skriver:

min dreng fik lov til at se maks 15min tegnefilm et par gange om ugen da han var 9 måneder. Nu er han 14 og vi har egentlig glemt alt om tegnefilm.

Jeg spurgte min sp engang omkring det med fjernsyn. Hun sagde at det ikke gør noget at babyer ser fjernsyn, men de lærer intet af det.

Så jeg ville foreslå at du aktiverer hende med noget alderssvarende.

Vi gik fx til rytmik samt babysvømning.

men nu spurgte jeg ikke om "er der nogen derude der IKKE lader deres børn se tv" jeg spurgte om hjælp til at aktivere en baby, der ikke har en naturlig iver for at møve frem, men elsker bare at sidde og observere os og nusse med tingene

det med tv'et er altså ikke hverken dominerende eller problemet, men med til at forklare hendes personlighed, for bedre at kunne få svar på hvordan jeg bedst aktiverer en personlighed som hendes

men børn er som sagt forskellige og hvis du har lyst må du gerne uddybe "aktiverer hende med noget alderssvarende" da det var det, der svarede på mit spørgsmål (uden helt at svare på det )

Anmeld

29. november 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Giraffen skriver:

men nu spurgte jeg ikke om "er der nogen derude der IKKE lader deres børn se tv" jeg spurgte om hjælp til at aktivere en baby, der ikke har en naturlig iver for at møve frem, men elsker bare at sidde og observere os og nusse med tingene

det med tv'et er altså ikke hverken dominerende eller problemet, men med til at forklare hendes personlighed, for bedre at kunne få svar på hvordan jeg bedst aktiverer en personlighed som hendes

men børn er som sagt forskellige og hvis du har lyst må du gerne uddybe "aktiverer hende med noget alderssvarende" da det var det, der svarede på mit spørgsmål (uden helt at svare på det )

Det var mine eksempler som fx rytmik, babysvømning, tumlastik etc. Derhjemme ville jeg ligge hende forholdsvis ofte på maven i stedet for at sætte hende.

Jeg ved godt du ikke spurgte om tv - men nu lød det som om hun så meget tv. Kan være jeg læser forkert. Men så kunne det jo også være en løsning på at få hende til at møve sig frem.

Anmeld

29. november 2012

Laulund87

Loa skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.