fattigdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2012

Laulund87

Anonym skriver:

Ja måske er der mange der tænker med røven, men de sidder vel næppe i hus? Tænker banken jo ikke låner penge ud sådan uden videre - eller jo de gjorde man jo egentlig nok for bare 5 år siden..

Jeg er bitter, ja, men jeg bliver nødt til at prøve at tænke positivt - jeg er gældsfri om 7-8 år det er jo ingenting når man tænker 8 år tilbage så går tiden sgu stærkt. Men det gør mig bitter at jeg skal være "fattig" mens mine børn er små. Heldigvis koster kildevand og kærlighed ingenting

Jo desværre.. Kender nogen der købte hus for 4 år siden, men hun gider ikke arbejde så det er kun på deltid. Han kan ikke klare at arbejde under nogen så han bliver altid fyret For bare et halvt år siden fik de 40.000 kr tilbage i skat, men de fyrede dem af på en uge i stedet for at tænke at deres økonomi er lort og bruge dem lidt mere fornuftigt. Nu sidder de og banken siger sælg huset hvis I skal overleve. Det er dybt latterligt og de er 100% selv skyld i det

Det var lige et sidespor.. Håber I får styr på tingene og går lysere tider i møde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2012

Anonym trådstarter

AnjaB skriver:

Øv en situation at sidde i. Men desværre er der jo rigtig mange i dk der i dag sidder sådan eller meget værre, der er alle dem der ikke kan komme af med deres huse. Jeg synes det er super hårdt og synd for alle de mennesker der intet job kan få, jeg kan ikke sætte mig i deres sted da vi selv er i job her i hustanden. Dog ved jeg at vi ikke kan købe noget til trods for to indtægter, det tør vi simpelthen ikke. Vi bor i en storby hvor vi ret tvivlsomt ville kunne sidde på en løn og en på dagpenge så derfor må vi bo til leje indtil krisen vender og alt bliver mere stabilt. Vi sidder selv med en del studiegæld og ville da ønske den var væk, men det var et valg vi tog ligesom I tog et valg da i valgte at købe hus. Nej I kunne ikke vide at situationen ville udvikle sig sådan men livet består af valg og nogle af de valg vi tager er dårlige valg set i bagkundsskabens klare lys. Så nej jeg synes ikke I bare skal have betalt jeres gæld, det er desværre en af de ting man må tage med sig igennem livet og leve med.

Jeg ønsker jer alt muligt held og lykke i fremtiden

Jeg er helt med på at jeg selvfølgelig ene og alene selv skal betale min gæld ligeså vel som alle andre betaler deres. Men jeg føler mig lidt til grin at skulle afvikle til en rente der nærmest gør det umuligt for mig at se en udvej

Anmeld

14. november 2012

wamse

Anonym skriver:

så sagt så sandt..

Det virker bare så håbløst at skulle afvikle så meget gæld til tårnhøje renter..

Men som jeg også indledningsvist skrev så er jeg også meget taknemmelig for at kildevand og kærlighed ikke koster penge

De mest værdifulde ting i livet er nemlig gratis

Jeg tror at kriser gør, at vi får øjnene op for, hvad der virkelig er af betydning

Anmeld

14. november 2012

Dinna88

Anonym skriver:

Ja måske er der mange der tænker med røven, men de sidder vel næppe i hus? Tænker banken jo ikke låner penge ud sådan uden videre - eller jo de gjorde man jo egentlig nok for bare 5 år siden..

Jeg er bitter, ja, men jeg bliver nødt til at prøve at tænke positivt - jeg er gældsfri om 7-8 år det er jo ingenting når man tænker 8 år tilbage så går tiden sgu stærkt. Men det gør mig bitter at jeg skal være "fattig" mens mine børn er små. Heldigvis koster kildevand og kærlighed ingenting

Det er nemlig det, at det er ikke længe siden bankerne smed penge i folks hoveder!! Så jo, der er mange fjolser der sidder i hus, jeg kender et par stykker Men nej, i dag får de bestemt ikke lov. Heldigvis! 

8 år er da helt overkommeligt, ja  Man kan sige, at det kunne være meget værre. Du lyder jo fornuftig! Så længe de har hvad de har brug for, og en ordentlig portion kærlighed, så skal det nok gå

Anmeld

14. november 2012

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Jo desværre.. Kender nogen der købte hus for 4 år siden, men hun gider ikke arbejde så det er kun på deltid. Han kan ikke klare at arbejde under nogen så han bliver altid fyret For bare et halvt år siden fik de 40.000 kr tilbage i skat, men de fyrede dem af på en uge i stedet for at tænke at deres økonomi er lort og bruge dem lidt mere fornuftigt. Nu sidder de og banken siger sælg huset hvis I skal overleve. Det er dybt latterligt og de er 100% selv skyld i det

Det var lige et sidespor.. Håber I får styr på tingene og går lysere tider i møde

Hmm ja det er ikke så smart.. Her bliver hver øre overvejet meget grundigt

Anmeld

14. november 2012

Carina:-)

Anonym skriver:

Vores hus var nødt til at blive solgt fordi renterne steg så voldsomt meget og fordi vi ikke kunne få fastforrentet - da vi købte hus fik vi af vide at det smarteste var var. rente, at det var idiotsikret osv osv osv og da det var en andel kunne man ikke få fastforrentet.
Vi havde begge jobs hele vejen igennem, og kunne - da vi købte huset sidde for det hvis 1 af os var på dagpenge. Så jeg synes vi var sikret nok!
At krisen kom, renterne steg, lønnen faldt, benzinen steg, madvarer steg osv ja det er sørme ansvarsløst at man ikke vidste det.. hmmm

5000 kr er bestemt ikke nok herhjemme hvor der bruges 1000 kr for at komme til og fra job, vi køber mad for 3500 kr (morgen, middag, aften, frugt og grønt) og de sidst e500 kr dækker uforudsete udgifter, tøj, sæsontøj, aktiviteter på den stores skole (kan være en tur med SFI'en hvor de må have en 50'er med, børnefødselsdage hvor der skal købes gave osv)
Der er ingen penge til opsparing eller fornøjelser, det synes jeg bestemt ikke er luksus.

Men de vilkår er ens for alle.¨'

Og nej 5000 er ikke luksus,men det kan lade sig gøre,gør det også for mange i dag.

Anmeld

14. november 2012

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Det er nemlig det, at det er ikke længe siden bankerne smed penge i folks hoveder!! Så jo, der er mange fjolser der sidder i hus, jeg kender et par stykker Men nej, i dag får de bestemt ikke lov. Heldigvis! 

8 år er da helt overkommeligt, ja  Man kan sige, at det kunne være meget værre. Du lyder jo fornuftig! Så længe de har hvad de har brug for, og en ordentlig portion kærlighed, så skal det nok gå

jeg ved godt at 8 år er ingenting - jeg har bare dage (som nu) hvor jeg slet ikke kan se en udvej på det.. Men kunne man få en rentenedsættelse og få afviklet sin gæld på 2 år mindre så ville jeg bestemt ikke brokke mig, men det er desværre ikke en mulighed. Bankerne er jo også presset.

Anmeld

14. november 2012

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Men de vilkår er ens for alle.¨'

Og nej 5000 er ikke luksus,men det kan lade sig gøre,gør det også for mange i dag.

Lad mig høre fra dig, hvis du en dag kommer til at sidde med 3 børn, 2 voksne og skal klare Jer for 4000 kr til mad, gaver, tøj og alt andet og fortæl mig at det sagtens kan lade sig gøre Det er bestemt ikke sjovt!

Anmeld

14. november 2012

Carina:-)

wamse skriver:

Jeg takker himlen for krisen

For pga krisen blev både min daværende mand og jeg fyret samme dag fra vores arbejdsplads, og vi skulle gå så mange penge ned fra løn til dagpenge, at vi på ingen måde ville kunne spare os ud af det.

Uanset hvad jeg gjorde var en tvangsauktion uundgåeligt, og det fik mig til at tage konsekvensen, og forlade min alkoholiserede, voldelige og psykisk syge ægtemand, for min håbløse gæld er INTET i forhold til det liv jeg levede i.

Jeg skylder nu rundt regnet 700.000, men jeg er i live og ,og mine børn har meget bedre vilkår nu, end da jeg ejede et hus, var gift, havde et MEGET større rådighedsbeløb

Ja det sutter røv med gæld, men i min verden var der meget, som kunne være værre

Anmeld

14. november 2012

Ellie79

Anonym skriver:

Jeg er helt med på at jeg selvfølgelig ene og alene selv skal betale min gæld ligeså vel som alle andre betaler deres. Men jeg føler mig lidt til grin at skulle afvikle til en rente der nærmest gør det umuligt for mig at se en udvej

Kan godt forstå det med renten - men desværre er alle bankerne jo i dag enormt obs på at få deres penge ind igen, så desværre er der nok ikke meget at hente i banken og evt. få forhandlet renten ned. Men kunne forstille mig der skal betales godt af på gælden så renterne ikke æder det hele..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.