Anonym skriver:
Jeg er ano af hensyn til mit job.
Jeg er rigtig glad for mit job, men min arbejdsplads har for nyligt skiftet adresse det betyder at jeg har væsenligt længere til job. Jeg har to børn i skole-alderen og en søn i børnehave.
Pga den lange afstand har mine børn en uge i skole/sfo/børnehave på omkring 50 timer. Jeg har også svært ved at nå til alle de julearrangementer mm institutionerne holder om eftermiddagene.
Nu er min grænse ved at være nået. Jeg føler at jeg ofrer mine børn for mit job. Jeg er så ked af min hverdag nu, og føler at jeg er ved at køre ned for at nå alt.
Problemet er at mit arbjedsområde er meget specifikt og jeg vil skulle have en ny uddannelse hvis jeg skal have nyt job. Vi bor i eget hus og min mand vil ikke flytte til en lejlighed så alle SU-uddannelser er udelukkede pga økonomien.
Unge piger der kan hente vores børn har ikke ikke kunne finde og reelt vil jeg også hellere selv være sammen med børnene.
Har du et bud på hvilken uddannelse jeg kan tage med elevløn? eller har du selv stået i mine sko og fundet en god løsning?
Vores dage ligner vist dine meget..... I starten havde jeg meget dårlig samvittighed. Men tror lige så stille jeg har lært at leve med at det er sådan det er. Mine forældre ér unge og arbejder stadig, så der er ikke meget hjælp at hente.
I første omgang var min dårlige samvittighed at andre var mere sammen med min datter end jeg selv! Og jeg havde ikke fået hende for ikke at være sammen med hende. Men med tiden har jeg lært at acceptere at vi gerne vil i svømmehallen, på ferie, i biografen mv. og for at det kan lade sig gøre skal der hives en løn hjem.
der er klippedag på fredag, jeg har taget en feriedag, i næste uge skal hun synge i et show kl 10.15

Jeg afspadsere. Og så er der vist også juleafslutning i SFO snart........... det er næsten for meget.
Min arbejdsplads er forstående til en vis grænse, for dette er også den meste travle periode indenfor mit område.
Du skal naturligvis gøre det du har det bedst med

ellers bliver hverdagen sur!! Jeg har ikke noget bud på en uddannelse.... Men håber du finder den løsning der er rigtig for dig, dine børn og din mand
Anmeld