Så skal jeg stikkes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2012

M (:

Laijona Äiti skriver:

det må jeg da lige google nærmere så!!

Men ellers skal du vel ikke amme så længe, at du ikke kan nå at få den? Man skal bare senest begynde programmet d. 31/6-13. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2012

lio

M (: skriver:

Men ellers skal du vel ikke amme så længe, at du ikke kan nå at få den? Man skal bare senest begynde programmet d. 31/6-13. 

min læge sagde at det skal gøres over 8 mdr. og han er 4½ måned nu så ved ikke om jeg når det iflg. lægen.

Anmeld

8. november 2012

jydeinden

Laijona Äiti skriver:

min læge sagde at det skal gøres over 8 mdr. og han er 4½ måned nu så ved ikke om jeg når det iflg. lægen.

blander mig lige og henviser til denne side http://www.ssi.dk/Vaccination/De%20enkelte%20vacciner/H/Gardasil.aspx

Anmeld

8. november 2012

M (:

Programmet skal da bare gennemføres på 6 mdr.? 

På ssi.dk står der bl.a. ifht. intervallerne den skal gives med:

"Ved brug af den firevalente HPV-vaccine (Gardasil) anbefales tre injektioner på dag 0, efter 2 måneder og efter 6 måneder. Minimumsintervallet mellem 1. og 2. vaccination er en måned og mellem 2. og 3. vaccination tre måneder. Alle tre doser tilstræbes givet inden for et år.  Det anbefales, at personer, som har fået Gardasil som første dosis, fuldender hele 3-dosisvaccinationsprogrammet med Gardasil.

Ved forsinket vaccination gives næste vaccine hurtigst muligt.

Ved brug af den tovalente vaccine (Cervarix) (uden for børnevaccinationsprogrammet) anbefales tre injektioner på dag 0, efter 1 måned og efter 6 måneder. Det anbefales, at personer, der har fået Cervarix som første dosis, fuldender hele 3-dosisvaccinationsprogrammet med Cervarix."

Og til, hvem der må få vaccinen står der følgende:

"For begge typer af HPV vacciner bør vaccination udsættes til graviditeten er afsluttet.

Den fire-valente vaccine kan bruges under amning. Den to-valente bør kun gives i ammeperioden, når mulige fordele opvejer mulige risici."

Synes din læge skulle orientere sig mere på Statens Serum Instituts hjemmeside  (ssi.dk) om vaccinen, for det lyder da ikke til, at h*n har helt styr på den..? 

Anmeld

8. november 2012

Kvist

Jeg fik mit det første stik i onsdags.. Har også været lidt langsom om at komme igang da jeg hellere ville have en bebs men nu tager jeg vaccine først og så bebs bagefter..

Anmeld

8. november 2012

lio

jydeinden skriver:

blander mig lige og henviser til denne side http://www.ssi.dk/Vaccination/De%20enkelte%20vacciner/H/Gardasil.aspx

Tak.

Anmeld

8. november 2012

lio

M (: skriver:

Programmet skal da bare gennemføres på 6 mdr.? 

På ssi.dk står der bl.a. ifht. intervallerne den skal gives med:

"Ved brug af den firevalente HPV-vaccine (Gardasil) anbefales tre injektioner på dag 0, efter 2 måneder og efter 6 måneder. Minimumsintervallet mellem 1. og 2. vaccination er en måned og mellem 2. og 3. vaccination tre måneder. Alle tre doser tilstræbes givet inden for et år.  Det anbefales, at personer, som har fået Gardasil som første dosis, fuldender hele 3-dosisvaccinationsprogrammet med Gardasil.

Ved forsinket vaccination gives næste vaccine hurtigst muligt.

Ved brug af den tovalente vaccine (Cervarix) (uden for børnevaccinationsprogrammet) anbefales tre injektioner på dag 0, efter 1 måned og efter 6 måneder. Det anbefales, at personer, der har fået Cervarix som første dosis, fuldender hele 3-dosisvaccinationsprogrammet med Cervarix."

Og til, hvem der må få vaccinen står der følgende:

"For begge typer af HPV vacciner bør vaccination udsættes til graviditeten er afsluttet.

Den fire-valente vaccine kan bruges under amning. Den to-valente bør kun gives i ammeperioden, når mulige fordele opvejer mulige risici."

Synes din læge skulle orientere sig mere på Statens Serum Instituts hjemmeside  (ssi.dk) om vaccinen, for det lyder da ikke til, at h*n har helt styr på den..? 

Jeg må lige hive hende i ørerne her til 5 mdr. vaccine og ta den op med hende. Hun er om muligt forvirret. hehe.. men tak for det.

Anmeld

8. november 2012

Mor til Mike

An&Jo skriver:

Nu fik jeg taget mig sammen, og på onsdag skal jeg op og have det første ud af de tre stik af HPV vaccinen..

Andre der ikkehar fået startet på det endnu selvom de er gratis for nogen af os??

Har ikke fået den, og skal aldrig nogensinde have den - om jeg så fik en million for det. 

Anmeld

8. november 2012

FruStolpe

Jeg synes det er  at være for gammel........

Ellers havde jeg bestemt fået dem

Anmeld

8. november 2012

Gardenia

Ja, jeg er jo så for gammel til vi gider bruge penge på det

Så jeg hygger mig rigtigt meget med celleskrabsundersøgelser. Og håber hele vejen ind i mit inderste at jeg ikke skal have det der keglesnit, for det lyder godt nok ret ubehageligt... har vist hørt om en der skulle have taget 3 kegler ved det der keglesnit og det gør det bare ikke bedre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.