Sut!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Sidder og griner ved dit indlæg om gæstedagplejeren som ikke vidste hvad hun skulle gøre hvis hun græd. Hahaha! Hvem var dog denne DP mor? (Skriv bare privat )

Ida bruger sin sut, og er RIGTIG glad for den. Hun har den for det meste når hun er træt, vrøvlet og ked af det fordi mor ikke lige har tid til at have hende hængende på armen mens hun laver mad.

Faktisk... Når Ida slår sig og bliver ked af det på den måde, så trøster vi hende ikke med en sut. For hun vil ikke have den der. Hun vil bare have sin moaaar som skal holde hende tæt og spørge om hun fik en stoooor av - og så smiler hun igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

modesty

Musen5 skriver:

Inspireret af et indlæg hvor ts fik at vide at hun sku få datteren til at tage en sut (næsten koste hvad det ville)

Mine 3 store har brugt sut og været meget glade for dem. Det har været et HELVEDE at vænne dem fra.

Min yngste har IKKE brugt sut. Har på ingen måde kunne få hende til at tage den. Jeg stoppede til sidst med at prøve da jeg mente det efterhånden grænsede til overgreb at proppe den ski** sut i halsen på hende.

Så er mit spørgsmål... Er vi i Danmark/Verden så forhippede på at vores børn skal bruge den pokkers sut?

Jeg er flere gange blevet spurgt om hvorfor Leah ikk har en sut (underforstået ... onde onde mor der IKKE vil give Leah en sut)Hun har ALDRIG ville ha den... de gange hun har fået en i gabet han man tydeligt set at hun har været ved at knække sig.

Div gæstedagplejere ser mig oxo som verdens ondeste mor når jeg fortæller at hun ikke har en sut... Og man kan se at de ikk helt tror mig når jeg siger at Leah selv har valgt den fra.

Men er der en der kan fortælle mig hvorfor vi forguder et stykke plastik der kan proppes i munden på vores børn, som er drøn svære at komme af med og som i sidste ende kan give de grummeste suttebid, hvis man ikke passer på..

Ved ikke helt hvad jeg vil her, men blev sku så harm over den der underforståede "jamen så må du få hende til at tage sutten koste hvad det koste vil"

Hvorfor???

Er der andre med børn der ikke bruger sut som har prøvet at have samme fornæmmelse at blive stemplet som dårlig forældre fordi folk tror man IKKE vil give poderne en sut?

/Mette

Hmm, sådan har jeg aldrig set på det. Min dreng havde et helt ekstremt suttebehov da han var lille (og har det stadig, nu 13 mdr.) og vi havde aldrig klaret os uden sutten. Men hvis han ikke havde været interesseret, tror jeg da bare at jeg havde ladet det være ved det.

Anmeld

27. november 2012

Musen5

B&J skriver:

hihihihihhihi 3 babydyner hun er godt dækket ind

jaaaa onde julemand ihh altså

Hun er en dyne tyv... og kan sjældent nøjes m 3 dyner... Hun stjæler gerne storebrors junior dyne hvis hun kan...

/Mette

Anmeld

27. november 2012

Musen5

rikkeregnbue skriver:

Sidder og griner ved dit indlæg om gæstedagplejeren som ikke vidste hvad hun skulle gøre hvis hun græd. Hahaha! Hvem var dog denne DP mor? (Skriv bare privat )

Ida bruger sin sut, og er RIGTIG glad for den. Hun har den for det meste når hun er træt, vrøvlet og ked af det fordi mor ikke lige har tid til at have hende hængende på armen mens hun laver mad.

Faktisk... Når Ida slår sig og bliver ked af det på den måde, så trøster vi hende ikke med en sut. For hun vil ikke have den der. Hun vil bare have sin moaaar som skal holde hende tæt og spørge om hun fik en stoooor av - og så smiler hun igen

Det er en af dem ude fra legestuen.... Kan ikk huske hvad hun hedder... Er der om eftermiddagen... Og Hansine virkede heller ikk helt begejstret de gange hun har været derude..

/Mette

Anmeld

27. november 2012

B&J

Musen5 skriver:

Hun er en dyne tyv... og kan sjældent nøjes m 3 dyner... Hun stjæler gerne storebrors junior dyne hvis hun kan...

/Mette

hihihihihihihi hun er jo prinsessen på ærten

Anmeld

27. november 2012

SaNiNa

En bamse kan da være lige så god som en sut, det er i hver fald det jeg tænker.

Begge vores har brugt/bruger sut, men synes nu ikke det var svært at vende storbror af med den.

Måske han også var klar til det

Anmeld

27. november 2012

Mor til prinsessen <3

vi har heller ikke kunne for hvors datter til a bruge sut hun er 8uger nu.

vi havde inde hun kom til verden aftalt at hun ikke skulle bruge sut men efter dag 4 prøvet vi at giv henden sut afligevel (fordi hun suttet meget på min bryst) men meen hun ville og VIL stadig ikke ha den sut! så nu prøver mere for hun VIL IKKE HA DEN SUT

men sidste uge i bussen begyndet hun så at græde og der var en gammel dame som sagde til mig: giv henden da suten så hun ik græder.. jeg svaret så at hun ik bruget sut og den gamle dame sagde det må du da gøre så. jeg s..varet så igen at min datter ikke ville ha sut.. og fik et blik tilbage som om hun tænket: ej en mor hun vil ik giv sit baby sut..

men jeg ski.. ligeglad hvad folk (og iser den gamle dame) tænker om mig.. jeg kender min datter bedst og ved hun vil ha sut.. bum..

Anmeld

27. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Musen5 skriver:

Det er en af dem ude fra legestuen.... Kan ikk huske hvad hun hedder... Er der om eftermiddagen... Og Hansine virkede heller ikk helt begejstret de gange hun har været derude..

/Mette

Skal Hansine ikke snart på pension?! Eller tænker vi ikke på den samme?

Anmeld

27. november 2012

Musen5

rikkeregnbue skriver:

Skal Hansine ikke snart på pension?! Eller tænker vi ikke på den samme?

Vi snakker om den samme og jo det tror jeg da.

Men skal ikke kunne sige det med sikkerhed...

Ved ikk helt hvad jeg sys om hende... Men Leah kan ikk snuppe hende LOL

/Mette

Anmeld

27. november 2012

Frøken J.

Musen5 skriver:

Inspireret af et indlæg hvor ts fik at vide at hun sku få datteren til at tage en sut (næsten koste hvad det ville)

Mine 3 store har brugt sut og været meget glade for dem. Det har været et HELVEDE at vænne dem fra.

Min yngste har IKKE brugt sut. Har på ingen måde kunne få hende til at tage den. Jeg stoppede til sidst med at prøve da jeg mente det efterhånden grænsede til overgreb at proppe den ski** sut i halsen på hende.

Så er mit spørgsmål... Er vi i Danmark/Verden så forhippede på at vores børn skal bruge den pokkers sut?

Jeg er flere gange blevet spurgt om hvorfor Leah ikk har en sut (underforstået ... onde onde mor der IKKE vil give Leah en sut)Hun har ALDRIG ville ha den... de gange hun har fået en i gabet han man tydeligt set at hun har været ved at knække sig.

Div gæstedagplejere ser mig oxo som verdens ondeste mor når jeg fortæller at hun ikke har en sut... Og man kan se at de ikk helt tror mig når jeg siger at Leah selv har valgt den fra.

Men er der en der kan fortælle mig hvorfor vi forguder et stykke plastik der kan proppes i munden på vores børn, som er drøn svære at komme af med og som i sidste ende kan give de grummeste suttebid, hvis man ikke passer på..

Ved ikke helt hvad jeg vil her, men blev sku så harm over den der underforståede "jamen så må du få hende til at tage sutten koste hvad det koste vil"

Hvorfor???

Er der andre med børn der ikke bruger sut som har prøvet at have samme fornæmmelse at blive stemplet som dårlig forældre fordi folk tror man IKKE vil give poderne en sut?

/Mette

Umiddelbart tænker jeg,at problemet er, at mange børn bruger fingrene i stedet for en sut, hvis de ikke bruger sutten - og det er endnu sværere at vende dem af med, for fingeren kan man jo ikke bare gemme! Ikke at det er tilfældet hos alle, men det ser man ofte.

Jeg er ikke fortaler for børn SKAL bruge sut, men jeg ser ikke noget i vejen med det gør, og jeg prøvede mange forskellige for at finde den der passede til Rose. Ikke for at tvinge, men fordi hun havde et MEGA suttebehov og ellers ville bruge fingrene. Og det synes jeg faktisk er værre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.