Sut!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.952 visninger
33 svar
0 synes godt om
27. november 2012

Musen5

Inspireret af et indlæg hvor ts fik at vide at hun sku få datteren til at tage en sut (næsten koste hvad det ville)

Mine 3 store har brugt sut og været meget glade for dem. Det har været et HELVEDE at vænne dem fra.

Min yngste har IKKE brugt sut. Har på ingen måde kunne få hende til at tage den. Jeg stoppede til sidst med at prøve da jeg mente det efterhånden grænsede til overgreb at proppe den ski** sut i halsen på hende.

Så er mit spørgsmål... Er vi i Danmark/Verden så forhippede på at vores børn skal bruge den pokkers sut?

Jeg er flere gange blevet spurgt om hvorfor Leah ikk har en sut (underforstået ... onde onde mor der IKKE vil give Leah en sut)Hun har ALDRIG ville ha den... de gange hun har fået en i gabet han man tydeligt set at hun har været ved at knække sig.

Div gæstedagplejere ser mig oxo som verdens ondeste mor når jeg fortæller at hun ikke har en sut... Og man kan se at de ikk helt tror mig når jeg siger at Leah selv har valgt den fra.

Men er der en der kan fortælle mig hvorfor vi forguder et stykke plastik der kan proppes i munden på vores børn, som er drøn svære at komme af med og som i sidste ende kan give de grummeste suttebid, hvis man ikke passer på..

Ved ikke helt hvad jeg vil her, men blev sku så harm over den der underforståede "jamen så må du få hende til at tage sutten koste hvad det koste vil"

Hvorfor???

Er der andre med børn der ikke bruger sut som har prøvet at have samme fornæmmelse at blive stemplet som dårlig forældre fordi folk tror man IKKE vil give poderne en sut?

/Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

Mettefpigen

Jeg synes ikk man er "ond" fordi man ikk vil eller barnet ikk vil have en sut. Omvendt synes jeg heller ikk at man er "ond" fordi man giver sit barn en sut......
Grunden til at jeg gav lukas sut var det var den eneste måde at jeg kunne få ham til at tie stille på da han var nyfødt..... Ellers hang han i brystet 24-7.....

Anmeld

27. november 2012

sandramor

Åårh ja hvor kan jeg nikke genkendende til det du skriver...
Min den store brugte sut fra dag et og elskede sin sut!!!
Min mindste på 8 mdr har aldrig brugt sut og kommer heller ikke til det... Hun blir simpelthen bare hidsig hvis jeg prøver at proppe den i munden på hende... Og hun virker også som om hun nærmest er ved at kaste op
Og hvor har jeg dog skulle høre på meget allerede... Jamen hvorfor har hun ingen sut? Hun skal da ha en sut!? Så prøv en anden slags sut!? Det er jo noget hun har brug for!?... Jeg kan sagtens få hende til at bruge sut!? Yeah right!
Aiiiii helt ærlig altså!!! Hun har åbenbart ikke brug for den for hun vil ikke ha den skide sut!! Om det er mam, avent, anatomisk eller hvad... Hun VIL IKKE HA SUT!!
Så ja jeg føler virkelig også tit at folk mistænker mig for bevidst ikke at ville give hende en sut....
Ved ikke hvad der får nogen folk til at sige sådan. Og tænke sådan....
Men igen tvivl om at jeg sys det møg træls at høre på!

Anmeld

27. november 2012

Dinna88

Du kan læse her, og finde mange svarhttp://patienthaandbogen.dk/born/om-born/skal-barnet-have-sut-14359.html

Anmeld

27. november 2012

Musen5

sandramor skriver:

Åårh ja hvor kan jeg nikke genkendende til det du skriver...
Min den store brugte sut fra dag et og elskede sin sut!!!
Min mindste på 8 mdr har aldrig brugt sut og kommer heller ikke til det... Hun blir simpelthen bare hidsig hvis jeg prøver at proppe den i munden på hende... Og hun virker også som om hun nærmest er ved at kaste op
Og hvor har jeg dog skulle høre på meget allerede... Jamen hvorfor har hun ingen sut? Hun skal da ha en sut!? Så prøv en anden slags sut!? Det er jo noget hun har brug for!?... Jeg kan sagtens få hende til at bruge sut!? Yeah right!
Aiiiii helt ærlig altså!!! Hun har åbenbart ikke brug for den for hun vil ikke ha den skide sut!! Om det er mam, avent, anatomisk eller hvad... Hun VIL IKKE HA SUT!!
Så ja jeg føler virkelig også tit at folk mistænker mig for bevidst ikke at ville give hende en sut....
Ved ikke hvad der får nogen folk til at sige sådan. Og tænke sådan....
Men igen tvivl om at jeg sys det møg træls at høre på!

Dejligt at høre jeg ikk er den eneste...

Var udefor sidst vi var ved gæstedagplejeren (som var en vi ikk kendte) at hun nærmest panikkede over at Leah ikk bruger sut...

DP: Jam, jam jam hva bruger hun så????

Mig: jo ser du... hun slæber rundt på en dyne (?!?!?) og det er det eneste hun vil ha..

DP: Jam jam jam hvad skal jeg gøre når hun bliver ked af det ell skal sove???

Mig: Giv hende dynen (Doh!)

Sys det er helt hen i hegnet at jeg hver gang skal stå og forklare at nej leah har ikk en sut, og jo jeg har prøvet samtlige mærker på markedet og ja hun har selv valgt den fra osv osv osv.

En ell anden dag ender jeg med at springe i luften på den første og bedste der for 731 gang spørger om hun bruger sut.

/Mette

Anmeld

27. november 2012

Musen5

Dinna88 skriver:

Du kan læse her, og finde mange svarhttp://patienthaandbogen.dk/born/om-born/skal-barnet-have-sut-14359.html

Takker....

Men det var nu mere et spørgsmål om hvorfor kan "folk" ikk bare acceptere at der er nogle børn der ikke bruger sut?

Det virker på mig efterhånden som at de fleste bruger sut og hvis man så støder på en der ikke gør, ja så er der mange der nærmest panikker. eller netop kommer med de første 30 forskellige sutter... For det kunne jo være....

Min datter valgte den fra med det samme... hun var ved at knække sig første gang hun fik en sut i munden og alligevel blev vi ved indtil hun var næsten 8 mdr med forskellige slags sutter fordi... hun sku jo bruge sut lissom alle andre...

Set i bagspejlet har det været spild af tid og penge for tøzzen vil ikk ha skidtet.

Kan bare ikke forstå hvorfor man som mor skal have dårlig samvittighed når ens barn nu SELV har valgt sutten fra?

/Mette

Anmeld

27. november 2012

Lise

Min den første brugte ikke sut. Han kunne da godt tage den i munden, men det var helt tydeligt at den ikke var vigtig for ham. I vuggestuen var der sutter til ham, men han brugte dem aldrig. Vi har aldrig forsøgt at tvinge ham, og ja - så er vi sluppet for afvænningen. Synes ikke jeg nogensinde har følt at andre syntes jeg var en ond mor, når jeg ikke havde en sut til ham...

Lillebror bruger sut. Han er dybt afhængig af sin sut. Og han bliver tre år til marts. Åh Gud i Himlen, jeg glæder mig ikke til at skulle tage den fra ham

Vi har ikke forsøgt hverken at få dem til at bruge sut eller lade være. De har begge fået tilbudet - den ene tog imod og den anden gjorde ikke.

Anmeld

27. november 2012

Dinna88

Musen5 skriver:

Takker....

Men det var nu mere et spørgsmål om hvorfor kan "folk" ikk bare acceptere at der er nogle børn der ikke bruger sut?

Det virker på mig efterhånden som at de fleste bruger sut og hvis man så støder på en der ikke gør, ja så er der mange der nærmest panikker. eller netop kommer med de første 30 forskellige sutter... For det kunne jo være....

Min datter valgte den fra med det samme... hun var ved at knække sig første gang hun fik en sut i munden og alligevel blev vi ved indtil hun var næsten 8 mdr med forskellige slags sutter fordi... hun sku jo bruge sut lissom alle andre...

Set i bagspejlet har det været spild af tid og penge for tøzzen vil ikk ha skidtet.

Kan bare ikke forstå hvorfor man som mor skal have dårlig samvittighed når ens barn nu SELV har valgt sutten fra?

/Mette

Altså, det er jo bare "normalt" i dag, at børn bruger sut. Det som vi ser mest, er det vi finder normalt. Og vi ser jo mest småbørn med sut. Mon ikke din datter har et andet objekt, som hun bruger som støtte? Altså, en sutteklud f.eks.  

Men hvis du møder modgang igen, så forklar at din datter SELV har valgt den fra! Så kan folk jo ikke sige så meget. Sutten er ikke livsnødvendig, så hvorfor presse hende.

Anmeld

27. november 2012

sandramor

Musen5 skriver:

Dejligt at høre jeg ikk er den eneste...

Var udefor sidst vi var ved gæstedagplejeren (som var en vi ikk kendte) at hun nærmest panikkede over at Leah ikk bruger sut...

DP: Jam, jam jam hva bruger hun så????

Mig: jo ser du... hun slæber rundt på en dyne (?!?!?) og det er det eneste hun vil ha..

DP: Jam jam jam hvad skal jeg gøre når hun bliver ked af det ell skal sove???

Mig: Giv hende dynen (Doh!)

Sys det er helt hen i hegnet at jeg hver gang skal stå og forklare at nej leah har ikk en sut, og jo jeg har prøvet samtlige mærker på markedet og ja hun har selv valgt den fra osv osv osv.

En ell anden dag ender jeg med at springe i luften på den første og bedste der for 731 gang spørger om hun bruger sut.

/Mette

Jaaah jeg må sige jeg gruer også lidt for når melina skal starte i dagpleje.... For nej hun kan jo så ikke trøstes med en sut som ja helt sikkert er den letteste måde at trøste dem på.... Men altså come on... Tænker at hverken din gæste dagplejer eller vores kommende dagplejer aldrig har oplevet det før???
Og ja jeg er virkelig også meget træt af at det første folk siger når de ser os.. Især hvis melina ligger og sover eller bare er træt.... Hvor er hendes sut henne??? Hvorfor giver du ikke hende sin sut???
Aaarrrhhhhhh.....

Anmeld

27. november 2012

Musen5

Dinna88 skriver:

Altså, det er jo bare "normalt" i dag, at børn bruger sut. Det som vi ser mest, er det vi finder normalt. Og vi ser jo mest småbørn med sut. Mon ikke din datter har et andet objekt, som hun bruger som støtte? Altså, en sutteklud f.eks.  

Men hvis du møder modgang igen, så forklar at din datter SELV har valgt den fra! Så kan folk jo ikke sige så meget. Sutten er ikke livsnødvendig, så hvorfor presse hende.

Kunne ikk være mere enig.

Hun har en babydyne som hun har med overalt i stedet. Det er den eneste hun vil ha.

De fleste acceptere det oxo når jeg siger at hun selv har valgt den fra, men min svigermor gjorde fx ikke.

Min kære svigermor blev ved med at prøve og kvæle Leah i den skide sut indtil den dag hun døde. Hun mente at hun SKULLE ha sutten og overhørte os komplet da vi lissom havde affundet os med det.

/Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.