rød hudløs numse ! hjælp piger :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2012

Camillos

LMX skriver:

Jeg havde samme problem med min datter da hun var lille.

Fik henvisning til hudlæge som mente at jeg skulle smøre med hormoncreme, hvilket bare gjorde det værre og værre. Hun blødte til sidst.

Det der hjalp var kolde kogte klude.

Lægen podede for svamp og BINGO.. 2 dage med svampecreme og væk var udslettet.

vi prøver kludende....  øv det er alligevel et stort problem med alle de røde numser .. tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

Camillos

Faith skriver:

Ja hvis det er svamp kan man bruge alverdens cremer, det hjælper ikke en døjt!

Min søn har et slemt svampeangreb for tiden pga antibiotikabehandling mod MØB. Der er det kun Brentan salve der virker.

Til Ts: Få evt undersøgt om det er et svampeangreb, eller "bare" bleudslæt.

min sp sagde at det ikke var svamp ... så vi er i gang med de kogte klude..

Anmeld

12. november 2012

Camillos

nielsen80 skriver:

Lyder voldsomt søde! Vi føntørrer efter hvert bleskift med kølig luft, lillepigen elsker det og numsen får lige lidt ekstra luft.

Ja den har jeg også hørt.. vi må anskaffe os en føntørrer..

Anmeld

12. november 2012

Camillos

Emily2012<3 skriver:

Min datter har lige lidt af det samme (rød fra revne på numsen til helt om foran, inkl små sår) AV.

Vi fik afvide det var svamp.. Men det var det ikke..

Hendes numse var bare for våd når den blev lukket inde i bleen..

Vi skiftede over til skumklude, og en god gang tørring med føntørre samt KARTOFFELMEL i de første dage og nu der skifter vi mellem kartoffelmel og alm baby pudder.. Og hendes numse er næsten ved at være fin igen..

det lyder ubehageligt ... og somom den har været meget slem... uha... godt i har fundet noget der virker ... vi prøverlige med kogtvands klude først.. og så må vi få fat på en føntørrer...

Anmeld

12. november 2012

Camillos

MissTas skriver:

øv da

jeg ville heller ikke bruge zinksalve.. det har vi dårlig erfaring med og føler faktisk mere bare at huden lukkes inde ..

kan anbefale apotekets babysalve og så i stedet for at give hende en rigtig ble på, så brug evt. en stofble og vikle rundt omkring hene og lade hende hygge med den på en times tid hver dag ..

et andet godt fif er at tørre numsen med føntørre når hun bliver skiftet.. det er effektivt så er man sikker på at numsen er fuldstændig tør, inden man pakker den ind

held og lykke med det ..

vi ser på sagen ..tak for svar

Anmeld

12. november 2012

Camillos

Pallemor skriver:

Vi havde RIGTIG meget det problem med vores datter og hun er 19 mdr og har stadig sart numse. Vi prøvede ALT og intet hjalp før vi begyndte at bruge Inotyol (håndkøb på apotek) Og det er fast redskab ved puslebordet. Håber lillepigen snart blir fin igen.

vi må prøve intyol .. vi har skiftet vådservietterne ud med  vat og lunken vand nu og kolde klude..

Anmeld

12. november 2012

MorDk

Camillos skriver:

vi prøver kogtvands klude til at starte med .. tak for svar :-)

Det er også et rigtig godt og fornuftigt valg *S*

Rigtig godt gammelt husmoderråd

Anmeld

12. november 2012

MorDk

Camillos skriver:

vi må prøve intyol .. vi har skiftet vådservietterne ud med  vat og lunken vand nu og kolde klude..

Inotyl har vi også brugt her! Det er super godt, men vi brugte det kun når det virkelig var slemt! OBS det farver tekstiler... så husk at passe på og vaske hænder grundigt!

Igen... WELEDA er godt til at forebygge men og så til at "helbrede" *S*

Anmeld

12. november 2012

Marie Lou

Camillos skriver:

min datter på 3 uger har i 14 dage haft konstant afføring i bleen og prutter megethvr gang hun prutter kommer der noget med. vi skifter hende hver gang hun vågner og inden vi ligger hende til at sove .. det skal siges hun presser meget og det virker som om hun har turevise ondt i maven... vi smører med et tyndt lag zink salve efter hver skiftning og bruger våd servietter i stedet for vaskeklude fordi de er meere ru! men intet virker .. nu ligger hun og hygger med rumpen bar  men det kan hun jo ikke ret længe før der kommer ny afføring.. nogle råd til meget røde numser føler mig som en dårlig mor 

Jeg har ikke lige læst alle svarerne igennem så det kan godt være at der er nogle der har skrevet det.

Du skal koge nogle bomuldsklude og lade dem afkøle. Når du skifter hende skal du smøre hende med en tjæresalve som du kan købe på apoteket. Så lægger du et stykke opvredet klud på hendes røde numse, bleen uden på og vupti så skulle du meget gerne have bugt med det i løbet af et par dage. Det hjalp helt vildt godt på Victor og han havde næsten sår når han havde tynd mave.

God bedring med hende

Anmeld

12. november 2012

Tulle28

Inotyol salve er mirakelmidlet her i huset. Købes i håndkøb på apoteket:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.