Er der nogen der har styr på færdselsreglerne? (cykel)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.367 visninger
37 svar
0 synes godt om
21. november 2012

Pikku Myy

Jeg cykler på en cykelsti. Foran mig er der en fodgængerovergang med lysregulering. Der er ingen lysregulering specifikt til cyklister. Der er ikke en tyk hvid streg på tværs af cykelstien lige før fodgængerovergangen.

Må jeg som cyklist (forudsagt at der ikke er nogen fodgængere der benytter fodgængerovergangen), cykle over selvom der er rødt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2012

SaNiNa

Tja det er da et godt spørgsmål så jeg følger da lige med.

Men jeg ville da mene at når der ikke er optrukket så må man vel gerne

Anmeld

21. november 2012

Benjamins'mor

Det tror jeg ikke, jeg tror også det røde gælder for dig når ikke der er et bestemt lys signal til cykler.

Anmeld

21. november 2012

Dinna88

Sådan et lyskryds har vi også i Randers. Her cykler ALLE videre, men jeg må nu nok indrømme, at jeg bliver holdende. Det kan sgu koste dyrt

Anmeld

21. november 2012

Pikku Myy

Dinna88 skriver:

Sådan et lyskryds har vi også i Randers. Her cykler ALLE videre, men jeg må nu nok indrømme, at jeg bliver holdende. Det kan sgu koste dyrt

Men spørgsmålet er om du er sikker på at man ikke må køre over ...?

Der findes nemlig tilsvarende overgange, hvor der er en tyk hvid "streg", og der er jeg sikker på at man skal holde for rødt.

Anmeld

21. november 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Pikku Myy skriver:

Jeg cykler på en cykelsti. Foran mig er der en fodgængerovergang med lysregulering. Der er ingen lysregulering specifikt til cyklister. Der er ikke en tyk hvid streg på tværs af cykelstien lige før fodgængerovergangen.

Må jeg som cyklist (forudsagt at der ikke er nogen fodgængere der benytter fodgængerovergangen), cykle over selvom der er rødt?

Jeg mener at rødt er rødt om du er bil eller cyklist.. med mindre der er noget specifikt til cyklister

Anmeld

21. november 2012

Pikku Myy

Benjamins'mor skriver:

Det tror jeg ikke, jeg tror også det røde gælder for dig når ikke der er et bestemt lys signal til cykler.

Men hvad er så forskellen på når der er en tyk hvid "streg" og når der, som her, ikke er?

Sagen er den at hvis det viser sig at trafikreguleringen ikke gælder mig, kan det løse et mystisk kryds jeg skal igennem hver morgen, men det er vildt besværligt at forklare, så jeg vil gerne lige se om der er nogen der ved dette først

Anmeld

21. november 2012

Pikku Myy

Problembarnet skriver:

Jeg mener at rødt er rødt om du er bil eller cyklist.. med mindre der er noget specifikt til cyklister

Det mener jeg også, men nu er jeg kommet i tvivl

Hvad er din fornemmelse så hvis trafikreguleringen er til venstre for cykelstien?

Anmeld

21. november 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Pikku Myy skriver:

Det mener jeg også, men nu er jeg kommet i tvivl

Hvad er din fornemmelse så hvis trafikreguleringen er til venstre for cykelstien?

lige pt lyder det som om jeg skal være glad for ikke at skulle igennem det kryds

jamen, så vil jeg stadig mene at jeg skal holde tilbage (tror jeg)

I sidste ende ville jeg kontakte politiet og evt hive dem med til krydset og sige FORKLAR MIG,HVAD JEG MÅ HER!!!

Anmeld

21. november 2012

Pikku Myy

lige pt lyder det som om jeg skal være glad for ikke at skulle igennem det kryds

jamen, så vil jeg stadig mene at jeg skal holde tilbage (tror jeg)

I sidste ende ville jeg kontakte politiet og evt hive dem med til krydset og sige FORKLAR MIG,HVAD JEG MÅ HER!!!

Jeg tror også det bliver næste skridt at kontakte færdselspolitiet. Hvis der altså ikke er nogen af de kloge mødre herinde der VED hvordan reglerne er.

Som det er lige nu, holder jeg pænt tilbage, men det er lidt noia at holde der på en smal cykelsti med en efterløber bagefter cyklen, mens folk drøner forbi, så jeg håber faktisk lidt at det viser sig at jeg ikke behøver

Og så bare for at gøre det til et endnu mere råddent kryds, så er det et T-kryds, men de cyklister, der skal flette ind på cykelstien, har hajtænder imod sig ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.