Hvad mener i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.356 visninger
33 svar
0 synes godt om
15. november 2012

Faith

I år er størstedelen af ansøgerne til julehjælp muslimer.

Læs artiklen og kom med jeres mening. I en sober tone.

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1864676.ece

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2012

Faith

Artiklen kommer når man ruller lidt ned af siden.

Anmeld

15. november 2012

L&V

Faith skriver:

Hmm jeg syntes at det skal gå til dem der holder jul hvilket jeg jo os syntes ligger i ordet julehjælp.. Om man så er det ene eller andet er underordnet for mig..

Anmeld

15. november 2012

lycly

Som kristen synes jeg det er helt i orden, som der også står i artiklen, så handler julen om næste kærlighed. Og det er uanset tro. Jeg kan så godt undre mig lidt over hvad de skal bruge hjælpen til, når de ikke fejrer jul, men det blander jeg mig ikke i. Er dog enig i, at ansøgere skal sorteres efter om de er enlige forsørgere og så er det uanset om de er kristne, muslimer, buddhister eller whatever

Anmeld

15. november 2012

SussieThyssen

Faith skriver:

Hvem i alverden siger de er muslimer bare fordi de har et udenlandsk navn?
Skal man nu også påduttes tro efter navn?

Der er masser af flygtninge og indvandrere med udenlandsk klingende navne, som IKKE er muslimer..og hvis de var...hvad så?

Jeg giver ikke hat for den artikel (typisk EB som gerne vil lave rav i andedammen...føj!)

Eiii sådan noget gør mig bare så vred...så nu sætter jeg mig på mine hænder. 

(Gu' ve' hvad jeg så vil blive dømt som, hvis jeg brugte mit andet efternavn, som er umuligt for de fleste både at udtale og stave)

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. november 2012

lycly

Månsson skriver:

Hmm jeg syntes at det skal gå til dem der holder jul hvilket jeg jo os syntes ligger i ordet julehjælp.. Om man så er det ene eller andet er underordnet for mig..

Nogle muslimer "fejrer" faktisk jul for deres børns skyld, fordi deres kristne/danske skolekammerater snakker om det og de møder jo julen overalt i Danmark. Og mange muslimer synes det er en hyggelig tid og har juletræ stående og det hele. Måske det er dem der har ansøgt

Anmeld

15. november 2012

Muffinmus

Man kan se på det på 2 forskellige måder

1- at de er msuslimer og ikke skal have julehjælp da de jo ikke fejrer jul og derfor ikke skal have til hverken juleand, træ, gaver eller lign

2- at julehjælp generelt handler om hjælp, om det så er øknomisk bare fordi man manslger eller til at fejrer julen med.

Anmeld

15. november 2012

bette bebs

Julehjælp er til dem der holder jul, det kan ikke være til diskution! Jeg synes det er synd, for dem der går glip af andesteg og en lille gave til børnenen, fordi nogen driver plat på det. Så var det da bedre at de 10 % fik flere gaver og mere hjælp end at give det til nogen som jo er ligeglade med traditionen.

Læste forøvrigt i et af indlæggene at noget af kødet var halal slagtet, der ryger kæden altså af for mig!

Er sikker på at hvis eid festen havde noget lignende, så var der ingen kristne der fik noget forærende...

Anmeld

15. november 2012

L&V

LuLy skriver:

Nogle muslimer "fejrer" faktisk jul for deres børns skyld, fordi deres kristne/danske skolekammerater snakker om det og de møder jo julen overalt i Danmark. Og mange muslimer synes det er en hyggelig tid og har juletræ stående og det hele. Måske det er dem der har ansøgt

Det er jo egentlig os lidt det jeg siger, hvis det er for at holde jul så er jeg fuldstændig ligeglad med om du er muslim eller kristen

Anmeld

15. november 2012

Unalisa

At ansøgerne har udenlandsk navn gør dem da ikke muslimer ??? Mærkelig synes jeg at han siger, lad os bare kalde dem for muslimer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.