Hjælp - gave til Lærke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.718 visninger
33 svar
0 synes godt om
21. november 2012

AnnaK89

Jeg aner ikke hvad vi skal købe til Lærke?

Hun er 3 år, men handicappet og kan ikke rigtig noget. Legetøj bruger hun derfor ikke.
Jeg synes altid vi ender med at købe tøj eller sengetøj til hende og det er jeg egentlig lidt træt af

Er der nogle af jer der har nogle super forslag? Eller kreative ideer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2012

Hvem?

AnnaKJ skriver:

Hun er 3 år, men handicappet og kan ikke rigtig noget. Legetøj bruger hun derfor ikke.
Jeg synes altid vi ender med at købe tøj eller sengetøj til hende og det er jeg egentlig lidt træt af

Nu ved jeg ikke hvor meget handicappet hun er, men min første tanke var noget motorisk legesager?

Tænker noget "tryk-lyd" hun kan sidde med?

Anmeld

21. november 2012

Happiness

Jeg ved godt du skriver at legetøj ikke dur. Men hvad med noget sanselegetøj- Man kan lave en "himmel" med forskellige ting og farver, som giver en masse indtryk. Eller en sansegynge hun kan sidde i? Man kan jo få dem der støtter helt op om ryggen. Så hun kan ligge/sidde i den selv. 

(arbejder med udviklingshæmmede)

Kan hun se tv? Så evt nogle tegnefilm. Noget musik? Sansedyne (koster godt nok kassen!)? Bamser? 

Anmeld

21. november 2012

AnnaK89

Hvem? skriver:

Nu ved jeg ikke hvor meget handicappet hun er, men min første tanke var noget motorisk legesager?

Tænker noget "tryk-lyd" hun kan sidde med?

Hun kan/vil ikke have noget i hænderne
Jamen hun er så handicappet at hun intet kan andet end at sidde i sin stol, hos os eller ligge ned.

Anmeld

21. november 2012

AnnaK89

Happiness skriver:

Jeg ved godt du skriver at legetøj ikke dur. Men hvad med noget sanselegetøj- Man kan lave en "himmel" med forskellige ting og farver, som giver en masse indtryk. Eller en sansegynge hun kan sidde i? Man kan jo få dem der støtter helt op om ryggen. Så hun kan ligge/sidde i den selv. 

(arbejder med udviklingshæmmede)

Kan hun se tv? Så evt nogle tegnefilm. Noget musik? Sansedyne (koster godt nok kassen!)? Bamser? 

Hun har sådan en himmel/uro over sin seng.
Hun har et ton bamser og tegnefilm. Og ved at hun også får tegnefilm i adventsgaver fra hendes farmor og bedstefar.

Ej jeg synes det er svært

Anmeld

21. november 2012

banana3

AnnaKJ skriver:

Hva med noget musik ? Eller nogle massage bolde eller et massagestykke med forskellige vibrator og forskellige farver lys, sådan et har vi på arbejdet, jeg ser lige om jeg evt. Kan finde et billede til dig. De synes det er for fedt at ligge der og mærke og samtidig ligge og kigge op i loftet på alt det lys :-)

Anmeld

21. november 2012

Hvem?

AnnaKJ skriver:

Hun kan/vil ikke have noget i hænderne
Jamen hun er så handicappet at hun intet kan andet end at sidde i sin stol, hos os eller ligge ned.

Hva så med føle-bøger, musik, eller nogle sansebolde man kan lege med hende?

Anmeld

21. november 2012

Team Putte

AnnaKJ skriver:

Vi har købt sådan en skildpadde der kaster stjerner op på loftet til vores datter i julegave.. Måske det var noget? Altså noget hun kan se på

Anmeld

21. november 2012

Ciss

Hvad med en CD-spiller med musikk eller lydbøger til?

En eller anden form for spejl.

Anmeld

21. november 2012

livhemdrup

AnnaKJ skriver:

Man kan få en hallo kitty lampe som lyser op i loftet og viser en hallo kitty figur

Måske det var en mulighed. Ved fra mit tidligere job at historier på cd er en god ting. Det brugte vi meget i de hjem jeg kom med handicappede børn men om det ville være noget for hende er jo svært at sige da jeg ik kender hende.

Eller et lammeskinds tæppe det havde jeg også en borger som nød at ligge på da hun mærkede den bløde skind.

eller en robot hund en af dem der logrer og gør. Den syns de også var sød og ku ligge og kigge på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.