rød hudløs numse ! hjælp piger :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.428 visninger
43 svar
0 synes godt om
11. november 2012

Camillos

min datter på 3 uger har i 14 dage haft konstant afføring i bleen og prutter megethvr gang hun prutter kommer der noget med. vi skifter hende hver gang hun vågner og inden vi ligger hende til at sove .. det skal siges hun presser meget og det virker som om hun har turevise ondt i maven... vi smører med et tyndt lag zink salve efter hver skiftning og bruger våd servietter i stedet for vaskeklude fordi de er meere ru! men intet virker .. nu ligger hun og hygger med rumpen bar  men det kan hun jo ikke ret længe før der kommer ny afføring.. nogle råd til meget røde numser føler mig som en dårlig mor 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2012

Faith

Øv da

Jeg synes Apotekets babysalve er rigtig god til røde babynumser. Ellers findes der Pantonol salve (er ikke helt sikker på det er stavet rigtigt), den fåes også på apoteket. Og så ellers masser af luft til numsen.

Pøj pøj

Anmeld

11. november 2012

ano14316

min datter på 3 uger har i 14 dage haft konstant afføring i bleen og prutter megethvr gang hun prutter kommer der noget med. vi skifter hende hver gang hun vågner og inden vi ligger hende til at sove .. det skal siges hun presser meget og det virker som om hun har turevise ondt i maven... vi smører med et tyndt lag zink salve efter hver skiftning og bruger våd servietter i stedet for vaskeklude fordi de er meere ru! men intet virker .. nu ligger hun og hygger med rumpen bar  men det kan hun jo ikke ret længe før der kommer ny afføring.. nogle råd til meget røde numser føler mig som en dårlig mor 

Hvis der er hul på huden, skal du ikke bruge zinksalve. 

Jeg ville bruge vat til at vaske med, vådservietter er ikke så gode til rød numse. Og så ville jeg klippe en hvid stofble i stykker og koge dem, og køle dem af, og lægge sådan en på det hvor hun er rød hver gang i skifter ble... Det virker virkelig godt... 

Metoden er kogtvandsklude, hvis du vil google... og ellers ville jeg lige få lægen til at se på om det er bleudslæt, som egentlig er en svampeinfektion, som man kan få noget salve specielt imod. 

Og når der ikke er hul på huden mere, kan jeg varmt anbefale A-Derma Eyase, den er bare så god.. det eneste salve der virker rigtig godt her. den fåes på apoteket. 

Anmeld

11. november 2012

MorDk

Jeg SVÆRGER seriøst til WELEDA baby Zink Cream ♥

Anmeld

11. november 2012

Becks

Camillos skriver:

Er der hul på? For så er der noget salve du ikke må bruge, forhør dig hos lægen eller på apoteket i morgen..

Pathonol salve som Faith også skriver er rigtig god, men er i tvivl om den må bruges hvis der er hul!?

Ellers er kolde kogte klude super godt for røde numser ..

God bedring med hende

Anmeld

11. november 2012

MorDk

Becks skriver:

Er der hul på? For så er der noget salve du ikke må bruge, forhør dig hos lægen eller på apoteket i morgen..

Pathonol salve som Faith også skriver er rigtig god, men er i tvivl om den må bruges hvis der er hul!?

Ellers er kolde kogte klude super godt for røde numser ..

God bedring med hende

Ja det er SUPER! Og uden kemi ♥

Anmeld

11. november 2012

Becks

MorDk skriver:

Ja det er SUPER! Og uden kemi ♥

Det er de nemlig

Vi bruger også metoden hos de ældre når jeg er på job

Anmeld

11. november 2012

Happiness

Kogtvands klude som de andre skriver! Det virkede ihvertfald herhjemme!

Og når der ikke længere er hul på, kan jeg anbefale Inotyol salve. Den er meget bedre end zinksalven.

Brug bomuldsvat istedet for skumklude. Man kan få dem der hedder babypads i kvickly, de er super gode! Og så lufttøre. Evt. med en hårtørre, hvis det skal gå stærkt!

Vi brugte/bruger også en sjællent gang imellem pudder. Det tager også fugtigheden, så huden kan få lov at hele.

God bedring med det lille pus! Det er hårdt når de har så rød numse!

Anmeld

11. november 2012

LMX

Jeg havde samme problem med min datter da hun var lille.

Fik henvisning til hudlæge som mente at jeg skulle smøre med hormoncreme, hvilket bare gjorde det værre og værre. Hun blødte til sidst.

Det der hjalp var kolde kogte klude.

Lægen podede for svamp og BINGO.. 2 dage med svampecreme og væk var udslettet.

Anmeld

11. november 2012

SussieThyssen

Camillos skriver:

Vask hendes lille numse med lunken kamillete og lad det lufttørre, og som der bliver sagt meget luft til numsen.
Man kan evt lægge små bløde linnedklude op vredet i kogt vand eller kamillete mellem huden og bleen, og smør så med lidt zinksalve når I bliver nødt til at lukke bleen helt.

Du kan evt prøve at bruge stoffbleer til hende, for nogle børn kan bare ikke tåle papirsbleer.
Det gør det jo heller ikke bedre, at hun har så meget afføring.
Bliver hun ammet?

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.