Hvad tid kommer jeres i seng? Og hvem har "bestemt" det? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2012

annec

LuLy skriver:

Med "bestemt" mener jeg, om jeres barn automatisk er træt på det tidspunkt eller om det er jer der har sat sengetiden?

Herhjemme er Julia altid kommet i seng kl 20 efter hun er startet i dagpleje. Men har ofte kunne putte hende kl 19 og nogle dage allerede 18.30. Synes bare det er helt vildt tidligt, det jo ikke meget tid jeg får med hende når jeg først henter hende kl 16. Men det er måske meget normal sengetid??

Min søn på 15 måneder kommer i seng mellem 19-19.30 nogen gange er han mega træt og kommer i seng kl 19 og andre gange vil han gerne lege. Men han kommer senest i seng kl 19.30 :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

Fenja09

LuLy skriver:

Med "bestemt" mener jeg, om jeres barn automatisk er træt på det tidspunkt eller om det er jer der har sat sengetiden?

Herhjemme er Julia altid kommet i seng kl 20 efter hun er startet i dagpleje. Men har ofte kunne putte hende kl 19 og nogle dage allerede 18.30. Synes bare det er helt vildt tidligt, det jo ikke meget tid jeg får med hende når jeg først henter hende kl 16. Men det er måske meget normal sengetid??

Vores datter kommer senest i seng kl 19.00 i hverdagene - og vi henter hende omkring kl 15.00 i dp, så nej det er ikke mange timer man har med de små. I weekenden kommer hun stort set i seng på samme tid, for ellers ændre det hele hendes rytme.

/Fenja

Anmeld

20. november 2012

sarahb

Den lille (2 år) kommer i seng 18.30 og den store (4 år) 19-19.30

Det har jeg bestemt for jeg synes det er vigtigt de har faste tider, får en god nats søvn og de fungerer super godt med det.
Og så vil jeg også gerne kunne hygge mig med min mand

Anmeld

20. november 2012

modesty

Vores dreng blev puttet kl. 20 fra han var cirka 4-6 mdr., hvorefter han selv regulerede det til kl. 19. Dér var han simpelthen bare træt. Så han har selv reguleret det - men jeg må sige at jeg er rigtig glad for den ekstra time min mand og jeg har alene om aftenen (min dreng bliver så også hentet allerede 14:30). Han står jo så også op ved 5-tiden... 

Anmeld

20. november 2012

DitteFisk

Min dreng på 5 kommer i seng mellem 19 og 20. Oftest er den tættest på 19 - så er han løbet tør for energi. I weekenderne kan den sagtens strækkes til 21 eller senere - men så er han også helt død  

Anmeld

20. november 2012

Lullaby

Vi har bestemt det fordi de har en fast tid de skal op i hverdagen. De kunne begge godt være op længere "de er jo ikke trætte" men hver morgen skal vi stadig kæmpe en kamp med sure trætte børn så i samråd med sundhedsplejersken har vi bestemt at de skal i seng imellen 19-20 i hverdagene.

Izabella på 7 skal i seng kl 20 og Yazmin på 4 i seng kl 19. De skal begge op kl. 6.30 hver morgen.

I weekenderne er vi mere large (til dels!) for vi har da oplevet at de kom i seng kl. 22 og så stod de alligevel op kl. 6-7 stykker og så røg de altså tidligt i seng om aftenen

Anmeld

20. november 2012

Faith

Kl 19 går vi ind og læser historie. Kl 19.30 sover de.

Anmeld

20. november 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Den lille kommer i seng 19.30 (2år) og den store kommer i seng 20.00 (8år) Og det er noget vi har bestemt

Anmeld

20. november 2012

Benjamins'mor

Kl. 21.00. Nogle gange før.
Vi kan ikke få ham til at sove før. Vi har prøvet meget i over 1 år, men han vil ikke.
Men vi står også først op kl. 07.15 hver dag.

Anmeld

20. november 2012

Fru Christensen

Herhjemme kommer thilde på 2 1/2 år først i seng kl 21. Vi kan simpelthen ikke få hende til at sove før. Men hun skal så også først op imellem 7-7.30 om morgenen. Udover det sover hun ofte også kun en times tid til middag. Så hun er åbenbart en af dem der ikke har brug for så meget søvn. Men egentlig passer det mig også meget fint, eftersom jeg står i butik og de fleste dage først er hjemme ca 18.30....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.