fattigdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2012

Carina:-)

Og så vil jeg forresten tro at I må være berettiget til at kunne søge julehjælp.

Det ville ihvertfald kunne lette det lidt for jer i december.

Hvor gamle er dine børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2012

Wimmie

Anonym skriver:

de sidste par dage har der været meget omkring fattigdom i DK - folk der er ramt af krisen ift tvangsauktioner osv,

Jeg er selv en af dem der har måtte sælge hus (mod min vilje, men heldigvis ikke på tvang) og er derfor kommet ud med en "kæmpe" gæld. For mig er det en rigtig stor gæld - jeg skylder 280000 kr i banken til en rente der er sindssyg høj (11%)
Jeg ville ønske der var penge i samfundet til, at alle de (os) der har været presset ud i hussalg kan få rentestop eller nedsættelse/gældsernæring sådan det ikke har konsekvenser for os i mange mange mange år endnu.

Jeg har valgt at leve for et mininum - 2 voksne og 3 børn lever for 5000 kr til ALT inkl benzin som alene er 1000 kr - bilen er ikke en vi betaler for, hverken forsikring eller andet da det er en "foræring"

Jeg er godt nok bitter og ærgerlig over at skulle betale så meget tilbage fordi man har været uheldig at måtte sælge hus i en trang periode.

Hvad mener I? Jeg selv er overrasket over hvor stor fattigdom der egentlig er i et velfærdssamfund som DK

Åh, jeg føler med dig - og jeg kender det. Vi var også nødt til at sælge vores hus i år med kæmpe tab - har nu en gæld på 700.000 

Det er bare røv - renten er også omkring de 11% 

Snart skal jeg på SU - så bliver jeg også fattig...en hel del endda.

Anmeld

14. november 2012

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Og så vil jeg forresten tro at I må være berettiget til at kunne søge julehjælp.

Det ville ihvertfald kunne lette det lidt for jer i december.

Hvor gamle er dine børn?

det kan vi ikke. De ser kun på indtægter - ikke på udgifter. Vi klarer os heldivis fint gennem julen, da mine forældre kommer med hele gildet Gaverne er købt løbende gennem hele året og der har endda været råd til adventsgaver

Anmeld

14. november 2012

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Åh, jeg føler med dig - og jeg kender det. Vi var også nødt til at sælge vores hus i år med kæmpe tab - har nu en gæld på 700.000 

Det er bare røv - renten er også omkring de 11% 

Snart skal jeg på SU - så bliver jeg også fattig...en hel del endda.

det er bare slet ikke sjovt.. Kan godt se at din situation også er meget dum. Er du alene om gælden?

Anmeld

14. november 2012

TeamRocket

Jeg synes nu ikke 5000 lyder af lidt, vi er også to voksne, 3 børn og en hund og betaler selv for bil og vi klare os udemærket for 5000, faktisk ved jeg mange familier lever for mindre. Jeg bliver også bitter når jeg tænker på vores gæld, vi havde ikke rigtig noget valg end at få det gæld for pengene var der bare ikke længere, men ja det burde vi ha forudset (men hvem tænkte lige over det før krisen) men jeg synes dog ikke andre skal gå ind og dække det, det er vores 'fejl' og vi skal nok selv komme over den (om 3 til 4 år) :-) men ja, pisse ærgelige penge jeg hellere ville ha brugt på andet.

Anmeld

14. november 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Jeg synes nu ikke 5000 lyder af lidt, vi er også to voksne, 3 børn og en hund og betaler selv for bil og vi klare os udemærket for 5000, faktisk ved jeg mange familier lever for mindre. Jeg bliver også bitter når jeg tænker på vores gæld, vi havde ikke rigtig noget valg end at få det gæld for pengene var der bare ikke længere, men ja det burde vi ha forudset (men hvem tænkte lige over det før krisen) men jeg synes dog ikke andre skal gå ind og dække det, det er vores 'fejl' og vi skal nok selv komme over den (om 3 til 4 år) :-) men ja, pisse ærgelige penge jeg hellere ville ha brugt på andet.

men hvorfor skal bankerne have en fortjeneste på 10,5 % i rente?

Anmeld

14. november 2012

TeamRocket

Anonym skriver:

men hvorfor skal bankerne have en fortjeneste på 10,5 % i rente?

Fordi de kan. Ej det er også det der gør mig lidt bitter, altså alle de penge der bare forsvinder i et sort hul uden jeg helt synes det er fair. Men vælger at tænke at det et eller andet sted hjælper på økonomien i det helt store billede og alt er bedre om et par år når de har tjent på alle os 'naive' mennesker. :-)

Anmeld

14. november 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Fordi de kan. Ej det er også det der gør mig lidt bitter, altså alle de penge der bare forsvinder i et sort hul uden jeg helt synes det er fair. Men vælger at tænke at det et eller andet sted hjælper på økonomien i det helt store billede og alt er bedre om et par år når de har tjent på alle os 'naive' mennesker. :-)

haha ja måske man endda får et tak fra folketinget den dag man betaler sidste rate.

"tak fordi du var med til at bidrage med så mange skattekroner i en periode hvor vi i folketinget ikke selv kunne finde en udvej af finanskrisen" HAHAHA

Anmeld

14. november 2012

Wimmie

Anonym skriver:

det er bare slet ikke sjovt.. Kan godt se at din situation også er meget dum. Er du alene om gælden?

Nej, jeg deler den med min eksmand - dog hæfter vi begge for hele gælden, da vi ikke måtte dele den 

Anmeld

14. november 2012

wamse

Anonym skriver:

det kan vi ikke. De ser kun på indtægter - ikke på udgifter. Vi klarer os heldivis fint gennem julen, da mine forældre kommer med hele gildet Gaverne er købt løbende gennem hele året og der har endda været råd til adventsgaver

Hvis du søger ved Frelsens hær, så ser de også på jeres udgifter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.