Anonym skriver:
Jeg er ano af hensyn til mit job.
Jeg er rigtig glad for mit job, men min arbejdsplads har for nyligt skiftet adresse det betyder at jeg har væsenligt længere til job. Jeg har to børn i skole-alderen og en søn i børnehave.
Pga den lange afstand har mine børn en uge i skole/sfo/børnehave på omkring 50 timer. Jeg har også svært ved at nå til alle de julearrangementer mm institutionerne holder om eftermiddagene.
Nu er min grænse ved at være nået. Jeg føler at jeg ofrer mine børn for mit job. Jeg er så ked af min hverdag nu, og føler at jeg er ved at køre ned for at nå alt.
Problemet er at mit arbjedsområde er meget specifikt og jeg vil skulle have en ny uddannelse hvis jeg skal have nyt job. Vi bor i eget hus og min mand vil ikke flytte til en lejlighed så alle SU-uddannelser er udelukkede pga økonomien.
Unge piger der kan hente vores børn har ikke ikke kunne finde og reelt vil jeg også hellere selv være sammen med børnene.
Har du et bud på hvilken uddannelse jeg kan tage med elevløn? eller har du selv stået i mine sko og fundet en god løsning?
Hej.
Jeg kan godt forstå din mand. Man rykker ikke bare alt op med teltpælene for 1 af os kan læse 3-4 år på su. Er jo ikke engang sikkert, man kan sælge huset og slet ikke til det, man skylder på det pga krisen. Kan jo også være svært og måske helt urealistisk at kunne gå på su, når man har sat sig til at skal have 2 indtægter i livet. Su er jo nærmest intet!! Jeg har undersøgt det pga jeg virklig gerne vil læse til Spl. Men helt ærligt.... Vi spiser for mere om måneden, end min su kan give... Hvis en af os skulle have taget en suberettiget uddannelse i en moden alder af 35 og 37 år, 3 store drenge, hus, lån, biler, hund og kat - ja så skulle vi vist have planlagt det for mange mange år siden... 
På samme måde kan jeg virkelig godt sætte mig ind i dit sted. Puhha en hverdag der bare bliver ved med at æde den gode samvittighed op.
Nu er det lidt svært at rådgive helt præcis, da jeg ikke ved hvad fag, du arbejder med. Men hvad med at opgardér
nogle fag på Handelsskolen til en evt kontoruddannelse? Hvad med sosu uddannelserne. Her oppe i norden, skal man ikke have grundforløbet, hvis man har erhvervserfaring osv. Det er kun de helt unge ell mennesker med en udfordring, de kan have behov for hjælp til, men stadig unge mennesker.
Ja også skal du jo self søge andet arbejde alt det, du kan
Er der ikke "tillægs-områder" i dit fag? Altså arbejdsområder, hvor du kan bruge noget af din uddannelse til?
Anmeld