Panodil hver aften!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.398 visninger
35 svar
0 synes godt om
4. juni 2009

4xGreve

min lille pige får panodil hver aften for ellers kan hun ikke sove, min mand og jeg syntes dette er et kæmpe problem, men når vi nævner det for læger mm. er det er ingen der siger noget til det...
Jeg/vi syntes ikke det er holdbart i længden, men vi ved ikke længer hvad vi skal gøre...

Putningen forgår:

Imellem kl 18:30 - 19:15 Bliver hun puttet, lige inden hun bliver puttet skifter jeg en ble mens manden går ind og gør hendes værelse klar (trækker gardiner for og tænder baby alarmen) og gør en mælk klar, når vi så er færdig med det, går vi ind på hendes værels samlet, jeg sætter mig en en lænestol med lille pigen, og manden sætter sig i et pudehjørne lige overfor, jeg læner mig godt tilbage og hun putter godt ind til mig også begynder manden at læse en lille historie, når han er kommet ca. halvvejs i godnatlæsningen begynder jeg at gi hende mælk, når hun er færdig med at tag det mælk hun vil ha og han har læst historien færdig rejser vi os op, jeg står og vugger hende lidt ved sengen mens far og jeg selv kysser hende godnat, også putter vi hende og lister lige så stille ud (dog ret umuligt da vores gulve knirker ret så meget, men det har de altid gjordt)...
Der plejer ikke at være nogen problemer men inden for de sidste par måneder er det gået helt skævt, hun kan ikke sove hvis hun ikke får sin panodil og det er den rene skrigetur...

Tak fordi i læste med, håber nogen af jer kan komme med nogen evt. råd.

Knus Fra TrioeN

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2009

Mira0911

Hvor længe har i brugt Panodil ? Snak med lægen om noget andet hun kan få.. Panodil synes jeg ikke lige passer ind til at give sit barn hver aften når det skal sove.. Hvad med sp ? 

Anmeld

4. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hvor gammel er jeres datter?

Hvorfor startede I med panodil?

Hvis det er fordi hun har smerter, er det så ikke en god idé, at få undersøgt hvad og hvorfor?

Har I overvejet zoneterapi eller kraniosekralterapi?

Jeg syntes i hvertfald at det er alt alt for meget med panodil hver eneste aften...

Stakkels pus. Men der MÅ jo være noget galt, når det er sådan.

HVis det er blevet en tryghedsting, med noget smag eller noget, så ville jeg forsøge med noget placebo agtigt, og snyde hende til at tro at hun får panodil.

Anmeld

4. juni 2009

Sweet1978

Panodilen virker jo afslappende på kroppen, så kan godt forstå hvis hun har vænnet sig til det, men som de fleste andre undrer jeg mig også over hvorfor i er startet med det....??? Men blev da helt glad da jeg læste at andre giver en nat flaske uden at børste tænder inden putning, for i min tråd om hvornår jeg skulle tage den fra hende fik jeg mange hug for at ødelægge hendes tænder. Men i vores tilfælde ligger hun selv i sengen og hygger med flasken og falder i søvn med den også vækker jeg hende jo ikke for at børste tænder. Jeg ville klart snakke med sundhedsplejen om andre måder at putte på og eller få undersøgt årsagen til gråden.

Anmeld

4. juni 2009

Challe13

efter at have læst om Daniella ( var det ikke sådan det var stavet.. ellers undskyld..)
tænker jeg at det har været en hård omgang for jer alle og ikke mindst hende,,, tænker lidt om det kunne ´hjælpe m andre putteritualer,  om en bamse med i seng kunne virke,.., eller hvad m at give hende en gang massage inden sengetid?? eller nusse hendes fødder.... eller lave den der , pandeben, øjesten "leg" for at give roen og afslapning til kroppen. noget afslapnings musik... ( Niels Eje har lavet Music cure i forskellige versioner og de er gode og beroligende)
bare lidt tanker her fra
Challe
( glæder mig til at høre om du finder en anden løsning end panodil...)

om I har overvejet  zoneterapi eller andet der kunne styrke og gavne hende...

Anmeld

4. juni 2009

Heidi.

WiitrioeN skriver:

min lille pige får panodil hver aften for ellers kan hun ikke sove, min mand og jeg syntes dette er et kæmpe problem, men når vi nævner det for læger mm. er det er ingen der siger noget til det...
Jeg/vi syntes ikke det er holdbart i længden, men vi ved ikke længer hvad vi skal gøre...

Putningen forgår:

Imellem kl 18:30 - 19:15 Bliver hun puttet, lige inden hun bliver puttet skifter jeg en ble mens manden går ind og gør hendes værelse klar (trækker gardiner for og tænder baby alarmen) og gør en mælk klar, når vi så er færdig med det, går vi ind på hendes værels samlet, jeg sætter mig en en lænestol med lille pigen, og manden sætter sig i et pudehjørne lige overfor, jeg læner mig godt tilbage og hun putter godt ind til mig også begynder manden at læse en lille historie, når han er kommet ca. halvvejs i godnatlæsningen begynder jeg at gi hende mælk, når hun er færdig med at tag det mælk hun vil ha og han har læst historien færdig rejser vi os op, jeg står og vugger hende lidt ved sengen mens far og jeg selv kysser hende godnat, også putter vi hende og lister lige så stille ud (dog ret umuligt da vores gulve knirker ret så meget, men det har de altid gjordt)...
Der plejer ikke at være nogen problemer men inden for de sidste par måneder er det gået helt skævt, hun kan ikke sove hvis hun ikke får sin panodil og det er den rene skrigetur...

Tak fordi i læste med, håber nogen af jer kan komme med nogen evt. råd.

Knus Fra TrioeN

Jeg bliver nød til at være ærlig.. Når jeg læser dette, så bliver jeg altså lidt bekymret.. Det er ikke ok at give sit barn panodil hver dag..

Små børn ændre soveritualer tit.. Og hvis jeg var jer, ville jeg nok prøve at lade hende skrige lidt.. Selvom det er hårdt.. Men selvom hun ikke er særlig gammel så finder hun hurtigt ud af hvor hun har jer..
Jeg kan ikke forestille mig at det decideret skulle være panodilen der får hende til at sove..

Jeg ville meget hurtigt få en snak med min læge  og sundhedsplejeske..

¨Heidi

Anmeld

4. juni 2009

Honningblomst

Heidi-Godsk skriver:

Jeg bliver nød til at være ærlig.. Når jeg læser dette, så bliver jeg altså lidt bekymret.. Det er ikke ok at give sit barn panodil hver dag..

Små børn ændre soveritualer tit.. Og hvis jeg var jer, ville jeg nok prøve at lade hende skrige lidt.. Selvom det er hårdt.. Men selvom hun ikke er særlig gammel så finder hun hurtigt ud af hvor hun har jer..
Jeg kan ikke forestille mig at det decideret skulle være panodilen der får hende til at sove..

¨Heidi

Eller måske bare give hende kontakt hvis det er det hun har brug for...ingen børn skriger eller ønsker deres forældre for at genere forældrene, men simpelthen fordi de ønsker nærhed og tryghed.
Jeg ville ALDRIG give mine børn panodil uden der virkelig var en grund og da slet ikek flere dage i træk...forstår ikke den melding I har fået fra lægen.
Prøv noget nyt...
Knus Ev.,

Anmeld

4. juni 2009

lonemus

Heidi-Godsk skriver:

¨Heidi

Jeg er meget enig

Anmeld

4. juni 2009

Cris

Jeg ville også spørge dig, hvorfor I startede på det? Det lyder mærkeligt...

Men du skal måske tage det som det er. Måske efter to nat slapper hun fuldstandig af. Jeg ville fortælle dig, at min søn da han var 8 måneder begyndte med nogle kæmpe lange skrige ture... Jeg var desperat. Og det var dengang vi flyttede og jeg troede at det var pga flytning. Men han blev 10 måneder og der var skrigeri hos os hver gang han skulle puttes. både til lur og om aftenen. Og vi gjord alt, hvad vi kunne, men det var mest mor der virkede. Det var så slemt, at nogle gange skulle jeg ligge i sengen og han skulle ligge på mit bryst og det var den eneste måde, han kunne slappe af! Så tit gik jeg i seng sammen med ham kl20 om aftenen, så han kunne mærke mig ved siden af ham. Det var en hår periode, hvor jeg har fået tit de der tanker om hvorffor jeg skulle starte med børn, for jeg var lykkelig før!!! Men pludseligt en dag sov han bare, næsten hele natten og i træmmesengen!  Jeg har fortælt historien til en veninde og hun sagde, at hun har haft det samme, da hendes pige blev 9 måneder. Det var faktisk på det tidspunk hun begyndt at give hende sut (før ville hun ikke) for det virkede en gang i mellem.

Med denne historie ville jeg sige til dig, at måske har hun så en periode, especielt, hvis du tage henes pille (for som de siger, de virker afslappende for musklerne) men hvis I bliver ved med at give hende tryghed, mon ikke, at det bliver overstået? Det er syndt at belaste hendes lille krop med medicin som hun ikke har brug for...

Anmeld

4. juni 2009

4xGreve

Jeg vil ALDRIG give mit barn panodil hvis ikke det var fordi der virkelig var en grund til det, jeg giver hende ikke panodil fordi jeg ikke "gider" at høre på hendes gråd, og jeg er der altid for min lille pige, de aftner hvor vi har prøvet ikke at gi hende panodil har tegne været meget tydelige, hun skriger i flere timer, også selvom jeg sidder med hende, går med hende, synger for hende mm. der er bare ingen ting at gøre 
Jeg er af den holdning at hvis mit barn skriger så skal jeg være der for hende, bare det hun klynker dte mindste så er jeg der, jeg vil ALDRIG lade mit banr skrige og jeg vil ALDRIG blive sur, irriteret eller træt af mit barn fordi det skriger ALDRIG...

Jeg har snakket med 3 forskellige læger, jeg har snakket med en overlæge på et sygehus + flere sygeplejserske, og INGEN sagde noget til det, den enste der bed mæske i det jeg sagde var stakkels barn og at så længe jeg ikke kom i nærheden af hendes døgn dosis så skulle det ikke skade...
Jeg har selv henvednte mig til øre, næse, halslæger, til sygehus mm. og ingen kan hjælpe os...

Min lille pige får alt den opmærksomhed og tryghed hun ber om, og aldrig mindre, kun mere...

Jg syntes bestemt heller ikke det er okay at gi sit barn panodil hver aften, men jeg syntes heller ikke det er okay at mit banr skal siger flere timer hver aften for at falde i søvn, og når jeg har henvendtre mig til flere forskellige uden at få hjælpe kan jeg ikke se hvad jeg ellers skal gøre...
Og det ER panodielen der får hende til at sove, tro mig jeg kender mit barn og jeg ved hvad jeg snakker om...

Jeg har fået mange snakke med læger, sundhedsplejerske, sygehus mm.

Og mit banr får mere tryghed og opmærksomhed end hun ber om, vi er der altid lidt mere for vores barn end hun ber om da dette er en meget vigtig ting for os pga. hendes fortidlige fødsels...

Vi har fået at vide at vi læser og forstår vores barn beder end mange andre forældre, at vi er meget opmærksom på hende og gir hende alt...
Så jeg kan sige med sikkerhed at det ikke er der problemet ligger!!!

hun har en bamse hun sover med hver aften+ andre bamser i sengen, hun ligger oven på en voksen dyne for at skabe denne tryghed det kan gi at ha det svøb om sig...

Vi har prøvet at lade hende høre afslappet musik, og vi har prøvet andre putte metoder, men på grund af hende for tidlige fødsels har vi fået at vide at vi ikke må ændre for meget på en gang, så det sker lige så stille men vi har endnu ikke fundet noget der hjælper, og denne metode vi benytter nu har vi benyttet i lang tid og den virker hevr aften så længe hun får sin panodil, det er lige så snart hun ikke får panodil at det går galt...

¨Jeg ved der er noget galt, hvad ved jeg ikke, men ved der er noget,  og både min mand og jeg syntes også det er forkert, derfor denne tråd...
Men vi ved med sikkerhed at hun får alt den opmærksomhed og tryghed hun har brug for...

Daniella får en flaske når hun bliver puttet, også en mere når vi går i seng + en om natten (ialt ca. 300ml) Og dette er nødvendig da hun ikke er større end hun er...
Den måde vi putter på en en måde vi har fundet frem til med tanke på hvad de har sagt på sygehus, sammen med sundhedsplejersker og vores egen tanker omkring hvad vores datters behov er, da de er lidt store og anderledes end så mange andre børns....

Min datter er verdens dejligeste, gladeste, mest vidundelige lille pige, og jeg vil gøre alt for hende, rande alle de gange det kræver, altid være der for hende om det så bare var en lille ting, siger hun det mindste efter hun er puttet er jeg der for hun skal vide vi er der selvom hun er blevet puttet!

Jeg kunne blive ved i evigheder, men fik vist svaret på alle indlæg med dette lange indlæg...

Mvh. TrioeN

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.