Hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2012

Gardenia

ano14316 skriver:

Som jeg skriver til TS så skal ens hverdag jo fungere, jeg synes bare det kræver grundig overvejelse, og på den måde som du skrev, så lød det som om at hvis man valgte at vente så var man jo hysterisk.. 

undskyld, jeg er lidt følsom for tiden, og den kom lige ud på dig og det var SLET IKKE OK.. Det beklager jeg altså virkelig!

Det var skam ikke til mig, men "gamle" Sussie det gik ud over.

Men undskyldning er modtaget.

Men jeg ser nu det andet synspunkt som mest hysterisk. Det hjælper ikke på en opslidende periode at man tilsidesætter barnets tegn og holder stædigt fast på hvad myndigheder har lavet af generelle retningslinjer. Ingen børn er ens og vi skal altså have stoppet det her med "jeg ved bedst". Det er ikke dig den er møntet på, overhovedet

Og så får du da lige en

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

Mussen2

quindelist skriver:

Altså jeg ville vente -faktisk helt til 6 mdr, rigtig mange børns tarme kan slet ikke håndtere fastere føde før 6 mdr, mens andre sagtens kan. Problemet er bare at man ikke kan se på det enkelte barn om det er et af dem hvor tarmene er tilstrækkeligt modne.
Der sidder rigtig meget immunforsvar i tarmene som man risikerer at belaste voldsomt hvis man går for hurtigt frem.

Indrømmet jeg er "fag belastet" og vi ventede med at give Sigrid andet end MME til hun var 6 måneder, -pyha kan godt huske den periode hvor energibehovet steg så hun skulle have mad i tide og utide både dag og nat, det var rigtig hårdt, men ikke hårdere end at jeg ville gøre på samme måde en anden gang.

Når det så er sagt så er det selvfølgelig vittigt at jeres familie også hænger sammen, så hvis nattebøvlet tærer for meget på jer så er løsningen måske at forsøge med vælling til natten? I har jo også Lærke at tænke på.

Kloge ord og lige mine tanker.

Anmeld

5. november 2012

modesty

Det er hvad min SP har sagt
Ikke bare noget jeg har fra en tilfældig person!

Nej kunne aldrig drømme om at starte med havregrød eller i det hele taget grød eller frugt mos.
Det ville blive mos at grønsager, herunder evt. kartofler.

Hvor kan man evt. få sweet potatos?

Ja, jeg ved det godt, det er et helt normal standard-råd. Jeg fik det også af min SP, men udfordrede hende faktisk lidt på området og det endte med at vi fik en god dialog omkring det. En anden mor i min mødregruppe (med samme SP) havde store forstoppelses-problemer med sin søn indtil hun på mit råd droppede stivelse fra hans kost. Fra den ene dag til den anden gik hans mave i orden.

Jeg har rådet fra Rebecca Perssons bog (hun er også en af eksperterne herinde på siden). Og da jeg selv måtte spise på en bestemt måde efter en heftig bristning til min fødsel, og i den sammenhæng havde læst mange steder at man til voksne anbefaler nul stivelse i forbindelse med forstoppelse, gav det bare så god mening at det samme må gælde for vores børn.

http://rebeccapersson.com/

Sweet potatoes kan købes i bl.a. Irma og de fleste grønthandlere.

Anmeld

5. november 2012

SussieThyssen

AnnaKJ skriver:

Ja lille var hun jo ikke da hun blev født og hun er sund og rask.

Tænker også at man skulle starte med kartofler med MME i.
Har fået at vide at det er det mildeste.

Nej min mave er ikke ødelagt

Desuden virker hun meget parat. Hun vil så gerne have alt det vi putter i munden, kigger meget efter det og bliver nogen gange sur over at hun ikke må få det.

Du kan lave grød på MME, men du skal ikke putte det i mosen, der kan du putte en lille smule piskefløde i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.