Hvor stort er jeres rådighedsbeløb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2012

morethanperfect

Vi har ca. 9000 ..

Sommetider 10 .. Kommer an på hvad min kæreste får ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

Den lykkelige

serinasmor skriver:

hmmm ... har i mange i skal give gave til i løbet af et år? 

ville de ikke blive lige så glade for noget til 100 kr der var købt med omtanke end for 1000 kr købt i hast?

selv har vi 5000 kr om mdr til alle den slags ting ... for tiden er det endnu værre .. julegaverne i år bliver så små som muligt ...

Tro mig jeg køber ALDRIG gaver i hast og ALDRIG for 1000 kr!!!!
Vi har bare MANGE!! Har en kæmpe familie.. som er tæt..

Anmeld

13. november 2012

Den lykkelige

Jeg bliver lige nødt til at høre om de gaver der i må have en virkelig stor familie 

Det er på et år..
Der er 13 børn også min datter som får for lidt mere end dem..
Så er der alle bedsteforældre.. Så er der mor og farsdag og bryllups dage til de to hold forældre.. så er der 20 voksne som skal have fødselsdagsgaver og jule gaver også er der min egen og kærestens fødselsdag.. Og mange af dem er jo x 2.. fordi de både får fødselsdags og julegaver jo..

Anmeld

13. november 2012

Pige2009

Ja spørgsmålet siger sig selv.. Hvad har i til mad/husholdning, dielse/benzin, gaver, fornøjelser, uforudsete udgifter osv..
Vi selv har 9000 kr og jeg synes det svært at få til at køre rundt...  Vi bruger 1800 kr på diesel om måneden og har for 18000 kr om året i gaver  

Jeg har et rådighedsbeløb på 4000 kr. om måneden, som dækker mad, tøj, benzin og andre fornøjelser. Jeg bruger ca. 1500 kr. På benzin, så der er faktisk kun 2500 kr. Tilbage. Tandlæge er ikke med her...

Anmeld

13. november 2012

Wimmie

Den lykkelige skriver:

Ja spørgsmålet siger sig selv.. Hvad har i til mad/husholdning, dielse/benzin, gaver, fornøjelser, uforudsete udgifter osv..
Vi selv har 9000 kr og jeg synes det svært at få til at køre rundt...  Vi bruger 1800 kr på diesel om måneden og har for 18000 kr om året i gaver  

ca. 3000 kr (mig og baby) Det er ikke meget og det hænder da at jeg går i minus - dog ikke hver måned 

Bruger ikke mange penge på gaver - vi giver ikke dyre gaver i min familie og så laver jeg de fleste selv 

Anmeld

13. november 2012

Pige2009

Den lykkelige skriver:

Vi har lige skåret ned fra 21000 kr til 18000 kr.. synes ikke jeg kan/vil skære mere..

Lyder fuldstændig vanvittigt med så mange penge til gaver  Jeg bruger ca. 5000 kr. på gaver hvert år...

Anmeld

13. november 2012

serinasmor

Den lykkelige skriver:

Det er på et år..
Der er 13 børn også min datter som får for lidt mere end dem..
Så er der alle bedsteforældre.. Så er der mor og farsdag og bryllups dage til de to hold forældre.. så er der 20 voksne som skal have fødselsdagsgaver og jule gaver også er der min egen og kærestens fødselsdag.. Og mange af dem er jo x 2.. fordi de både får fødselsdags og julegaver jo..

det giver da god mening ... vil stadig mene at 18000 er mange penge ... men 13 børn skal jo have 26 gaver på et år ... 20 voksne skal have 40 - og så er der alle dem man ellers ikke lige tænker på i det daglige så som mors dag osv ... men WOW .. kan da godt forstå det er svært at skære mere... men man kan jo ende i en situation hvpr det er nøsvendigt ... 

Det var måske en ide at tage emnet op i familien ... og beslutte at voksne ikke får gaver med mindre de inviterer til fødselsdag og IKKE får gaver til jul for der er ikke råd .. det er jo også dyrt for de andre formoder jeg

Anmeld

13. november 2012

Victoria2013

Må indrømme jeg faktisk ikke helt ved det, fordi vi kører vores økonomi som vi gør...

• Jeg har min konto, hvor jeg for tiden får dagpenge ind på
  • Kæresten har sin konto, hvor han får sin løn
  • Vi har vores fælleskonto. Fra den betaler vi fælles regninger (ejendomsskat, dong, licens, tv... osv) samt mad.

I slutningen af hver måned sætter jeg det hele op, hvad vi skal betale af fælles regninger samt 3000 kr til mad/indkøb. Det giver så et samlet beløb, som jeg runder op og så sætter vi hver halvdelen af beløbet ind på fælleskontoen.

Min kæreste er den som ejer vores bil, da han bruger den mest, så den betaler han selv til og også benzinen. Vi betaler vores egne mobilregninger, tandlæge, frisør, shopping og til fagforeninger og a-kasse fra vores egne konti. Hvis der er fødselsdage og jul, så betaler jeg gaverne til min familie og han betaler for dem til sin. Ellers er det kun ting vi er HELT fælles om, som vi deles om at betale. Hvis vi tager i biffen eller ud at spise, skiftes vi som regel til at betale...

Så som det kan ses, ved jeg faktisk ikke altid hvad kæresten har til rådighed efter fælleskonto. Jeg kan se vi indbetaler mellem 7-9500 til fælleskontoen hver måned, det skifter jo lidt alt efter hvilke regninger der er. Går ud fra det bliver lidt højere når baby kommer til næste år. Men det kan i hvert fald sagtens løbe rundt og går det helt galt, har både han og jeg en opsparingskonto vi kan trække fra...

Anmeld

13. november 2012

Vidunderligeunger

fællesøkononomi..

vi bruger i hvert fald 6000 på mad to voksne to små børn.

derudover tror jeg vi bruger 5000 på diverse. eller det gør min kæreste og mig. børnene har 2500 pr. måned på en konto til det de skal ha

Anmeld

13. november 2012

Camilla..

Har stemt.

10000+

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.