hjælp lillepigen vil ikke sove :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2012

dola

Camillos skriver:

På sygehuset sagde de til mig at man ikke må svøbe sit spædbarn mere da der er riciko for vuggedød ... og har ikke turde siden... det står der i den nye broucure fra sundheds styrelsen.. 

Nå men altså hun faldt i søvn ved brystet til sidst og har sovet i 6 hele timer i nat! så Fantastisk hun plejer at vågne to gange om natten .. .. nææ hun sov bare til 06:30 er så stolt

hmm min dreng blev pakket ind i sin dyne og sov på maven på sofaen forddi han kunne li det.. Men under opsyn!og så lå han også tit ved siden af mig i sengen og ammede det var dejligt!!

De der Mam sutter virkede for os på Willy, han blev lagt ind til mig som når han skulle have mælk med sutten i munden og så var han glad for den..

Ang mælk lad ham sutte lidt oftere så mælkemængden kan blive sat op!

Knus!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

Gittemor09

Camillos skriver:

Nej jeg havde heller ikke nok mælk imorges til at Mætte hende.. men efter 2 timer faldt hun da i søvn igen .. .. 

Ja altså jeg har overvejet at købe noget mme og supplere så hun bliver mæt .. men tør ikke rigtig er lidt bange for det ødelægger hendes mave både at få Mme og modermælk.. 

Hvor gammel er din dreng ?

jeg har lige haft besøg af sundhedsplejerske og har spurgt hende med det der med at mælken er gået ned...

så du får lige rådet også

læg hende til brystet først, og lad hende spise hvad hun kan, og hvis hun stadig er sulten må du gerne supplere med mme.... det ødelægger ikke maven... men maven kan blive hård når/hvis vi går over til mme..... men læg hende gerne til brystet tit så produktionen kommer op igen... det kan være dykket hvis du har været stresset eller haft en del at se til...

han er 4 uger idag...

Anmeld

27. november 2012

Connie dk

Et godt gammelt husråd. Gi` en gang kamillete selvfølgelig ikke for varmt og uden sukker, så falder barnet til ro. Vi har gode erfaringer med det. Kamillete siges at have en beroligende virkning på børn.

Anmeld

27. november 2012

Mom2

Camillos skriver:

min datter er idag 5 uger ... og her til aften er det eneste hun vil ligge på arm og sutte på mit bryst... hun virker motorisk urolig med arme og ben og kan ikke finde ro ... hu n har spist alt min mælk der er intet tilbage .. når jeg forsøger at putte hende skriger hun fra sine lungers fulde kræfter.. har i nogle gode råd til hvad jeg kan gøre mine vorter er ved at være godt ømme nu og hun bruger ikke sut

Vi oplevede at vores datter havde meget brug for tryghed/nærhed, så hun ville næsten ikke sove uden at ligge i vores arme eller på maven af os de første uger, så kan være dit barn har det på samme måde.

Du skriver hun nok ikke bliver mæt, får hun kun ved et bryst pr. måltid eller får hun ved begge?

Anmeld

30. november 2012

Camillos

Christina9870 skriver:

Vi oplevede at vores datter havde meget brug for tryghed/nærhed, så hun ville næsten ikke sove uden at ligge i vores arme eller på maven af os de første uger, så kan være dit barn har det på samme måde.

Du skriver hun nok ikke bliver mæt, får hun kun ved et bryst pr. måltid eller får hun ved begge?

Umiddelbart har jeg rigeligt mælk den dag der var hun bare trygheds søgende og suttede som en gal .. men hun vil ikke tage sut så må hun jo bruge moar.. hehe  

det er heldigvis blevet bedere.. Hun vil helst ligge hos os men hun kan heldigvis sove selv når hun først er faldet i søvn tak for svar

Anmeld

30. november 2012

Camillos

dola skriver:

hmm min dreng blev pakket ind i sin dyne og sov på maven på sofaen forddi han kunne li det.. Men under opsyn!og så lå han også tit ved siden af mig i sengen og ammede det var dejligt!!

De der Mam sutter virkede for os på Willy, han blev lagt ind til mig som når han skulle have mælk med sutten i munden og så var han glad for den..

Ang mælk lad ham sutte lidt oftere så mælkemængden kan blive sat op!

Knus!

Okay ja den med sutten har jeg også prøvet, men hun vil bare ikke .. så må jeg acceptere det og så må hun bruge babserne som sut i det lille omfang hun har brug for det hehe hun er ellers en  nem pige og hun er heldigvis blevet mere rolig igen Tak for svar .. 

Anmeld

30. november 2012

Camillos

Gittemor09 skriver:

jeg har lige haft besøg af sundhedsplejerske og har spurgt hende med det der med at mælken er gået ned...

så du får lige rådet også

læg hende til brystet først, og lad hende spise hvad hun kan, og hvis hun stadig er sulten må du gerne supplere med mme.... det ødelægger ikke maven... men maven kan blive hård når/hvis vi går over til mme..... men læg hende gerne til brystet tit så produktionen kommer op igen... det kan være dykket hvis du har været stresset eller haft en del at se til...

han er 4 uger idag...

Tak for rådet.. tror ikke jeg har mangel på mælk .. hun havde bare en apppetit uden lige den dag tror jeg .. .. nu ved jeg da der kan suppleres hvis der ikke er nok tak for svar..

Går det bedere med at få din dreng til at sove nu? 

Anmeld

30. november 2012

Camillos

Merii skriver:

Dejligt, det var nok det hun trængte til Min sundhedsplejerske sagde jeg skulle svøbe

Ja der var også mange på sygehuset (barselsgangen) der ikke var updateret om de ikke mener man må svøbe børnene mere... men jeg kan altså ikke se noget galt i det eftersom det gør dem trygge altså ..

Anmeld

30. november 2012

Gittemor09

Camillos skriver:

Tak for rådet.. tror ikke jeg har mangel på mælk .. hun havde bare en apppetit uden lige den dag tror jeg .. .. nu ved jeg da der kan suppleres hvis der ikke er nok tak for svar..

Går det bedere med at få din dreng til at sove nu? 

selv tak da  altid rart at få gode råd synes jeg ihvertfald selv

jaaah han sover som en drøm... men jeg kan desværre ikke få mere mælk ud, selvom jeg prøver hele tiden...  så han får mme...

Anmeld

30. november 2012

Mom2

Camillos skriver:

Umiddelbart har jeg rigeligt mælk den dag der var hun bare trygheds søgende og suttede som en gal .. men hun vil ikke tage sut så må hun jo bruge moar.. hehe  

det er heldigvis blevet bedere.. Hun vil helst ligge hos os men hun kan heldigvis sove selv når hun først er faldet i søvn tak for svar

Dejligt er så opslidende når de kun vil sove ved enten mor eller far..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.