hvad i alverden skal jeg gøre - jeg er så ked

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2012

Musen5

Benjamins'mor skriver:

Du får ikke elevløn på grundforløbet.
Der er det su man får

HVis du er over 25 får du voksenelev løn OXO på grundforløbet.. Det gjorde jeg nemlig

/Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

Father

jydeinden skriver:

undskyld hvis jeg nu bliver grov men hvad filan er han dog for en egoistisk klaphat.

Jeg synes godt nok ikke man kan være bekendt at sige man ikke vil ofre noget for sin partner hvis det er det der skal til for at begge er lykkelige.

Udvalget af uddannelser med elevløn er desværre ikke så højt, og hvad værre er, det er ret svært at få en elevplads

jeg tænkte det samme.

Anmeld

28. november 2012

Englehår

Profilbillede for Englehår
Musen5 skriver:

HVis du er over 25 får du voksenelev løn OXO på grundforløbet.. Det gjorde jeg nemlig

/Mette

Gælder det ikke kun hvis man også har et års erfaring med faget?

Sådan er det her hvor jeg er ansat. Men hvis man har et års erfaring, behøver man vel ikke grundforløbet

TS: jeg håber at det løser sig for jer alle sammen.

Kunne du måske gå lift ned i timer der hvor du er ansat nu? Det må trods alt være lidt bedre end en SU

Anmeld

28. november 2012

Musen5

AnjaM skriver:

Gælder det ikke kun hvis man også har et års erfaring med faget?

Sådan er det her hvor jeg er ansat. Men hvis man har et års erfaring, behøver man vel ikke grundforløbet

TS: jeg håber at det løser sig for jer alle sammen.

Kunne du måske gå lift ned i timer der hvor du er ansat nu? Det må trods alt være lidt bedre end en SU

det kan du vist egentlig godt have ret i...

Kommer pludselig i tvivl...

/mette

Anmeld

28. november 2012

Anonym trådstarter

TR skriver:

Delmål ikk være sjovt ..

Social og sundheds skolen ? 

Tak. Det vil jeg undersøge

Anmeld

28. november 2012

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

undskyld hvis jeg nu bliver grov men hvad filan er han dog for en egoistisk klaphat.

Jeg synes godt nok ikke man kan være bekendt at sige man ikke vil ofre noget for sin partner hvis det er det der skal til for at begge er lykkelige.

Udvalget af uddannelser med elevløn er desværre ikke så højt, og hvad værre er, det er ret svært at få en elevplads

ha ha min mand er ikke en egoistisk klaphat
Som vores hverdag er lige nu, er han gået lidt ned i tid på sit job pga min  forøgede kørsel til job.
Jeg kan godt forstå han ikke bare siger ja til at sælge huset. Vi købte det i sin tid som håndværkertilbud, han har lavet ALT og vi har boet her i 15 år. Det er hans drømmehus. Dertil ville vi jo skulle hive 3 børn ud af skole og børnehave, så det er en stor beslutning at flytte.
Min mand mener at når børnene er større vil vi fortryde hvis vi solgte nu.Han mener at det bare er de næste 3-5 år der er hårde og at det bliver bedre.

Anmeld

28. november 2012

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Anonym skriver:

ha ha min mand er ikke en egoistisk klaphat
Som vores hverdag er lige nu, er han gået lidt ned i tid på sit job pga min  forøgede kørsel til job.
Jeg kan godt forstå han ikke bare siger ja til at sælge huset. Vi købte det i sin tid som håndværkertilbud, han har lavet ALT og vi har boet her i 15 år. Det er hans drømmehus. Dertil ville vi jo skulle hive 3 børn ud af skole og børnehave, så det er en stor beslutning at flytte.
Min mand mener at når børnene er større vil vi fortryde hvis vi solgte nu.Han mener at det bare er de næste 3-5 år der er hårde og at det bliver bedre.

Kan du går ned i tid?

Har du prøvet at finde en reservebedste?

Kh Ella

Anmeld

28. november 2012

Anonym trådstarter

Dustmuz skriver:

eneste måde jeg VED du kan få elevløn på under uddannelse, er ved at komme i mesterlære..
for da er det din mester som betaler din løn.. og da får du ikke SU..

desværre er mester lære bare ikke noget ret mange tager ind, medmindre du er under 18..

Men ja, din mand er lidt stiv nakket her desværre..
men må man spørge hvad du er uddannet?

Ja, jeg er bestemt ikke 18 længere

Jeg er ikke som sådan uddannet bortset fra en tusse-gammel studentereksamen. Jeg har bare siddet længe i samme job og har en del efteruddannelse/kurser mm Men intet jeg kan bruge til at gå videre på.

Anmeld

28. november 2012

Anonym trådstarter

TR skriver:

Men lige så svært som det er at få et job, ligeså svært er det at få en elevplads synes jeg :/ 

ØV

Anmeld

28. november 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Er der ikke en mulighed at gå ned i tid der hvor du er?

Jeg tænker, at det får du vel økonomisk mere ud af,end at skulle på elevløn?

Jeg synes det er ærgeligt at din mand ikke er villig til at ændre jeres bopæl, så du kan få en ny uddannelse! Hvad er hans begrundelse for ikke at ville?

På nuværende tidspunkt er det ikke muligt med nedsat tid. Min arbejdsplads hyrer ikke folk pga krisen, så vi andre løber bare lidt stærkere. Måske om nogle år er det igen muligt med nedsat tid, fleks osv

Min mand vil ikke flytte fordi det her er hans drømmehus. Vi ha rboet her i 15 år og lavet det meste selv da det var et håndværkertilbud:-)
At flytte vil desuden kræve at vores tre børn skal skifte skole/børnehave og det mener min mand vil være skidt når det måske bare handler om 3-5 år før børnene bliver større og hverdagen letter.

Jeg kan godt forstå min mand tøver med hussalg, for lige nu på stående fod har vi begge job-sikkerhed, mad på bordet og tag over hovedet. Hvis vi sætter huset til salg kan der gå lang tid inden det bliver solgt, jeg ved jo heller ikke om jeg kan komme ind på en uddannelse og tilmed få job bagefter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.