hvad i alverden skal jeg gøre - jeg er så ked

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2012

Anonym trådstarter

babywish13 skriver:

Vores dage ligner vist dine meget..... I starten havde jeg meget dårlig samvittighed. Men tror lige så stille jeg har lært at leve med at det er sådan det er. Mine forældre ér unge og arbejder stadig, så der er ikke meget hjælp at hente.

I første omgang var min dårlige samvittighed at andre var mere sammen med min datter end jeg selv! Og jeg havde ikke fået hende for ikke at være sammen med hende. Men med tiden har jeg lært at acceptere at vi gerne vil i svømmehallen, på ferie, i biografen mv. og for at det kan lade sig gøre skal der hives en løn hjem.

der er klippedag på fredag, jeg har taget en feriedag, i næste uge skal hun synge i et show kl 10.15 Jeg afspadsere. Og så er der vist også juleafslutning i SFO snart........... det er næsten for meget.

Min arbejdsplads er forstående til en vis grænse, for dette er også den meste travle periode indenfor mit område.

Du skal naturligvis gøre det du har det bedst med ellers bliver hverdagen sur!! Jeg har ikke noget bud på en uddannelse.... Men håber du finder den løsning der er rigtig for dig, dine børn og din mand

Tak fo rdit svar.

Min mand mener jo at jeg skal bide tænderne sammen fordi det hele sansynligvis letter om et par år når børnene er ældre.
Som det ser ud nu har vi det jo godt nok. Vi har glade børn der trives og som til tider har andre fordele af vores job.
For min mand er det vigtigt at vi begge lige nu har job-sikkerhed. Det vil jeg jo smide totalt over bord hvis jeg kaster mig ud i et uddannelses-eventyr som jeg ikke ved hvordan ender. Dertil vil vores børn skulle skifte skole/børnehave. Og det tæller da også noget i overvejelserne.

Det er nok også fordi december måned og efteråret generelt  er så fuld af arrangementer og forældremøder at der helt tager pusten fra mig i hverdagn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

KittyCatta

Tag en HGS på 12 uger og bliv elev i et supermarked - det må være mit bedste bud. 

Anmeld

28. november 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

På nuværende tidspunkt er det ikke muligt med nedsat tid. Min arbejdsplads hyrer ikke folk pga krisen, så vi andre løber bare lidt stærkere. Måske om nogle år er det igen muligt med nedsat tid, fleks osv

Min mand vil ikke flytte fordi det her er hans drømmehus. Vi ha rboet her i 15 år og lavet det meste selv da det var et håndværkertilbud:-)
At flytte vil desuden kræve at vores tre børn skal skifte skole/børnehave og det mener min mand vil være skidt når det måske bare handler om 3-5 år før børnene bliver større og hverdagen letter.

Jeg kan godt forstå min mand tøver med hussalg, for lige nu på stående fod har vi begge job-sikkerhed, mad på bordet og tag over hovedet. Hvis vi sætter huset til salg kan der gå lang tid inden det bliver solgt, jeg ved jo heller ikke om jeg kan komme ind på en uddannelse og tilmed få job bagefter.

Øv det ikke er en mulighed, men det er jo svært, som tiderne er har du overvejet at lufte ideen for din arbejdsgiver, så i tilfælde af, at de skulle få behov, så ved de at du gerne vil ned i tid...

Hmm kan godt se at det er svært med hus og børn og det hele! Men kan din mand tage lidt mere over eller er det heller ikke en mulighed?

Anmeld

28. november 2012

Legehuset-Hertug-Abel.dk

KittyCatta skriver:

Tag en HGS på 12 uger og bliv elev i et supermarked - det må være mit bedste bud. 

Det er ikke så godt for en familieliv at arbejde i supermarkedet med åbningstider helt til kl 22

Anmeld

28. november 2012

KittyCatta

Det er ikke så godt for en familieliv at arbejde i supermarkedet med åbningstider helt til kl 22

Det kommer an på så meget. Mange af mine medarbejdere har kun én til to lukkevagter hver 14. dag, så det betyder at de møder ind kl.12:00 og får fri kl.20:30 de pågældende dage.

Desuden er det ikke alle butikker, der lukker kl.22:00. Vi lukker kl.20:00.

Anmeld

29. november 2012

et-ønske

Anonym skriver:

Tak fo rdit svar.

Min mand mener jo at jeg skal bide tænderne sammen fordi det hele sansynligvis letter om et par år når børnene er ældre.
Som det ser ud nu har vi det jo godt nok. Vi har glade børn der trives og som til tider har andre fordele af vores job.
For min mand er det vigtigt at vi begge lige nu har job-sikkerhed. Det vil jeg jo smide totalt over bord hvis jeg kaster mig ud i et uddannelses-eventyr som jeg ikke ved hvordan ender. Dertil vil vores børn skulle skifte skole/børnehave. Og det tæller da også noget i overvejelserne.

Det er nok også fordi december måned og efteråret generelt  er så fuld af arrangementer og forældremøder at der helt tager pusten fra mig i hverdagn.

Jeg må indrømme at jeg til dels godt kan følge din mand, omkring det med jobsikkerhed. I dagens DK er der så mange der gerne vil være i vores situation.

Min datter skiftede skole og daginstitution efter sommerferien, og det har bestemt ikke været let for hende. Især skoleskiftet har været svært fordi de kører tingene meget anderledes end hvad hun er vant til.

Jeg synes du skal give det en chance, og så tag dine forholdsregler næste år til jul, gem noget flex/afspadsering eller ferie, så du ved du kan holde fri

Held og lykke med det hele

Anmeld

29. november 2012

Gardenia

Anonym skriver:

Jeg er ano af hensyn til mit job.
Jeg er rigtig glad for mit job, men min arbejdsplads har for nyligt skiftet adresse det betyder at jeg har væsenligt længere til job. Jeg har to børn i skole-alderen og en søn i børnehave.
Pga den lange afstand har mine børn en uge i skole/sfo/børnehave på omkring 50 timer. Jeg har også svært ved at nå til alle de julearrangementer mm institutionerne holder om eftermiddagene.
Nu er min grænse ved at være nået. Jeg føler at jeg ofrer mine børn for mit job. Jeg er så ked af min hverdag nu, og føler at jeg er ved at køre ned for at nå alt.

Problemet er at mit arbjedsområde er meget specifikt og jeg vil skulle have en ny uddannelse hvis jeg skal have nyt job. Vi bor i eget hus og min mand vil ikke flytte til en lejlighed så alle SU-uddannelser er udelukkede pga økonomien.
Unge piger der kan hente vores børn har ikke ikke kunne finde og reelt vil jeg også hellere selv være sammen med børnene.

Har du et bud på hvilken uddannelse jeg kan tage med elevløn? eller har du selv stået i mine sko og fundet en god løsning?

Altså jeg må indrømme jeg ikke havde taget min mands nej for et svar. Hans "lyst" kan på ingen måde matche din "skal".

Der er jo mange uddannelser der har elevløn, http://www.studievalg.dk og http://www.ug.dk er begge sider der kan hjælpe dig med dit valg af uddannelse.

Og jeg synes du er for sej at du anerkender at dine unger ikke kan betale prisen for din lyst til en karriere - din slags har vi brug for mange, mange flere af

Anmeld

29. november 2012

Kloster

Anonym skriver:

Jeg er rigtig glad for mit job, men min arbejdsplads har for nyligt skiftet adresse det betyder at jeg har væsenligt længere til job. Jeg har to børn i skole-alderen og en søn i børnehave.
Pga den lange afstand har mine børn en uge i skole/sfo/børnehave på omkring 50 timer. Jeg har også svært ved at nå til alle de julearrangementer mm institutionerne holder om eftermiddagene.
Nu er min grænse ved at være nået. Jeg føler at jeg ofrer mine børn for mit job. Jeg er så ked af min hverdag nu, og føler at jeg er ved at køre ned for at nå alt.

Problemet er at mit arbjedsområde er meget specifikt og jeg vil skulle have en ny uddannelse hvis jeg skal have nyt job. Vi bor i eget hus og min mand vil ikke flytte til en lejlighed så alle SU-uddannelser er udelukkede pga økonomien.
Unge piger der kan hente vores børn har ikke ikke kunne finde og reelt vil jeg også hellere selv være sammen med børnene.

Har du et bud på hvilken uddannelse jeg kan tage med elevløn? eller har du selv stået i mine sko og fundet en god løsning?

Hej.

Jeg kan godt forstå din mand. Man rykker ikke bare alt op med teltpælene for 1 af os kan læse 3-4 år på su. Er jo ikke engang sikkert, man kan sælge huset og slet ikke til det, man skylder på det pga krisen. Kan jo også være svært og måske helt urealistisk at kunne gå på su, når man har sat sig til at skal have 2 indtægter i livet. Su er jo nærmest intet!! Jeg har undersøgt det pga jeg virklig gerne vil læse til Spl. Men helt ærligt.... Vi spiser for mere om måneden, end min su kan give... Hvis en af os skulle have taget en suberettiget uddannelse i en moden alder af 35 og 37 år, 3 store drenge, hus, lån, biler, hund og kat - ja så skulle vi vist have planlagt det for mange mange år siden...

På samme måde kan jeg virkelig godt sætte mig ind i dit sted. Puhha en hverdag der bare bliver ved med at æde den gode samvittighed op.

Nu er det lidt svært at rådgive helt præcis, da jeg ikke ved hvad fag, du arbejder med. Men hvad med at opgardér nogle fag på Handelsskolen til en evt kontoruddannelse? Hvad med sosu uddannelserne. Her oppe i norden, skal man ikke have grundforløbet, hvis man har erhvervserfaring osv. Det er kun de helt unge ell mennesker med en udfordring, de kan have behov for hjælp til, men stadig unge mennesker.

Ja også skal du jo self søge andet arbejde alt det, du kan  Er der ikke "tillægs-områder" i dit fag? Altså arbejdsområder, hvor du kan bruge noget af din uddannelse til?

Anmeld

29. november 2012

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Anonym skriver:

Hvordan ser jeres dag ud?

Hvad kl kører I hjemmefra ...kommer hjem etc..?

Anmeld

29. november 2012

MaybeBaby

Anonym skriver:

Ja, jeg er bestemt ikke 18 længere

Jeg er ikke som sådan uddannet bortset fra en tusse-gammel studentereksamen. Jeg har bare siddet længe i samme job og har en del efteruddannelse/kurser mm Men intet jeg kan bruge til at gå videre på.

Vi kunne heller ikke få det til at hænge sammen herhjemme, så jeg sagde mit job op i butik, og blev her d. 13.11 færdig med en 12 ugers HGs (så ja jeg var på SU i 12 uger, men så kan man jo spare lidt sammen op til SU start så man har lidt mere at gøre med, samt jeg tog lånet, da det jo er en investering.) nu søger jeg og søger og søger en plads som kontorelev. Dog tager de fleste ind lige efter sommerferien, men jeg er så glad for beslutningen. Ikke mere stress og jag! Og når jeg får en elevpladser, er det til voksenelevløn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.