Hvad tid kommer jeres i seng? Og hvem har "bestemt" det? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2012

Moma

Vores på 3 bliver puttet senest kl 19.00, han er simpelthen så træt der. Nogle dage kan vi endda putte ham lidt før kl 18.30. Han bærer stadig præg af, at han mangler sin middagslur, som han nægter at få i bhv. 

Den store på 8 bliver puttet kl 20. Hun er også træt der. 

Men det er os der bestemmer puttetiderne - men ved at kigge på børnene. Det nytter jo ikke noget at putte kl 19 hvis de først sover kl 21. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

Tip!

Min søn på 4 år er klar til at komme ind i seng kl 18.45. Så læser vi en godnat historie og ved 19 tiden er putter han sig under dynen og det det godnat.  

jeg bestemmer intet, men det er da hans behov for at være udhvilet til dagen efter man skal se efter.. 

Anmeld

21. november 2012

Rikke, Liam & Linus

Begge børn (3 1/2 år og 7 mdr.) kommer i seng kl. 19. Og det har mor og far bestemt 

Men begge børn er dog også trætte på det tidspunkt, vi står så også op kl. 5. 30 hver dag. 

Anmeld

21. november 2012

Gardenia

LuLy skriver:

Med "bestemt" mener jeg, om jeres barn automatisk er træt på det tidspunkt eller om det er jer der har sat sengetiden?

Herhjemme er Julia altid kommet i seng kl 20 efter hun er startet i dagpleje. Men har ofte kunne putte hende kl 19 og nogle dage allerede 18.30. Synes bare det er helt vildt tidligt, det jo ikke meget tid jeg får med hende når jeg først henter hende kl 16. Men det er måske meget normal sengetid??

Her går aftenrutinen igang kl 19.00 dut. Efter bad, nattøj, kysseri, godnathistorier og mere kys puttes han kl 20.

Hvem har bestemt det ... hehe ... Det har jeg, som så meget andet i rutinen. Jeg er den eneste af os to der har oplevet et "rigtigt" familieliv med faste rutiner, min kærestes barndom var bare ham og hans far så det gik ofte op i fis og ballade, hans far havde et særpræget job der også gjorde at min kæreste kunne hives op af sengen midt om natten, ikke passede spisetider, sengetider og ruitiner i almindelighed.
Så vi har mere eller mindre kopieret de rutiner jeg har slæbt med fra min egen barndom. Ikke fordi jeg har tvunget ham, men fordi vi heldigvis er enige om at børn har bedst af skemaer, rutiner og 2 forældre der altid mener det de siger, gør det de lover og er hvor de sagde de ville være, når de sagde de ville være der.

Anmeld

21. november 2012

Gardenia

LuLy skriver:

Med "bestemt" mener jeg, om jeres barn automatisk er træt på det tidspunkt eller om det er jer der har sat sengetiden?

Herhjemme er Julia altid kommet i seng kl 20 efter hun er startet i dagpleje. Men har ofte kunne putte hende kl 19 og nogle dage allerede 18.30. Synes bare det er helt vildt tidligt, det jo ikke meget tid jeg får med hende når jeg først henter hende kl 16. Men det er måske meget normal sengetid??

Hov - det her glemte jeg

Den første vinter vores dreng var i dsgpleje gik han også i seng kl 18.30-19.00. Følte slet ikke vi fik set ham, var totalt i underskud af kærlighed... rigtigt træls.

Men det har justeret sig det her år, han er blevet ældre og er vant til rutinen i dagplejen. Så nu kan han holde til kl 20, og hans forældre går ikke og stjæler kys fra ham mens han sover (og brokker sig højlydt over det, mens han snorker videre )

Anmeld

21. november 2012

Maja88

dukke skriver:

Hold da op så får hun da godt nok sovet

ja men har hun altid gjort.. hun har fra spæd af sovet 12 time om natten uden mad.. hun sover for det meste kun halvanden time i dp og hun har virkelig fart på så hun har behov for søvn

Anmeld

21. november 2012

Maja88

dukke skriver:

Hold da op så får hun da godt nok sovet

ja men har hun altid gjort.. hun har fra spæd af sovet 12 time om natten uden mad.. hun sover for det meste kun halvanden time i dp og hun har virkelig fart på så hun har behov for søvn

Anmeld

22. november 2012

Sitrani

LuLy skriver:

Min datter kommer i seng kl. 19 hver aften, uanset dag.... og det har hun gjort rigtig længe.... Jeg synes kl. 20 er sent for et barn under 6-7 år.... mener at børn bør komme i seng ved 19tiden et godt stykke tid af deres barndom, da de fleste små børn har brug for 10-14 timers søvn i døgnet... det kan selvfølgelig variere, men som pædagog har jeg næsten kun stødt på børn, som har sovet på denne måde, fordi de er klar til at sove ved den tid, og hvorfor så gøre det anderledes?

Det ville være synd at holde din datter vågen, bare for at I kan have tid sammen - måske det så bare ville være nogle træls timer, da hun er for træt, til at være alt for social

Jeg har selv tit først fri kl. 16.... men så nyder jeg de par timer vi har sammen, min datter og jeg....

Og så selvfølgelig weekender bliver brugt flittigt på at være sammen!!!

Anmeld

22. november 2012

ann-kristina

twinboys skriver:

Såååå nu får jeg sikkert en hammer i hovedet eller nogle der ryster på hovedet... Men så gør det...

Mine drenge er 9 1/2 år de kommer i seng kl. 19.30 og må se tv, høre musik i sengen til kl. 20.00 og så er det godnat... De bliver også vækket kl. 6.30 for at stå op og blive klar til at køre i skole kl. 7.45 og ja kommer de ikke i seng kl. 19.30 så er de dødtrætte næste dag...

Majbritt

Nej, du får ikke en hammer i hovedet af mig.

Min datter på 8 har nøjagtig de samme sovetider i hverdagen. Hvis det bliver ret meget senere så er hun alt for træt dagen efter. Og det er bare synd. Det må være vores ansvar at de er veludhvilede og glade næste dag.

Anmeld

25. november 2012

twinboys

ann-kristina skriver:

Nej, du får ikke en hammer i hovedet af mig.

Min datter på 8 har nøjagtig de samme sovetider i hverdagen. Hvis det bliver ret meget senere så er hun alt for træt dagen efter. Og det er bare synd. Det må være vores ansvar at de er veludhvilede og glade næste dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.