Hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.819 visninger
43 svar
0 synes godt om
5. november 2012

AnnaK89

Eller hvad tror I hun har behov for?

Carolina bliver 4 mdr på lørdag og egentlig ville jeg gerne vente til hun ihvertfald er 5 mdr med andet mad end MM og MME, men det er altså ved at være svært.
Jeg har ikke så meget mælk mere, så hun får først ved mig (tømmer ret hurtigt) og spiser så ca. 200 ml bagefter. Det er i sig selv jo fint nok - problemet er bare at hun mange gange bliver sulten igen efter en halv til en hel time.

Hun er også begyndt at vågne meget om natten igen for at spise, og hun plejer ellers at sove igennem, dog ved jeg godt at behovet ændre sig og at det er derfor.

Hvad ville I gøre?

For 14 dage siden vejede hun 7100 g, så hun er jo ikke en lille pige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

SussieThyssen

AnnaKJ skriver:

Carolina bliver 4 mdr på lørdag og egentlig ville jeg gerne vente til hun ihvertfald er 5 mdr med andet mad end MM og MME, men det er altså ved at være svært.
Jeg har ikke så meget mælk mere, så hun får først ved mig (tømmer ret hurtigt) og spiser så ca. 200 ml bagefter. Det er i sig selv jo fint nok - problemet er bare at hun mange gange bliver sulten igen efter en halv til en hel time.

Hun er også begyndt at vågne meget om natten igen for at spise, og hun plejer ellers at sove igennem, dog ved jeg godt at behovet ændre sig og at det er derfor.

Hvad ville I gøre?

Så meget skal man altså heller ikke hænge sig i tingene.
Er din trold parat til at få noget mere fast kost, så giv hende det dog.

Din generation begyndte med grød og mos, da I var 3-4 mdr. gamle og så vidt jeg ved, så har I det alle godt. 

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. november 2012

AnnaK89

SussieThyssen skriver:

Så meget skal man altså heller ikke hænge sig i tingene.
Er din trold parat til at få noget mere fast kost, så giv hende det dog.

Din generation begyndte med grød og mos, da I var 3-4 mdr. gamle og så vidt jeg ved, så har I det alle godt. 

Kærligst
Sussie

Nej ved det godt
Vores SP er bare meget sådan "ej der er ingen grund til at starte tidligt og vi kan jo lige så godt vente", men jeg synes faktisk at, når hun først får mad ved mig og så spiser 200 ml bagefter og så er sulten en time efter - det er altså meget, synes jeg.

Men det skræmmer mig nok bare, når der er så mange der sige at man bare ødelægger deres mave, hvis man starter tidligt.

Men synes ski også det er hårdt at være oppe fra kl. 03, fordi hun er sulten hele tiden.

Anmeld

5. november 2012

Kofoed.

Hvor længe har det stået på? For der er jo er appetit spring ved de 4 måneder og det tager en lille uge, hvis det har stået på længere, så ville jeg bestemt starte.

Anmeld

5. november 2012

quindelist

AnnaKJ skriver:

Hvad ville I gøre?

Altså jeg ville vente -faktisk helt til 6 mdr, rigtig mange børns tarme kan slet ikke håndtere fastere føde før 6 mdr, mens andre sagtens kan. Problemet er bare at man ikke kan se på det enkelte barn om det er et af dem hvor tarmene er tilstrækkeligt modne.
Der sidder rigtig meget immunforsvar i tarmene som man risikerer at belaste voldsomt hvis man går for hurtigt frem.

Indrømmet jeg er "fag belastet" og vi ventede med at give Sigrid andet end MME til hun var 6 måneder, -pyha kan godt huske den periode hvor energibehovet steg så hun skulle have mad i tide og utide både dag og nat, det var rigtig hårdt, men ikke hårdere end at jeg ville gøre på samme måde en anden gang.

Når det så er sagt så er det selvfølgelig vittigt at jeres familie også hænger sammen, så hvis nattebøvlet tærer for meget på jer så er løsningen måske at forsøge med vælling til natten? I har jo også Lærke at tænke på.

Anmeld

5. november 2012

AnnaK89

Kofoed. skriver:

Hvor længe har det stået på? For der er jo er appetit spring ved de 4 måneder og det tager en lille uge, hvis det har stået på længere, så ville jeg bestemt starte.

Det med at vågne om natten har været de sidste 4 nætter, men det med at blive hurtigt sulten igen, har stået på i små 14 dage.

Ja, ved at der er Appetitspring og derfor er jeg også tøvende, men vi snakkede også med SP om det da hun var er sidst og det er snart 14 dage siden.

Anmeld

5. november 2012

AnnaK89

quindelist skriver:

Altså jeg ville vente -faktisk helt til 6 mdr, rigtig mange børns tarme kan slet ikke håndtere fastere føde før 6 mdr, mens andre sagtens kan. Problemet er bare at man ikke kan se på det enkelte barn om det er et af dem hvor tarmene er tilstrækkeligt modne.
Der sidder rigtig meget immunforsvar i tarmene som man risikerer at belaste voldsomt hvis man går for hurtigt frem.

Indrømmet jeg er "fag belastet" og vi ventede med at give Sigrid andet end MME til hun var 6 måneder, -pyha kan godt huske den periode hvor energibehovet steg så hun skulle have mad i tide og utide både dag og nat, det var rigtig hårdt, men ikke hårdere end at jeg ville gøre på samme måde en anden gang.

Når det så er sagt så er det selvfølgelig vittigt at jeres familie også hænger sammen, så hvis nattebøvlet tærer for meget på jer så er løsningen måske at forsøge med vælling til natten? I har jo også Lærke at tænke på.

Jeg ville også helst vente og det havde jeg også lagt stor vægt på overfor min mand, men den lille mave kan da ikke klare alt det mælk i løbet af dagen. Hun kan jo til tider spise 300 ml på en time! Og det sagde SP at det var alt for meget, men hvad søren skal jeg da gøre når hun er sulten?

SP holdt på at det ihvertfald ikke kunne være sult når hun havde fået 200 ml til at starte med, men hun har jo været sulten når hun kunne spise 100 ml mere bagefter.

Anmeld

5. november 2012

Kofoed.

AnnaKJ skriver:

Det med at vågne om natten har været de sidste 4 nætter, men det med at blive hurtigt sulten igen, har stået på i små 14 dage.

Ja, ved at der er Appetitspring og derfor er jeg også tøvende, men vi snakkede også med SP om det da hun var er sidst og det er snart 14 dage siden.

Kan du ikke ribe til hende (sp) og fortælle hvordan og hvorledes, hun kender jer jo og gætter på i har snakket om dine forventninger med grød, så hun kan vejlede med, jo der måske er noget der er bedre at starte med nu, hvor hun er så tæt på 4 måneder, end hvis hun var 5 måneder. ?

Anmeld

5. november 2012

4xGreve

AnnaKJ skriver:

Nej ved det godt
Vores SP er bare meget sådan "ej der er ingen grund til at starte tidligt og vi kan jo lige så godt vente", men jeg synes faktisk at, når hun først får mad ved mig og så spiser 200 ml bagefter og så er sulten en time efter - det er altså meget, synes jeg.

Men det skræmmer mig nok bare, når der er så mange der sige at man bare ødelægger deres mave, hvis man starter tidligt.

Men synes ski også det er hårdt at være oppe fra kl. 03, fordi hun er sulten hele tiden.

Milo begyndte på frugtmos (bare et par sker) da han var et par måneder.

da han var 3 måneder begyndte han på hjemmelavet majsegrød og som 4 måneder kom han over på mere forskelligt, bla. Købe grød.

6 måneder gammel begyndte han at få kartoflemos, rugbrød mm.

8 måneder gammel får han præcis det samme som os.

Milo var også hele tiden sulten og han var begyndt at afvise sin flaske så i sammenråd med SP begyndte vi på fast føde, han har det godt idag, er en glad, sund, rask og livlig lille glad dreng. Og han sover igennem fra kl. 6.30-7 ca. 

Du skal lytte til din mave fornemmelse sundhedsplejerske er gode men  du ved bedst og jeg personligt syntes at det lyder til at hun har brug for noget der mætter lidt mere! 

Held og lykke med det

Anmeld

5. november 2012

Frøken J.

quindelist skriver:

Jeg er enig, jeg synes mange starter for tidligt, og det er jo naturligt at behovet stiger. Jeg ville vente hvis muligt. Vi startede selv ved 4 måneder, men det var ren og skær uvidenhed og at min SP talte om det som var det det mest naturlige verden at starte der. Rose kunne godt have undværet længere, og næste gang vil jeg prøve at vente

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.