LuLy skriver:
Med "bestemt" mener jeg, om jeres barn automatisk er træt på det tidspunkt eller om det er jer der har sat sengetiden?
Herhjemme er Julia altid kommet i seng kl 20 efter hun er startet i dagpleje. Men har ofte kunne putte hende kl 19 og nogle dage allerede 18.30. Synes bare det er helt vildt tidligt, det jo ikke meget tid jeg får med hende når jeg først henter hende kl 16. Men det er måske meget normal sengetid?? 
Min datter kommer i seng kl. 19 hver aften, uanset dag.... og det har hun gjort rigtig længe....
Jeg synes kl. 20 er sent for et barn under 6-7 år.... mener at børn bør komme i seng ved 19tiden et godt stykke tid af deres barndom, da de fleste små børn har brug for 10-14 timers søvn i døgnet... det kan selvfølgelig variere, men som pædagog har jeg næsten kun stødt på børn, som har sovet på denne måde, fordi de er klar til at sove ved den tid, og hvorfor så gøre det anderledes?
Det ville være synd at holde din datter vågen, bare for at I kan have tid sammen - måske det så bare ville være nogle træls timer, da hun er for træt, til at være alt for social 
Jeg har selv tit først fri kl. 16.... men så nyder jeg de par timer vi har sammen, min datter og jeg....
Og så selvfølgelig weekender bliver brugt flittigt på at være sammen!!! 
Anmeld