rød hudløs numse ! hjælp piger :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2012

Faith

LMX skriver:

Jeg havde samme problem med min datter da hun var lille.

Fik henvisning til hudlæge som mente at jeg skulle smøre med hormoncreme, hvilket bare gjorde det værre og værre. Hun blødte til sidst.

Det er hjalp var kolde kogte klude.

Lægen podede for svamp og BINGO.. 2 dage med svampecreme og væk var udslettet.

Ja hvis det er svamp kan man bruge alverdens cremer, det hjælper ikke en døjt!

Min søn har et slemt svampeangreb for tiden pga antibiotikabehandling mod MØB. Der er det kun Brentan salve der virker.

Til Ts: Få evt undersøgt om det er et svampeangreb, eller "bare" bleudslæt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2012

Camillos

SussieThyssen skriver:

Vask hendes lille numse med lunken kamillete og lad det lufttørre, og som der bliver sagt meget luft til numsen.
Man kan evt lægge små bløde linnedklude op vredet i kogt vand eller kamillete mellem huden og bleen, og smør så med lidt zinksalve når I bliver nødt til at lukke bleen helt.

Du kan evt prøve at bruge stoffbleer til hende, for nogle børn kan bare ikke tåle papirsbleer.
Det gør det jo heller ikke bedre, at hun har så meget afføring.
Bliver hun ammet?

Kærligst
Sussie

tak for svar ja hun bliver ammet .. synes det er vildt med afføring må prøve de kolde kogte klude

Anmeld

11. november 2012

nielsen80

Camillos skriver:

min datter på 3 uger har i 14 dage haft konstant afføring i bleen og prutter megethvr gang hun prutter kommer der noget med. vi skifter hende hver gang hun vågner og inden vi ligger hende til at sove .. det skal siges hun presser meget og det virker som om hun har turevise ondt i maven... vi smører med et tyndt lag zink salve efter hver skiftning og bruger våd servietter i stedet for vaskeklude fordi de er meere ru! men intet virker .. nu ligger hun og hygger med rumpen bar  men det kan hun jo ikke ret længe før der kommer ny afføring.. nogle råd til meget røde numser føler mig som en dårlig mor 

Lyder voldsomt søde! Vi føntørrer efter hvert bleskift med kølig luft, lillepigen elsker det og numsen får lige lidt ekstra luft.

Anmeld

11. november 2012

Emily2012<3

Camillos skriver:

min datter på 3 uger har i 14 dage haft konstant afføring i bleen og prutter megethvr gang hun prutter kommer der noget med. vi skifter hende hver gang hun vågner og inden vi ligger hende til at sove .. det skal siges hun presser meget og det virker som om hun har turevise ondt i maven... vi smører med et tyndt lag zink salve efter hver skiftning og bruger våd servietter i stedet for vaskeklude fordi de er meere ru! men intet virker .. nu ligger hun og hygger med rumpen bar  men det kan hun jo ikke ret længe før der kommer ny afføring.. nogle råd til meget røde numser føler mig som en dårlig mor 

Min datter har lige lidt af det samme (rød fra revne på numsen til helt om foran, inkl små sår) AV.

Vi fik afvide det var svamp.. Men det var det ikke..

Hendes numse var bare for våd når den blev lukket inde i bleen..

Vi skiftede over til skumklude, og en god gang tørring med føntørre samt KARTOFFELMEL i de første dage og nu der skifter vi mellem kartoffelmel og alm baby pudder.. Og hendes numse er næsten ved at være fin igen..

Anmeld

11. november 2012

SussieThyssen

Camillos skriver:

tak for svar ja hun bliver ammet .. synes det er vildt med afføring må prøve de kolde kogte klude

Er der noget specielt du spiser for tiden, som kan være skrapt og syreholdigt..tænker, at hun måske kan reagere på noget i din mælk

Anmeld

11. november 2012

Camillos

SussieThyssen skriver:

Er der noget specielt du spiser for tiden, som kan være skrapt og syreholdigt..tænker, at hun måske kan reagere på noget i din mælk

ikke umiddelbart ..... : men må lige tænke over om der kan være noget min sp sagde det var meget normalt

Anmeld

11. november 2012

SussieThyssen

Camillos skriver:

ikke umiddelbart ..... : men må lige tænke over om der kan være noget min sp sagde det var meget normalt

Tænk over det

Anmeld

11. november 2012

MorDk

Becks skriver:

Det er de nemlig

Vi bruger også metoden hos de ældre når jeg er på job

Anmeld

11. november 2012

MorDk

Vi bruger ikke vådservietter hvis vores unger har rød numse... for det kan gøre det værre da der er "lotion" i...

Kartoffelmel fraråder min SP da det kan "rive" og gøre det værre... men det er jo forskelligt.

Held& Lykke med at finde liiige netop jeres vidundermiddel...

Anmeld

11. november 2012

Camillos

MorDk skriver:

Vi bruger ikke vådservietter hvis vores unger har rød numse... for det kan gøre det værre da der er "lotion" i...

Kartoffelmel fraråder min SP da det kan "rive" og gøre det værre... men det er jo forskelligt.

Held& Lykke med at finde liiige netop jeres vidundermiddel...

tak for det vi er gået igang med de kogte klude nu..  tænker bare at hvis det nu er svamp gør de det da bare værre pga fugten ..?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.