Er der nogen der har styr på færdselsreglerne? (cykel)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Pikku Myy skriver:

Jeg tror også det bliver næste skridt at kontakte færdselspolitiet. Hvis der altså ikke er nogen af de kloge mødre herinde der VED hvordan reglerne er.

Som det er lige nu, holder jeg pænt tilbage, men det er lidt noia at holde der på en smal cykelsti med en efterløber bagefter cyklen, mens folk drøner forbi, så jeg håber faktisk lidt at det viser sig at jeg ikke behøver

Og så bare for at gøre det til et endnu mere råddent kryds, så er det et T-kryds, men de cyklister, der skal flette ind på cykelstien, har hajtænder imod sig ...

Puha, ja.. kan jeg godt se..

Du må lige opdatere hvad færdselspolitiet så siger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2012

SaNiNa

Pikku Myy skriver:

Jeg tror også det bliver næste skridt at kontakte færdselspolitiet. Hvis der altså ikke er nogen af de kloge mødre herinde der VED hvordan reglerne er.

Som det er lige nu, holder jeg pænt tilbage, men det er lidt noia at holde der på en smal cykelsti med en efterløber bagefter cyklen, mens folk drøner forbi, så jeg håber faktisk lidt at det viser sig at jeg ikke behøver

Og så bare for at gøre det til et endnu mere råddent kryds, så er det et T-kryds, men de cyklister, der skal flette ind på cykelstien, har hajtænder imod sig ...

Hold da op en hyggeligt kryds, det lyder lidt som et vi også har i Odense dog cylker jeg der heldigvis ikke særlig tit

Anmeld

21. november 2012

Dinna88

Pikku Myy skriver:

Men spørgsmålet er om du er sikker på at man ikke må køre over ...?

Der findes nemlig tilsvarende overgange, hvor der er en tyk hvid "streg", og der er jeg sikker på at man skal holde for rødt.

Nej, slet ikke! Derfor skrev jeg at det "kan" blive dyrt Jeg ved det nemlig ikke. Men nej, her er der heller ikke nogen ubetinget vigepligt smidt lige i ansigtet på een. Det er faktisk på en cykelsti der fortsætter, fordi der ikke er en 4. vej. Men omvendt - der er jo fodgængere, der skal over.

Anmeld

21. november 2012

FamilenStorm

Pikku Myy skriver:

Jeg cykler på en cykelsti. Foran mig er der en fodgængerovergang med lysregulering. Der er ingen lysregulering specifikt til cyklister. Der er ikke en tyk hvid streg på tværs af cykelstien lige før fodgængerovergangen.

Må jeg som cyklist (forudsagt at der ikke er nogen fodgængere der benytter fodgængerovergangen), cykle over selvom der er rødt?

Har lige spurgt om dit spørgsmål inde på cykelistforbundet.dk

Der må de kan kunne svare

Anmeld

21. november 2012

Pikku Myy

Dinna88 skriver:

Nej, slet ikke! Derfor skrev jeg at det "kan" blive dyrt Jeg ved det nemlig ikke. Men nej, her er der heller ikke nogen ubetinget vigepligt smidt lige i ansigtet på een. Det er faktisk på en cykelsti der fortsætter, fordi der ikke er en 4. vej. Men omvendt - der er jo fodgængere, der skal over.

Præcis Men puha, jeg gad godt man ikke skal stoppe. Den ene af stederne er det (meget) op ad bakke, og ved den anden er det, som jeg har beskrevet i et tidigere indlæg, faktisk ret noia at stå og vente på grønt ...

Anmeld

21. november 2012

Pikku Myy

FamilenStorm skriver:

Har lige spurgt om dit spørgsmål inde på cykelistforbundet.dk

Der må de kan kunne svare

Fedt af dig! Jeg glæder mig til at høre hvad de finder ud af. Ellers må jeg jo kontakte politiet ...

Anmeld

21. november 2012

Dinna88

Pikku Myy skriver:

Præcis Men puha, jeg gad godt man ikke skal stoppe. Den ene af stederne er det (meget) op ad bakke, og ved den anden er det, som jeg har beskrevet i et tidigere indlæg, faktisk ret noia at stå og vente på grønt ...

Ja,det så jeg godt lige - du må ringe til færdselspolitiet, som du skriver. Såhåber jeg ikke at du skal stoppe (er der noget værre end at være nødsaget til at stoppe op ad bakke?!)

Anmeld

21. november 2012

Pikku Myy

Dinna88 skriver:

Ja,det så jeg godt lige - du må ringe til færdselspolitiet, som du skriver. Såhåber jeg ikke at du skal stoppe (er der noget værre end at være nødsaget til at stoppe op ad bakke?!)

Modvind

Anmeld

21. november 2012

Mille82

Rødt er rødt. Du skal stoppe

Anmeld

21. november 2012

DitteFisk

Det har jeg også tænkt over - når cykelstien jo bare fortsætter ligeud og der ikke er andet end fortorv til højre (altså bilerne kan ikek svinge til højre, kun til venstre) - så er de rnogle gange en tyk hvid streg der indikerer at man jo skal stoppe. Men andre steder er der intet markeret og jeg oplever at folk så bare cykler videre. Men hvad er reglen egentlig !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.