Hvordan og hvorledes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2012

Anonym trådstarter

SUK hvor virker det uoverskueligt NETOP fordi man r bolig løs..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

SUK hvor virker det uoverskueligt NETOP fordi man r bolig løs..

du kan ALTID bede om et møde på kommunen..

Kommunen er IKKE din fjende! Og i NOGLE tilfælde laver de dispen. til at låne dig til indskuddet SELVOM man ejer et hus HVIS det IKKE ER VELEGNET til BEBOELSE - så du er ikke helt på barbund.

Dernæst hvis du ikke vil knække dig så sluger du din stolthed og fortæller din bedste veninde hvilket noget lort du står i - når man først har sagt det så er det ikke så slemt! Jeg kan idag fortælle åbent jeg fik et barn med en der i 1½ år udsatte mig for vold men jeg turde ikke sige det da jeg forlod ham for jeg var SÅ flov!! Men når det først er sagt så er det meget meget nemmere.. Jo mere man fortier sandheden jo nemmere er det at knække når man står i en krise som du står i nu..

Selvom det er uoverskueligt så kontakt til banken og spørg hvordan og hvorledes, det er IKKE PINLIGT at bryde tudende sammen de kan godt forstå dig for de er altså mennesker præcis som du og jeg!

Kontakt ret og råd advokaterne i nærheden af dig - du kan få friprocess fordi du er studerende, og spørg dem hvordan du står rent juridisk. Igen det gør ikke noget at bryde tudende sammen...

Men det gør noget at man ikke kæmper ( ikke sagt for at være led ) men dit lille elskede barn skal vide hvor sej du er og derfor så skal du nok komme igennem det her.. Det koster blod, sved og tåre, mange dage med lidt søvn, men det er det hele værd, trust me

Jeg tænker lidt: Hvor er dine forældre henne? Har du ikke noget støtte at hente der og evt hvis du føler for det så start med at flyt hjem til dem så du kan få noget ro på, der er nogen som kan gå lidt indover og tage dit barn nogle timer så du kan få lov til at være dig og tænke alle tankerne og tårerne ud af systemet...

Du er SÅ SEJ at du allerede har taget det første skridt. Du har sagt det højt ano til os herinde og kan du det så kan du også fortælle dine forældre og din bedsteveninde det! Hvis ikke for din skyld så for dit barn som du elsker så højt!!!

Anmeld

12. november 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Nej ikk lige ..
For lige nu føler keg mig så FLOV. Over at vi har købt hus men nu skal sølge noget som ikke r et hus indvendig og få gæld..
Fordi han ikk kunne være ærlig inden vi købte det - det små to mdr siden jeg opsagde min lejlighed ..

Altså flov...det kan jo ikke være din skyld, at han klokkede i det.

Nu ved jeg jo ikke hvor du bor i landet, men måske en af pigerne herinde, der bor i nærheden af dig (vil også gerne selv hjælpe dig, hvis du bor i nærheden af, hvor jeg bor) vil melde ind på at at gå med dig til de forskellige instanser, eller sætte sig ned med dig og lave en liste over hvad du skal få klaret og tænke på at få ordnet.
Men det kræver jo ligesom, at du kommer lidt ud af busken og er villig til lidt mere offentligt at melde ud hvor du bor.

Men flovt er det ikke..basta-bum.
Vi kan alle komme i en situation, hvor vi har brug for hjælp.

Anmeld

12. november 2012

Anonym trådstarter

Carl-Emil's mor skriver:

du kan ALTID bede om et møde på kommunen..

Kommunen er IKKE din fjende! Og i NOGLE tilfælde laver de dispen. til at låne dig til indskuddet SELVOM man ejer et hus HVIS det IKKE ER VELEGNET til BEBOELSE - så du er ikke helt på barbund.

Dernæst hvis du ikke vil knække dig så sluger du din stolthed og fortæller din bedste veninde hvilket noget lort du står i - når man først har sagt det så er det ikke så slemt! Jeg kan idag fortælle åbent jeg fik et barn med en der i 1½ år udsatte mig for vold men jeg turde ikke sige det da jeg forlod ham for jeg var SÅ flov!! Men når det først er sagt så er det meget meget nemmere.. Jo mere man fortier sandheden jo nemmere er det at knække når man står i en krise som du står i nu..

Selvom det er uoverskueligt så kontakt til banken og spørg hvordan og hvorledes, det er IKKE PINLIGT at bryde tudende sammen de kan godt forstå dig for de er altså mennesker præcis som du og jeg!

Kontakt ret og råd advokaterne i nærheden af dig - du kan få friprocess fordi du er studerende, og spørg dem hvordan du står rent juridisk. Igen det gør ikke noget at bryde tudende sammen...

Men det gør noget at man ikke kæmper ( ikke sagt for at være led ) men dit lille elskede barn skal vide hvor sej du er og derfor så skal du nok komme igennem det her.. Det koster blod, sved og tåre, mange dage med lidt søvn, men det er det hele værd, trust me

Jeg tænker lidt: Hvor er dine forældre henne? Har du ikke noget støtte at hente der og evt hvis du føler for det så start med at flyt hjem til dem så du kan få noget ro på, der er nogen som kan gå lidt indover og tage dit barn nogle timer så du kan få lov til at være dig og tænke alle tankerne og tårerne ud af systemet...

Du er SÅ SEJ at du allerede har taget det første skridt. Du har sagt det højt ano til os herinde og kan du det så kan du også fortælle dine forældre og din bedsteveninde det! Hvis ikke for din skyld så for dit barn som du elsker så højt!!!

- tak for dit gode lange kamp råb til mig.

Kæft hvor r du os bare sej !
Men ikke nok med brudet - så skal man os ind stilke sig på at man skal til at dele sit barn måske os med ny dame

Alle de tanker fiser rundt .. Suk

Som sagt mine forældre ved hvor svært vi har haft det i løbet af de 2 1/2 vi har været sammen ..
Og de vil tag sig til hovedet og sige HVAD sagde vi ..
Og det har jeg ikke brug for at høre lige nu..

Anmeld

12. november 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

- tak for dit gode lange kamp råb til mig.

Kæft hvor r du os bare sej !
Men ikke nok med brudet - så skal man os ind stilke sig på at man skal til at dele sit barn måske os med ny dame

Alle de tanker fiser rundt .. Suk

Som sagt mine forældre ved hvor svært vi har haft det i løbet af de 2 1/2 vi har været sammen ..
Og de vil tag sig til hovedet og sige HVAD sagde vi ..
Og det har jeg ikke brug for at høre lige nu..

det troede jeg også at min mor ville sige, men det gjorde hun ikke.. Hun flyttede ind med mig da jeg kom hjem fra hospitalet og boede her i nogle uger.. Jeg troede virkelig at hun ville komme med mange udtalelser vedr at jeg havde forladt ham, det at jeg havde fået et barn med ham ( hun har flere gange været med mig ude om natten for at lede efter ham efter han har smadret mit hjem ) men hun var SÅ stolt over at jeg var kommet fri af forholdet...

Jeg er ret sikker på dine forældre selvf vil ærge sig over du skal alt det igennem men de vil også være rigtig stolte over at du tager hånd om dit barn og dig .. Man har så mange forestillinger men tro mig, det er LANGT FRA sådan som man forestiller sig.. Det handler om at få prikket ballonen og få sagt det højt..

Det vil også hjælpe dig med alle de tanker du går og tænker.. Før man får sagt det højt så når man og blæse det op i sit eget hoved..

Dit barn ved udemærket godt hvem der er MOR og hvem der ikke er.. At andre vil elske dit barn og sørge for at tage hånd om dit barn ( når den dag kommer ) er kun noget man kan glæde sig over, men jeg havde det som du i startede, jeg frygtede for hvornår han kom og sagde at nu ville han se barnet ( han har ikke haft kontakt med barnet ) og have en eller anden trunte under armen.. Men nu vil jeg virkelig håbe at han finder en eller anden der kan holde ham ud og som forhåbentlig kan gøre ham lidt fornuftig...

mit indbakke står åben for en snak eller hvis du bor i nærheden snakker jeg også gerne med dig for jeg ved hvor vigtigt det er...

Jeg forestillede mig at alle ville se ned på mig - det har INGEN GJORT!!! som i INGEN INGEN INGEN , men det forventede jeg...

Anmeld

12. november 2012

Anonym trådstarter

Carl-Emil's mor skriver:

det troede jeg også at min mor ville sige, men det gjorde hun ikke.. Hun flyttede ind med mig da jeg kom hjem fra hospitalet og boede her i nogle uger.. Jeg troede virkelig at hun ville komme med mange udtalelser vedr at jeg havde forladt ham, det at jeg havde fået et barn med ham ( hun har flere gange været med mig ude om natten for at lede efter ham efter han har smadret mit hjem ) men hun var SÅ stolt over at jeg var kommet fri af forholdet...

Jeg er ret sikker på dine forældre selvf vil ærge sig over du skal alt det igennem men de vil også være rigtig stolte over at du tager hånd om dit barn og dig .. Man har så mange forestillinger men tro mig, det er LANGT FRA sådan som man forestiller sig.. Det handler om at få prikket ballonen og få sagt det højt..

Det vil også hjælpe dig med alle de tanker du går og tænker.. Før man får sagt det højt så når man og blæse det op i sit eget hoved..

Dit barn ved udemærket godt hvem der er MOR og hvem der ikke er.. At andre vil elske dit barn og sørge for at tage hånd om dit barn ( når den dag kommer ) er kun noget man kan glæde sig over, men jeg havde det som du i startede, jeg frygtede for hvornår han kom og sagde at nu ville han se barnet ( han har ikke haft kontakt med barnet ) og have en eller anden trunte under armen.. Men nu vil jeg virkelig håbe at han finder en eller anden der kan holde ham ud og som forhåbentlig kan gøre ham lidt fornuftig...

mit indbakke står åben for en snak eller hvis du bor i nærheden snakker jeg også gerne med dig for jeg ved hvor vigtigt det er...

Jeg forestillede mig at alle ville se ned på mig - det har INGEN GJORT!!! som i INGEN INGEN INGEN , men det forventede jeg...

R rigtig rigtig glad for at du deler ud !!
R synder knust - men det r måske bedst sådan her - min drøm braste bare lige.. Fuldstændig..

Anmeld

12. november 2012

Babydrøm

Har ingen gode råd, men ville sende dig en mega 

Anmeld

12. november 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

R rigtig rigtig glad for at du deler ud !!
R synder knust - men det r måske bedst sådan her - min drøm braste bare lige.. Fuldstændig..

jeg kan kun fortælle dig om mit fordi jeg ville ønske der var en som havde fortalt mig hvordan det hænger sammen når man står i sådan en situation

jeg forstår udemærket at du er knust, virkelig.. Ens glansbilleder falder fuldstændig fra hinanden, men kan fortælle dig livet som singlemor er SÅ FANTASTISK!!!!! Jeg har mere nosser end nogensinde før i mit liv, min mor er SÅ stolt over mig! Hun troede jeg ville brækken halsen på det her.

Jo det er hårdt nogle gange, men jeg mærker ikke det er hårdt fordi jeg tænker sådan er det bare, der er ikke et alternativ til det

Du kan meget mere end du tror, og når du har prikket ballonen og fortalt verdenen hvordan tingene hænger sammen så vil du rolig begynde at fornemme det brænder sig et S for SUPERWOMAN ud igennem dit bryst for det er sådan man ender med at være...

MAN KAN ALT!

kan jeg så kan du også

og mener det min indbakke er åben for de mest simpel spørgsmål uanset hvad det er

Anmeld

13. november 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Det r bare så hårdt ..
Har jo ingen penge til et indskud til en lejlighed

Dem kan du låne på kommunen.

Anmeld

13. november 2012

kiwiol

Skal barnet bo hos dig?

Hvis du flytter uden barnet, så bliver far bopælsforældre, og du vil stå dårligt senere, hvis far ikke vil af med bopælen igen.

Det er godt nok en skidt situation at stå i

Når du er flyttet med barnet kan du få dobbelt SU og forhøjet lån. Du kan få boligsikring, økonomisk friplads til barnet, ordinært og ekstra tilskud.. Ved ikke om nogle af de andre allerede har skrevet det.. Ellers kan du læse mere om det på borger.dk

Ang. lån til indskud så kender jeg ikek reglerne når man har et hus.. Men vil også tro at du blvier nødt til at låne i banken.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.