Må indrømme jeg faktisk ikke helt ved det, fordi vi kører vores økonomi som vi gør...
- Jeg har min konto, hvor jeg for tiden får dagpenge ind på
- Kæresten har sin konto, hvor han får sin løn
- Vi har vores fælleskonto. Fra den betaler vi fælles regninger (ejendomsskat, dong, licens, tv... osv) samt mad.
I slutningen af hver måned sætter jeg det hele op, hvad vi skal betale af fælles regninger samt 3000 kr til mad/indkøb. Det giver så et samlet beløb, som jeg runder op og så sætter vi hver halvdelen af beløbet ind på fælleskontoen.
Min kæreste er den som ejer vores bil, da han bruger den mest, så den betaler han selv til og også benzinen. Vi betaler vores egne mobilregninger, tandlæge, frisør, shopping og til fagforeninger og a-kasse fra vores egne konti. Hvis der er fødselsdage og jul, så betaler jeg gaverne til min familie og han betaler for dem til sin. Ellers er det kun ting vi er HELT fælles om, som vi deles om at betale. Hvis vi tager i biffen eller ud at spise, skiftes vi som regel til at betale...
Så som det kan ses, ved jeg faktisk ikke altid hvad kæresten har til rådighed efter fælleskonto. Jeg kan se vi indbetaler mellem 7-9500 til fælleskontoen hver måned, det skifter jo lidt alt efter hvilke regninger der er. Går ud fra det bliver lidt højere når baby kommer til næste år. Men det kan i hvert fald sagtens løbe rundt
og går det helt galt, har både han og jeg en opsparingskonto vi kan trække fra...
Anmeld