Jeres ynglings vinter mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Fidus skriver:

Conijoner er små syltede agurker i edike, de plejer at stå på samme hylde som Asier, Rødbder osv..

hihi..ja, man ser som regl kun det vil se kender det alt for godt og det er så dejligt at se at ens mad bliver påskønnet, så får man virkelig lyst til at lege den helt store kok i køkkenet 

Vi er glade for at lave mad og prøvenye retter, så det er jo dejligt når ens barn også elsker det! Håber alberte bliver lige så nem, når vi kommer til at hun ska til at spise! 

Thea og kærsten elsker at sylte agurker og rødbeder, så det har vi altid hjemmelavet. Slet ik tossetvh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2012

StineW79

Lusi skriver:

Oksehaler er SÅ godt

Det er meget sjældent vi får det.. Desværre..

Men bruner dem lige af, hælder vand i gryden og masser af løg i kvarter og gulerødder..
Der bliver en lækker fond ud af det, da det skal stå og simre længe.
Til sidst laver jeg bare en jævning (vand og mel) og hælder i.. Og så kartoffelmos til..
Har gået og drømt om det længe nu, har bare ik rigtig haft råd til det

Hvor mange haler ska man endelig bruge til 2 voksende og et barn? Tror altså vi ska prøve det i løbet af ugen. Har aldrig prøvet det nemlig. Vh stine

Anmeld

11. november 2012

Fidus

StineW79 skriver:

Vi er glade for at lave mad og prøvenye retter, så det er jo dejligt når ens barn også elsker det! Håber alberte bliver lige så nem, når vi kommer til at hun ska til at spise! 

Thea og kærsten elsker at sylte agurker og rødbeder, så det har vi altid hjemmelavet. Slet ik tossetvh stine

Vi elsker også mad og at lave mad hjemme hos os håber også at vores kommende dreng bliver ligeså glad for mors mad som faderen...hihi, jeg skal ihvertfal gøre mit for at han får smagt på alt..hihihi hjemmelavet mad og syltning er bare det bedste der findes har forresten en rigtig god opskrift på en thailandsk kyllingsuppe med kokosmælk hvis det har interesse? kan næsten garanterer at det bliver et hit hjemme hos jerog du kan gør den ligeså mild som stærk som du lyster

Anmeld

11. november 2012

frkanonym

StineW79 skriver:

Ja nu nærmer vinteren sig jo hastigt, og jeg tænker på mad ( som altid) 

Min ynglings vintermad er helt klart hjemmelavet hønsesuppe, med selleri, porre, gullerøder, pastinak og kartoffel. Piller kødet af hønen og kommer det tilbage i gryden, melboller og lune flutes med smør.

Hvad er jeres ynglings vinter mad?? Vh stine

helt klart stuvet hvidkål og frikadeller!
men er også helt vild med farseret porrer og kartoffelsuppe. 

Anmeld

11. november 2012

Lusi

StineW79 skriver:

Hvor mange haler ska man endelig bruge til 2 voksende og et barn? Tror altså vi ska prøve det i løbet af ugen. Har aldrig prøvet det nemlig. Vh stine

Uuh dét kan jeg ik svare på.. Jeg storÆDER når vi får det. Altså der er jo forskel på, hvor meget man spiser og så er der størrelsesforskel. En hale er jo tyk i den ene ende og tynd i den anden
Spørg slagteren, hvor du køber det, de plejer at være meget gode til at svare på det

Anmeld

11. november 2012

Lusi

Fidus skriver:

Vi elsker også mad og at lave mad hjemme hos os håber også at vores kommende dreng bliver ligeså glad for mors mad som faderen...hihi, jeg skal ihvertfal gøre mit for at han får smagt på alt..hihihi hjemmelavet mad og syltning er bare det bedste der findes har forresten en rigtig god opskrift på en thailandsk kyllingsuppe med kokosmælk hvis det har interesse? kan næsten garanterer at det bliver et hit hjemme hos jerog du kan gør den ligeså mild som stærk som du lyster

Hvis den er forholdsvis nem, den der karrysuppe, takker jeg gerne ja tak til den

Anmeld

11. november 2012

Mutti2B

Enebærgryde med kartoffelmos
Gule ærter med medister

Anmeld

11. november 2012

StineW79

Fidus skriver:

Kom meget gerne med opskrift!! Vh stine

Anmeld

11. november 2012

Frk.S

Mmm, med vinter kommer jo også jul, og der får jeg altid en voldsom trang til and eller flæskesteg med det hele. Det er ellers ikke noget vi normalt får - men det er altså mums de få par gange om året man nu får det.

I den lidt sundere ende er det en ret jeg kalder hvidkålsgryde - med hvidkål, gulerødder, karry og oksekød. Lyder måske ikke så spændende, men det smager mums.

Ellers generelt gryderetter. Specielt en god omgang chili con carne ELSKER jeg. 

Anmeld

11. november 2012

StineW79

Mutti2B skriver:

Enebærgryde med kartoffelmos
Gule ærter med medister

Ja har også for nyligt opdaget enebær og bruger dem nu flitigt til både gryderet og steg! 

Gule ærter har jeg aldrig rigtig ku li, tror det er noget med konsistensen. Men en ordenlig medister det er altid godt!! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.