SussieThyssen skriver:
Det gør du ikke.
Er din mave ødelagt?
Ja, det er rigtigt at nogle børn, der er født meget små eller for tidligt, har et sart fordøjelsessystem, men hvis ellers dit barn er sundt og raskt, så skal du ikke bekymre dig så meget.
Selvfølgelig er det ikke lige meget hvad du byder trolden, men start ud med hjemmelavet grød, såsom havregrød, rismelsgrød og mos kun lavet på kartofler og gulerødder, så kan det ikke blive mildere.
Og igen. Børn er forskellige..nogle er bare mere parate før andre.

EJ UNDSKYLD MIG MED HELT ÆRLIGT!!!
Der er fandme mange helt alm. børn der får maveproblemer fordi deres tarm systemt slet ikke er klar til at få fast føde.
Du bagatelisere sundfornuft og videnskab, som om det er hysteri at vente.. Du anbefaler havregrød som indeholde store mængder gluten, som dei hvertfald først må få når de er 6 mdr.
Jeg er bestemt ikke hellig, og kan kun anbefale og gå stille og roligt til værks https://www.baby.dk/debat/167023pi1/boern-01-aar/groedopstart--jeg-er-en-klovn--hvad-nu.aspx
Til TS.
ovenstående er bestemt ikke henvendt til dig!
Jeg synes du skal vente så længe som muligt, men samtidig skal jeres hverdag jo også fungere..
Ved at vente til 6 mdr. forebygger du bl.a. allergi. , da tarmen er meget porøs og meget åben før 6 mdr, da den er lavet til kun at få modermælk, kan store partikler passere, og det er det der er årsagen til at det kan give allergi, hvis man så giver mad for tidligt.
læs sundhedsstyrelsens anbefalinger, de skriver også lidt om hvordan man kan se om barnet er klar. ellers kan jeg anbefale Helens bog om børn og mad.
held og lykke med det...