Jeres ynglings vinter mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2012

tarkoflen

StineW79 skriver:

Jeg plejer at brune en smule smør, løg, hvidløg ogblandet svampe i en stor gryde. Bruner kødet af i gryden med salt og peber. Hælder masser af vand ved, 4-5 lauerbærblade og har lige for nylig fået øjene op for enebær, så 10-15 bær, et par gullerøder. Låg på og simre ved lav varme i nogle timer. 

Er det en steg jeg laver, tager jeg den op og lader den hvile mens jeg jævner sovsen. 

Er det gullasch ka jeg finde på at smide en dåse flået tomater i blandingen. Vh stine

Det lyder også godt

Kommer lige i tanke om enebærgryde fra karolines kogebøgerne... Uhmm det er også lækkert!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
frkanonym skriver:

helt klart stuvet hvidkål og frikadeller!
men er også helt vild med farseret porrer og kartoffelsuppe. 

Årh det er mange år siden jeg har fået faseret porre. Har du en opskrift?? Vh stine

Anmeld

11. november 2012

frkanonym

StineW79 skriver:

Årh det er mange år siden jeg har fået faseret porre. Har du en opskrift?? Vh stine

har ikke rigtig en opskrift, nej
plejer bare at skære porrerne ud i passende stykker og koge dem, lave en frikadellefars, og putte en porrer ind i frikadellen og stege dem  

lidt ala dette
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=10153 

Anmeld

11. november 2012

Fidus

StineW79 skriver:

Kom meget gerne med opskrift!! Vh stine

Super jeg skriver opskriften til dig imorgen aften, har siddet og slået mave efter anden, som har været i ovnen de sidste 3,5 time og har set Sherlock Holmes

Anmeld

11. november 2012

Fidus

Lusi skriver:

Hvis den er forholdsvis nem, den der karrysuppe, takker jeg gerne ja tak til den

Jammen det er den, og den er bare lækker og cremet og med citrongræs og hele svineriet du får den da også bare, men det bliver først imorgen aften så har jeg fundet den frem fra gemmeren

Anmeld

11. november 2012

LouiseRH

Tomatsuppe, gullasch, bøf stroganoff og alt steg er noget der hitter hos mig i vinteren

Og i december selfølgelig Risengrød!

MUMS!!

Anmeld

11. november 2012

tarkoflen

frkanonym skriver:

har ikke rigtig en opskrift, nej
plejer bare at skære porrerne ud i passende stykker og koge dem, lave en frikadellefars, og putte en porrer ind i frikadellen og stege dem  

lidt ala dette
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=10153 

Lige præcis den gik jeg ud fra så sent som i onsdags og det smagte SÅ godt! Elsker farserede porre

Anmeld

11. november 2012

tarkoflen

Fidus skriver:

Jammen det er den, og den er bare lækker og cremet og med citrongræs og hele svineriet du får den da også bare, men det bliver først imorgen aften så har jeg fundet den frem fra gemmeren

Jeg vil også gerne være med på en god opskrift

Anmeld

11. november 2012

Fidus

tarkoflen skriver:

Jeg vil også gerne være med på en god opskrift

Fedt,  du får den også imorgen 

Anmeld

12. november 2012

TeamRocket

Svensk pølseret. Bagekartoffel med smør og salt. Flæskesteg mit alles stegt flæsk med persillesovs.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.