Elgaard73 skriver:
Hej.... Jeg tror at din pige har fundet ud af, hvor nemt det er for hende at bare sidde der og hygge...Det kræver jo ingenting af hende... Og så er det jo klart at hun ikke gider det lidt mere fysisk udfordende (som f.eks øve i at kravle og bevæge sig rundt).
Du er nød til at tage styringen og få slukket for det tv. Og så ned på gulvet sammen med hende og så udfordre hende... prøve dig frem, for at se hvad der kan fange hendes interesse... ( legetøj, tumle lege, bøger, en køkkenskuffe med plastikting...osv).
Hvad med at tage hende med i de daglige gøremål? F.eks lade hende hjælpe med at ligge tøj sammen...Tømme vaskemaskinen...Eller være med ved bordet, når du laver mad ( evt i højstolen) Jeg ved godt, at alting tager dobbelt så lang tid, når man har sådan en lille "hjælper"... Men det er altså sundt/ godt for dem at føle at de er med til at bidrage med noget... Og det motiverer dem til at være endnu mere aktive og deltagende...
Med hensyn til VG, så tror jeg ikke at du skal være så bekymret over at hun endnu ikke er så motorisk. Det skal nok komme. Jeg tror at de andre børn også kan være motiverende for hende, så hun selv begynder at ville bevæge sig rundt.
Håber ikke at det lød hårdt, eller belærende... Det er absolut ikke meningen... Kram.
jeg siger tusind tak for de goe råd det vil vi prøve
som nævnt var det af ren nød da vi forsøgte at vise hende en tegnefilm, da vi SKU ha pakket hele lejligheden ned og manden ordnede hus i en hel måned
jeg ved (fra min mor) at jeg var på nøjagtigt samme måde uden at jeg har lidt skade hverken motorisk, socialt eller andet 
men jeg vil helt sikkert prøve at involvere hende mere og slukke fjernsynet - det sjove er at hun er ligeglad med det jeg ser, det er kun HENdES tegnefilm hun er vild med 
og så må vi jo tage de pylreture det gir, at hun ikke kan få det på den "dovne" måde