fattigdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

De mest værdifulde ting i livet er nemlig gratis

Jeg tror at kriser gør, at vi får øjnene op for, hvad der virkelig er af betydning

Jeg tror du har ret. Men som julemdr nærmer sig kan det være svært at se så positivt på det fordi man jo gerne ville en tur i tivoli, på julemarkeder osv. Men så ma man se om man kan undvære noget andet eller sælge lidt ud Eller bedre endnu, lave lysshow i stuen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2012

Dinna88

Anonym skriver:

jeg ved godt at 8 år er ingenting - jeg har bare dage (som nu) hvor jeg slet ikke kan se en udvej på det.. Men kunne man få en rentenedsættelse og få afviklet sin gæld på 2 år mindre så ville jeg bestemt ikke brokke mig, men det er desværre ikke en mulighed. Bankerne er jo også presset.

Ja, den slags skal man jo heller ikke forvente. Man har jo selv gældsat sig. At du så viser at du kan klare situationen, selvom det kommer uventet, det er jo bare super. Og mon ikke det nok skal gå. 

Anmeld

14. november 2012

Carina:-)

Anonym skriver:

Lad mig høre fra dig, hvis du en dag kommer til at sidde med 3 børn, 2 voksne og skal klare Jer for 4000 kr til mad, gaver, tøj og alt andet og fortæl mig at det sagtens kan lade sig gøre Det er bestemt ikke sjovt!

Hvis du læser mit første indlæg til dig,så kan du se at det har jeg gjort i mange år.

Og vi kom stadig på ferie.

Det kunne være benhårdt hvis f.eks bilen gik i stykker.

Eller som da vores vandvarmer røg .

Men vi klarede det,og det er først de sidste få år vores rådighedsbeløb er steget (heldigt nok ,da vi nu har fået 7 børn)

Anmeld

14. november 2012

Anonym trådstarter

AnjaB skriver:

Kan godt forstå det med renten - men desværre er alle bankerne jo i dag enormt obs på at få deres penge ind igen, så desværre er der nok ikke meget at hente i banken og evt. få forhandlet renten ned. Men kunne forstille mig der skal betales godt af på gælden så renterne ikke æder det hele..

bankerne er jo selv mega presset, men jeg tror at en rentenedsættelse ville gøre gældsramte lidt mere opsat på at prioriterer deres afbetalingerne lidt højere
Jeg kan først rigtig se en nedgang i min gæld om 3 år - indtil da er det primært renter der ryger af og jeg ligger 1/3 af min udbetalte løn

Anmeld

14. november 2012

Tulle28

Men... Hvorfor prøver du ikke at forhandle renten ned på dit lån - evt. skifter bank? 11% lyder af meget, synes jeg.

Anmeld

14. november 2012

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Hvis du læser mit første indlæg til dig,så kan du se at det har jeg gjort i mange år.

Og vi kom stadig på ferie.

Det kunne være benhårdt hvis f.eks bilen gik i stykker.

Eller som da vores vandvarmer røg .

Men vi klarede det,og det er først de sidste få år vores rådighedsbeløb er steget (heldigt nok ,da vi nu har fået 7 børn)

Jeg kan slet ikke se hvordan vi kan leve for mindre så der er råd til opsparing. Vi handler udelukkende kun i discunt forretninger, vi har 1 suppe dag (ofte ikke hver uge dog), en kødfri dag og en rugbrødsdag om ugen.

Anmeld

14. november 2012

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Men... Hvorfor prøver du ikke at forhandle renten ned på dit lån - evt. skifter bank? 11% lyder af meget, synes jeg.

Jeg var til møde for 1 mdr siden og det kan ikke gøres billigere. Der er ingen banker der vil overtage mig fordi jeg har den gæld. Netop det ved min bank og derfor er man jo stavnsbundet til at betale det de udbyder.

Anmeld

14. november 2012

Laulund87

Anonym skriver:

Hmm ja det er ikke så smart.. Her bliver hver øre overvejet meget grundigt

Tror, og håber, den slags dumhed hører til sjældenhederne

Anmeld

14. november 2012

Carina:-)

Anonym skriver:

Jeg kan slet ikke se hvordan vi kan leve for mindre så der er råd til opsparing. Vi handler udelukkende kun i discunt forretninger, vi har 1 suppe dag (ofte ikke hver uge dog), en kødfri dag og en rugbrødsdag om ugen.

Det ER svært.

Vi handlede en gang om månede.

Frøs pålæg ned,og tog op efterhånden.

Vi brugte alt,rester blev samlet sammen og så fik man ta selv reste bord en gang i ugen.

Vi benyttede os af familier med frugttræer,og fik det de ikke selv ville have.

Lavde grød af æbler,pærer ,blommer og frøs ned til vinteren.

Havde køkkenhave .

Bagte selv alt brød. 

Men det der battede var at vi handlede alt ind 1 gang pr måned,og kun suplerede med mælk.

Vi sparede rigtig ,rigtig mange penge på den måde.

Men ja røg der f.eks en ting ved bilen-ja så blev der ikke lagt en øre til side den måned.

Anmeld

14. november 2012

Tulle28

Anonym skriver:

Jeg var til møde for 1 mdr siden og det kan ikke gøres billigere. Der er ingen banker der vil overtage mig fordi jeg har den gæld. Netop det ved min bank og derfor er man jo stavnsbundet til at betale det de udbyder.

Har forhørt dig i andre pengeinstitutter? Bank Nordik f.eks? Det er lidt noget andet, men jeg har en boligkredit som jeg har haft i mange år, dengang Bank Nordik hed Amagerbanken. Den vil de afskaffe nu, men til gengæld kan jeg få en fast rente på 3,8% (eller deromkring). Jeg skylder næsten det samme som dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.