Hvordan og hvorledes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.843 visninger
38 svar
0 synes godt om
12. november 2012

Anonym trådstarter

Godmorgen ..

Det super hårdt at indse at det er det han ville - men prøver at virke stærk for ikk at vise ham hvor såret jeg er

Manden har valgt at gå fra mig - hvilket jeg slet ikke havde set komme..
Men hvad nu?

Vi står med et hus vi er ved at renovere , så vi bor ved hans kusine.
Jeg er på SU så at finde en lejlighed til mig og vores lille barn har jeg jo ikke penge til..
Hvad med vores barn - hvem har bopælen ?
Hvad mere skal jeg begynde at tænke over og få bragt iorden??

Hjæælp mig baby.dk kvinder..
Er LOST

Ønsker bare vi kunne sammen og være en familie - men vil ikke slikke ræv på ham.. Og tikke og be

KOM MED ALLE DE RÅD I HAR, i denne ulykkelige situration

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Godmorgen ..

Det super hårdt at indse at det er det han ville - men prøver at virke stærk for ikk at vise ham hvor såret jeg er

Men hvad nu?

Jeg er på SU så at finde en lejlighed til mig og vores lille barn har jeg jo ikke penge til..

Er LOST

Ønsker bare vi kunne sammen og være en familie - men vil ikke slikke ræv på ham.. Og tikke og be

Stakkels dig - stakkels jer...ja der er mange ting at tage højde for, men du må starte fra square one, og prøve at få styr på det hele.

Det første du skal gøre er, at henvende dig på kommunen, så du kan få en snak med en rådgiver omkring alle de økonomiske ting, når du skal til at være alenemor.
Du skal også gå i banken og få din egen bankrådgiver, især hvis du er medejer på huset, for så skal al det økonomiske klares på den front.
På boligområdet skal du vel også finde en løsning eller kan du blive boende hos kusinen, indtil du har fundet noget at bo i??

Puhha, der er sikkert mange andre ting, men tag et skridt ad gangen. Nu har du da lidt at starte på.
Et stort trøsteknus herfra

Kærligst
Sussie 

Anmeld

12. november 2012

Kamilla-m

Anonym skriver:

Godmorgen ..

Men hvad nu?

Er LOST

først en stor krammer.

hvis det var dig der lavede en tråd igår der omhandlede hvor mange penge han havde brugt i byen, forstår jeg SLET ikke at han gør det forbi pga det.
Med hensyn til bopæl kommer det an på om du har født eller ej? Har i råd til at bo hver for sig indtil huset evt bliver solgt?

Min svigermor er igennem nøjagtig det samme som dig, og de bliver nød til at blive boende i huset sammen indtil det er solgt!s; fordi ingen af dem har økønomi til at sidde der alene.

Vis jeg var dig ville jeg idag bruge dagen på at tage på kommunen, måske de kan hjælpe med bolig?
Jeg håber det hele løser sig for jer

Anmeld

12. november 2012

Kofoed.

Kommune hjælper dig med bolig og indskud, du skal "bare" ringe og sige, at du er blevet enlig og ikke har noget sted at bo.

Bopæl, det er noget din mand aslak skrive under på. Hvis du fraflytter med barnet skal begge skrive under på dem adresseændring man laver til folkeregisteret, hvis han ikke vil skrive under, så hedder det statsforvaldningen, men snak med ham, så finder i nok en aftale.

Derudover skal du søge ordinær og ekstra ordinær børneTILSKUD, når du så bliver bevillet, så kan du søge om enlig su (det er en ekstra gang su). Du kan så få boligstøtte alt efter med lejligheden koster, hvor store den er og så videre. Hvis du vil, kan du søge børne bidrag fra faren, den kan i intern aftale, men i kan også tage den gennem statforvaldningen, hvor du så får pengene igennem kommune og de opkræver dem så fra faren. Hvis det ikke er nok, kan du søge su lån.

Alt det kræver, at du er bopæls forældre.

Anmeld

12. november 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Stakkels dig - stakkels jer...ja der er mange ting at tage højde for, men du må starte fra square one, og prøve at få styr på det hele.

Det første du skal gøre er, at henvende dig på kommunen, så du kan få en snak med en rådgiver omkring alle de økonomiske ting, når du skal til at være alenemor.
Du skal også gå i banken og få din egen bankrådgiver, især hvis du er medejer på huset, for så skal al det økonomiske klares på den front.
På boligområdet skal du vel også finde en løsning eller kan du blive boende hos kusinen, indtil du har fundet noget at bo i??

Puhha, der er sikkert mange andre ting, men tag et skridt ad gangen. Nu har du da lidt at starte på.
Et stort trøsteknus herfra

Kærligst
Sussie 

Det r bare så hårdt ..
Har jo ingen penge til et indskud til en lejlighed

Anmeld

12. november 2012

Anonym trådstarter

MortilMogL skriver:

først en stor krammer.

hvis det var dig der lavede en tråd igår der omhandlede hvor mange penge han havde brugt i byen, forstår jeg SLET ikke at han gør det forbi pga det.
Med hensyn til bopæl kommer det an på om du har født eller ej? Har i råd til at bo hver for sig indtil huset evt bliver solgt?

Min svigermor er igennem nøjagtig det samme som dig, og de bliver nød til at blive boende i huset sammen indtil det er solgt!s; fordi ingen af dem har økønomi til at sidde der alene.

Vis jeg var dig ville jeg idag bruge dagen på at tage på kommunen, måske de kan hjælpe med bolig?

Nej det er ikke mig - jeg står bag "er så ked-men ku mærke at der var noget" noget ligende det..

Vores barn r snart 20mdr..

Ihh hvor er det SVÆRT !! - hvorfor mig

Anmeld

12. november 2012

Anonym trådstarter

MortilMogL skriver:

først en stor krammer.

Nej jeg r på su

Anmeld

12. november 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Kommune hjælper dig med bolig og indskud, du skal "bare" ringe og sige, at du er blevet enlig og ikke har noget sted at bo.

Bopæl, det er noget din mand aslak skrive under på. Hvis du fraflytter med barnet skal begge skrive under på dem adresseændring man laver til folkeregisteret, hvis han ikke vil skrive under, så hedder det statsforvaldningen, men snak med ham, så finder i nok en aftale.

Derudover skal du søge ordinær og ekstra ordinær børneTILSKUD, når du så bliver bevillet, så kan du søge om enlig su (det er en ekstra gang su). Du kan så få boligstøtte alt efter med lejligheden koster, hvor store den er og så videre. Hvis du vil, kan du søge børne bidrag fra faren, den kan i intern aftale, men i kan også tage den gennem statforvaldningen, hvor du så får pengene igennem kommune og de opkræver dem så fra faren. Hvis det ikke er nok, kan du søge su lån.

Alt det kræver, at du er bopæls forældre.

Su - mener jeg en ydelse fra min uddannelse - så kan ikk søge su lån eller ligende..

Kan kommunen hjælpe med indkud og møbler til ny lejlighed?

Anmeld

12. november 2012

JS<3

Anonym skriver:

Det r bare så hårdt ..
Har jo ingen penge til et indskud til en lejlighed

Det med indskud kan du søge om på kommunen også

Anmeld

12. november 2012

Anonym trådstarter

JS<3 skriver:

Det med indskud kan du søge om på kommunen også

Det vil sige at jeg går p kommunen - stiller mig ved skraken og siger jeg er blevet enlig og står uden bolig - da vi har købt hus men r under renovering derfor ikke kan bo"s i eller?

Er så rund forvirret og ked

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.