Sut!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2012

Musen5

sandramor skriver:

Jaaah jeg må sige jeg gruer også lidt for når melina skal starte i dagpleje.... For nej hun kan jo så ikke trøstes med en sut som ja helt sikkert er den letteste måde at trøste dem på.... Men altså come on... Tænker at hverken din gæste dagplejer eller vores kommende dagplejer aldrig har oplevet det før???
Og ja jeg er virkelig også meget træt af at det første folk siger når de ser os.. Især hvis melina ligger og sover eller bare er træt.... Hvor er hendes sut henne??? Hvorfor giver du ikke hende sin sut???
Aaarrrhhhhhh.....

Leah vlle jo som sagt ikk sutten, så inden opstart til dp prøvede vi med sutteklud, bamser og alverdens ting og sager.

Hun er så dyneholiker lissom sin far (Hun har 3 babydyner) og hun valgte selv at det skulle være den der lissom var hendes putte/trøste/nusse ting, så den fik hun med og hun elsker den. Ja den fylder, men hun har selv valgt den så det er helt fint for mig og oxo for hendes dp.

De andre dp'er der passer når den faste er syg må så leve med at sådan en Leah nu en gang indrettet.

/Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

TeamRocket

Vi fik et barn med kæmpe suttebehov- der var sår på min ene babs efter blot et par timer-hun elskede sutten fra første øjekast OG det samme gjorde jeg! Og så fik vi et barn helt uden suttereflex, han klarede sig forståligt nok helt uden sut og var tilfreds med bare at slippe for at have noget i munden.
Vi oplevede hverken harme over det ene eller det andet. Men damn den sut der, jeg er jo super onde mor der lige fra 4 mdrs alderen har sagt den var til at putte sove med- ikke til at have i munden konstant. Og det fik vi mange hug for- så lad dog barnet- nej Og hun bad heller aldrig om den for hun var vant til at sut= putte sove. Og jeg tror også det var derfor min datter havde så nemt ved at give den væk da hun fyldte to år. Hun havde ikke behovet mere og var ikke mere afhængig end at den kunne undværes.
Selv bliver jeg dybt forarget når jeg ser et barn på 2 år med sut i munden. I min verden hører det ikke til hos store børn og slet ikke uden for sengen.Men det er jo ikke op til mig Men tomlen op til børn der vælger sutten fra Selv om det er vildt nuttet til en nyfødt.

Anmeld

27. november 2012

dorthemus

Min datter fravalgte selv en sut og så var det bare sådan. Det har ikke været et problem

Anmeld

27. november 2012

Ciss

Musen5 skriver:

Inspireret af et indlæg hvor ts fik at vide at hun sku få datteren til at tage en sut (næsten koste hvad det ville)

Mine 3 store har brugt sut og været meget glade for dem. Det har været et HELVEDE at vænne dem fra.

Min yngste har IKKE brugt sut. Har på ingen måde kunne få hende til at tage den. Jeg stoppede til sidst med at prøve da jeg mente det efterhånden grænsede til overgreb at proppe den ski** sut i halsen på hende.

Så er mit spørgsmål... Er vi i Danmark/Verden så forhippede på at vores børn skal bruge den pokkers sut?

Jeg er flere gange blevet spurgt om hvorfor Leah ikk har en sut (underforstået ... onde onde mor der IKKE vil give Leah en sut)Hun har ALDRIG ville ha den... de gange hun har fået en i gabet han man tydeligt set at hun har været ved at knække sig.

Div gæstedagplejere ser mig oxo som verdens ondeste mor når jeg fortæller at hun ikke har en sut... Og man kan se at de ikk helt tror mig når jeg siger at Leah selv har valgt den fra.

Men er der en der kan fortælle mig hvorfor vi forguder et stykke plastik der kan proppes i munden på vores børn, som er drøn svære at komme af med og som i sidste ende kan give de grummeste suttebid, hvis man ikke passer på..

Ved ikke helt hvad jeg vil her, men blev sku så harm over den der underforståede "jamen så må du få hende til at tage sutten koste hvad det koste vil"

Hvorfor???

Er der andre med børn der ikke bruger sut som har prøvet at have samme fornæmmelse at blive stemplet som dårlig forældre fordi folk tror man IKKE vil give poderne en sut?

/Mette

Jeg har vel aldrig følt mig stemplet af den grund, men ingen af mine har brugt særlig meget sut - og de har begge smidt den med stort eftertryk ved ca 8 mndr, altså FØR de begyndte i VS. Vi blev bare spurgt, da de begyndte, om de havde en sut, og når jeg sagde nej, var det helt ok. De har aldrig haft problemer med at sove i vs eller blive trøstet og lignende.

Min den ældste var meget syg de første 6 mndr og brugte da sutten en del, når noget gjorde ondt osv. Min nr to gad egentlig ikke rigtig sutten, han hyggesuttede kun lidt lige før, han skulle sove. Vi har stort set brugt sutten til indsovning, og lidt trøst ved behov.

Men: Børn er jo så forskellige. Jeg har ikke indtryk af, at det er min og mandens fortjeneste, at det er gået så let, og at børnene ikke har hængt ved sutten. Det var deres eget instinktive valg. Jeg tror ikke, man kan kategoriseres som hverken gode eller dårlige forældrer efter pga om ens børn bruger sut.

Anmeld

27. november 2012

Musen5

TeamRocket skriver:

Vi fik et barn med kæmpe suttebehov- der var sår på min ene babs efter blot et par timer-hun elskede sutten fra første øjekast OG det samme gjorde jeg! Og så fik vi et barn helt uden suttereflex, han klarede sig forståligt nok helt uden sut og var tilfreds med bare at slippe for at have noget i munden.
Vi oplevede hverken harme over det ene eller det andet. Men damn den sut der, jeg er jo super onde mor der lige fra 4 mdrs alderen har sagt den var til at putte sove med- ikke til at have i munden konstant. Og det fik vi mange hug for- så lad dog barnet- nej Og hun bad heller aldrig om den for hun var vant til at sut= putte sove. Og jeg tror også det var derfor min datter havde så nemt ved at give den væk da hun fyldte to år. Hun havde ikke behovet mere og var ikke mere afhængig end at den kunne undværes.
Selv bliver jeg dybt forarget når jeg ser et barn på 2 år med sut i munden. I min verden hører det ikke til hos store børn og slet ikke uden for sengen.Men det er jo ikke op til mig Men tomlen op til børn der vælger sutten fra Selv om det er vildt nuttet til en nyfødt.

Kunne ikk være mere enig

/Mette

Anmeld

27. november 2012

B&J

daniel bruger heller ikke sut han vil kun have den de første 2uger og ellers ikke...

men noget andet han bruger hjørnet af et dynebetræk at sutte i...

og det er en dyr dyr sut hihihihihihihi

det var noget vi opdagede en dag han lå og sov og det er kun et hvid stykke dynebetræk med bamse og kylling så vi har køb en masse af dem så vi kan skifte hele tiden..

men fordi vi vil give den pokkers sut er jo trykhed.

daniel elsker sin dyne men har lært fra dag et af ikke at have den med i dagplejen fordi han først var næsten 1år og 2mdr før han begynde at sutte i dynen.. så nu får han den først når han kommer hjem og når han skal i seng...

Anmeld

27. november 2012

Musen5

B&J skriver:

daniel bruger heller ikke sut han vil kun have den de første 2uger og ellers ikke...

men noget andet han bruger hjørnet af et dynebetræk at sutte i...

og det er en dyr dyr sut hihihihihihihi

det var noget vi opdagede en dag han lå og sov og det er kun et hvid stykke dynebetræk med bamse og kylling så vi har køb en masse af dem så vi kan skifte hele tiden..

men fordi vi vil give den pokkers sut er jo trykhed.

daniel elsker sin dyne men har lært fra dag et af ikke at have den med i dagplejen fordi han først var næsten 1år og 2mdr før han begynde at sutte i dynen.. så nu får han den først når han kommer hjem og når han skal i seng...

Her er det jo oxo dynen det går ud over, men Leah her 3 (?!?!!?) dyner..

En som hun har fast som hygge/putte/nusse ting i dp og som kun er der, medmindre vi skal i gæstedp.

Her hjemme har hun 2 dyner som hun sover med. En hun ligger på og en hun har over sig. Hun er en frossenpind af format og elsker sine dyner.

Som spæd kunne hun ligge svøbt i en dyne og så ligge i voksipose med dyne og det hele...

/Mette (mor til en dyneholiker)

Anmeld

27. november 2012

B&J

Musen5 skriver:

Her er det jo oxo dynen det går ud over, men Leah her 3 (?!?!!?) dyner..

En som hun har fast som hygge/putte/nusse ting i dp og som kun er der, medmindre vi skal i gæstedp.

Her hjemme har hun 2 dyner som hun sover med. En hun ligger på og en hun har over sig. Hun er en frossenpind af format og elsker sine dyner.

Som spæd kunne hun ligge svøbt i en dyne og så ligge i voksipose med dyne og det hele...

/Mette (mor til en dyneholiker)

jamen daniels er kun en baby dyne altså betrækket kun han sutter i hihihihih også har han jo sin alm junior dyne han skover med syntes det er sjovt med den dyne især fordi jeg altid elskede min sut hihihihihihi

men julemanden tog den sku da jeg blev 3½år  hvad bilder han sig ind hihihihihihihi

Anmeld

27. november 2012

Musen5

B&J skriver:

jamen daniels er kun en baby dyne altså betrækket kun han sutter i hihihihih også har han jo sin alm junior dyne han skover med syntes det er sjovt med den dyne især fordi jeg altid elskede min sut hihihihihihi

men julemanden tog den sku da jeg blev 3½år  hvad bilder han sig ind hihihihihihihi

Har prøvet at spise Leah af med kun dynebetrækket, men nixen om det virker...

Der skal være en dyne i. Det er 3 babydyner hun har (2 arvet fra sine brødre)

Kan ærlig talt ikk huske om jeg har brugt sut...

Hva er han for en OND julemand.... sådan gå og stjæle små børns sutter

hahahahaha

/Mette

Anmeld

27. november 2012

B&J

Musen5 skriver:

Har prøvet at spise Leah af med kun dynebetrækket, men nixen om det virker...

Der skal være en dyne i. Det er 3 babydyner hun har (2 arvet fra sine brødre)

Kan ærlig talt ikk huske om jeg har brugt sut...

Hva er han for en OND julemand.... sådan gå og stjæle små børns sutter

hahahahaha

/Mette

hihihihihhihi 3 babydyner hun er godt dækket ind

jaaaa onde julemand ihh altså

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.