Børn i sengen - nej tak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2012

bøllen

SaNiNa skriver:

Vi har også været den periode igennem da Nicklas var knap 2 år og vi valgte at han sov hos mig (da far arbejde i norge) selvom jeg var gravid og led meget af kvalme og opkastninger.

Der gik et par måneder så begynde han at vælge at sove i sin egen seng igen og nu kommer han sjældent før kl 5.

Det være med vores datter på 1 som virkelig virkelig bare vil hos mor moar, men hun bliver puttet i egen seng og så tager vi kampen et par gange i løbet af natten og så får hun lov at komme ud først på morgne.

Er ret sikker på det bare er en face jeres søn er inde i og hvis han har brug for mere tryghed hvem kan så give ham en bedre en end mor og far.

Snak i løbet af dagen om at der ikke er nogen monstre og får han til at vise jer hvor de gememr sig så kan i jo skræmme dem være før han bliver puttet om aften.

Vores søn har en lille nattelampe men den står ikke ved siden af sengen for så vil han også lege med den hele tiden og det jo ikke meningen.

Måske du har ret det bare er en fase ( håber jeg ) er bare på bar bund for de store havde hinanden og har derfor aldrig prøvet dette.

selvfølgelig skal han have trygheden hvis det er det han har behov for, men vi skal bare have en løsning hvor alle får sovet. For har svært ved at hænge sammen i forvejen pga smerter så ingen søvn dur bare ikke.

mange har foreslået en madras som kunne være løsningen. 

vi snakker om der ikke findes monster, men tror det kommer fra en leg med lommelygt sammen med de store. De har jagtet monster på værelserne med lygten. Så det er blevet afskaffet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2012

bøllen

Nemesis skriver:

Hvordan kan du sove med alle de pingviner der må larme rundt i soveværelset så?+ :-D

Brr jeg er som min datter -en frossenpind!

:-) Sisse

Nej har en aftale med dem de skal være stille

Hi hi min mand er også en frossenpind og er sikker på han lider under kulden. Sover allerbedste med KOLDT ( virkelig Koldt &nbsp temperatur ..

han sover dog næsten inden han rammer puden, hvilket jeg langt fra gør. Så jeg vandt den kamp

Anmeld

7. november 2012

SaNiNa

bøllen skriver:

Måske du har ret det bare er en fase ( håber jeg ) er bare på bar bund for de store havde hinanden og har derfor aldrig prøvet dette.

selvfølgelig skal han have trygheden hvis det er det han har behov for, men vi skal bare have en løsning hvor alle får sovet. For har svært ved at hænge sammen i forvejen pga smerter så ingen søvn dur bare ikke.

mange har foreslået en madras som kunne være løsningen. 

vi snakker om der ikke findes monster, men tror det kommer fra en leg med lommelygt sammen med de store. De har jagtet monster på værelserne med lygten. Så det er blevet afskaffet.

I må prøve det med en madras det er ikke noget vi selv ville bruge, men min søster hvade og en madrass hos min mor og far i mange mange år hun ville bare ikke sove selv, mener hun var 12-13 år før hun begynde at holde op med at komme første på natten.

Kan din mand ikke tage lidt over om natten? Her skiftes vi til at have vagten som vi "klader" det også for at vores datter ikke for den ide at det kun er mor som kan hjælpe men far også er god nok.

Hvis i vælger han skal sove på eget værelse så tager det et par dage måske 2 uger og så skulle den prut gerne været slået, vi er selv igang med vores datter og det går super nogle dage dog bedre end andre men hun har fattet hun skal sove i egen seng

Anmeld

7. november 2012

An&Jo

bøllen skriver:

Og er det så bare stoppet igen ??? 

her starter det nemlig først når vi går i seng eller efter ..

Ja det stoppede bare fra den ene dag til den anden

Anmeld

7. november 2012

bøllen

SaNiNa skriver:

I må prøve det med en madras det er ikke noget vi selv ville bruge, men min søster hvade og en madrass hos min mor og far i mange mange år hun ville bare ikke sove selv, mener hun var 12-13 år før hun begynde at holde op med at komme første på natten.

Kan din mand ikke tage lidt over om natten? Her skiftes vi til at have vagten som vi "klader" det også for at vores datter ikke for den ide at det kun er mor som kan hjælpe men far også er god nok.

Hvis i vælger han skal sove på eget værelse så tager det et par dage måske 2 uger og så skulle den prut gerne været slået, vi er selv igang med vores datter og det går super nogle dage dog bedre end andre men hun har fattet hun skal sove i egen seng

Ville også helt ungå Madras men ved bare ikke lige hvilken alternativ vi ellers skal bruge.

for både manden og jeg sover dårligt når han sover hos os. Manden har snakket om at sove på sofaen men det mener jeg ikke er løsninger på sigt. Han skal jo sove ordenligt. Og jeg har behov for min søvn, døjer i forvejen med smerter ( som giver træthed ) så ingen søvn rammer bare dobbelt. Så skruen uden ende. Og lige nu  er vi ved indkøring i børnehave dvs korte dage som tar på mine kræfter.

manden høre ham ikke  Han står op med ham i weekenden så jeg kan sove.

Jeg havde besluttet mig at tage kampen op, men er i tvivl om det er den rigtige løsning. Hvis han er bange og har behov for trygheden.

Anmeld

7. november 2012

bøllen

An&Jo skriver:

Ja det stoppede bare fra den ene dag til den anden

Dejligt håber det fortsætter

Anmeld

7. november 2012

Carina:-)

bøllen skriver:

Jo en ekstra seng kunne sagtens være en mulighed, da vi har rimelig med plads.

har egenlig holdt på han skulle sove i egen seng, for gider faktisk ikke børn i soveværelset Pga manglende søvn som jeg virkelig har behov for.

men omvendt er han bange skal han jo selvfølgelig ikke ligge i sin seng og være utryg.

det ender nok med en ekstra seng så alle får sovet.

men komme de så nogensinde ud af soveværelset igen ???

Ja de gør 

Alle mine har sovet i vores seng fra nyfødt og opefter.

Det plejer at stoppe imellem 8-10 år. 

Og nogen gør det før,ved jeg fra veninder der siger at deres er stoppet omkring skolestart.

Vi dyrker samsovning i stor stil,og her er det altså omkring de 8 år det stopper .

Har endnu aldrig haft en konfirmand i sengen 

Men ja en ekstra seng,så du også kan få sovet.

Anmeld

7. november 2012

SaNiNa

bøllen skriver:

Ville også helt ungå Madras men ved bare ikke lige hvilken alternativ vi ellers skal bruge.

for både manden og jeg sover dårligt når han sover hos os. Manden har snakket om at sove på sofaen men det mener jeg ikke er løsninger på sigt. Han skal jo sove ordenligt. Og jeg har behov for min søvn, døjer i forvejen med smerter ( som giver træthed ) så ingen søvn rammer bare dobbelt. Så skruen uden ende. Og lige nu  er vi ved indkøring i børnehave dvs korte dage som tar på mine kræfter.

manden høre ham ikke  Han står op med ham i weekenden så jeg kan sove.

Jeg havde besluttet mig at tage kampen op, men er i tvivl om det er den rigtige løsning. Hvis han er bange og har behov for trygheden.

Vi sover heller ikke særlig godt når børnen ligger der og især ikke mig for de liger helt op af mig og slås om jeg skal holde om dem...

Men tror jers løsning ligger i han skal hjælpes til at forstå der ikke er monster på værelse og så far hjælper han ind, så å du vække din mand.

Det jo kun en periode og så må i går lidt tidliger i seng.

Det har jo også stor betydning at han er startet i børnehave og der sker en masse nye ting som han skal fordøje.

Ville en madras give ham den tryghed han har behov for? for hvis han ligger ind til jer er jeg ikke sikker på en hånd ville være nok

Anmeld

7. november 2012

bøllen

Carina:-) skriver:

Ja de gør 

Alle mine har sovet i vores seng fra nyfødt og opefter.

Det plejer at stoppe imellem 8-10 år. 

Og nogen gør det før,ved jeg fra veninder der siger at deres er stoppet omkring skolestart.

Vi dyrker samsovning i stor stil,og her er det altså omkring de 8 år det stopper .

Har endnu aldrig haft en konfirmand i sengen 

Men ja en ekstra seng,så du også kan få sovet.

Ok det er slet ikke mig

Har bestemt ikke ide om børn i soveværelset til de er 8-10 år.

kan gå med til en periode.

sover de så i samme seng som jer ?? Hvordan har i plads til det ??

Anmeld

7. november 2012

bøllen

Vi sover heller ikke særlig godt når børnen ligger der og især ikke mig for de liger helt op af mig og slås om jeg skal holde om dem...

Men tror jers løsning ligger i han skal hjælpes til at forstå der ikke er monster på værelse og så far hjælper han ind, så å du vække din mand.

Det jo kun en periode og så må i går lidt tidliger i seng.

Det har jo også stor betydning at han er startet i børnehave og der sker en masse nye ting som han skal fordøje.

Ville en madras give ham den tryghed han har behov for? for hvis han ligger ind til jer er jeg ikke sikker på en hånd ville være nok

Ved det ski ikke  Om det ville kunne hjælpe, for han søger jo mig.

åh det er svært for vil jo så gerne give ham det han har behov for men omvendt har det bare store omkostninger for mig og vores dag Efterfølgende

det startede inden opstart i børnehaven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.