Hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2012

Gardenia

AnnaKJ skriver:

Eller hvad tror I hun har behov for?

Carolina bliver 4 mdr på lørdag og egentlig ville jeg gerne vente til hun ihvertfald er 5 mdr med andet mad end MM og MME, men det er altså ved at være svært.
Jeg har ikke så meget mælk mere, så hun får først ved mig (tømmer ret hurtigt) og spiser så ca. 200 ml bagefter. Det er i sig selv jo fint nok - problemet er bare at hun mange gange bliver sulten igen efter en halv til en hel time.

Hun er også begyndt at vågne meget om natten igen for at spise, og hun plejer ellers at sove igennem, dog ved jeg godt at behovet ændre sig og at det er derfor.

Hvad ville I gøre?

For 14 dage siden vejede hun 7100 g, så hun er jo ikke en lille pige.

Min mælk forsvandt på et døgn så vores dreng røg på flaske, og han spiste og spiste og spiste. Så prøvede vi en portion hirsegrød, den guffede han i sig som om han aldrig havde bestilt andet, sov 5½ time og stod op og grinte højlydt første gang den dag. Han var 4½ månede.

Når de begynder at vågne er det et sikkert tegn på de ikke får nok, udviklingen kan i sidste ende gå i stå, hvis man insisterer på at følge retningslinjer istedet for mavefornemmelsen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

AnnaK89

MissTas skriver:

først og fremmest ville jeg nok lige vende den med SP bare for en god ordens skyld hehe..

men Annastacia sov igennem fra hun var 7 uger og da hun blev de 4 mrd. ligesom Carolina, så begyndte hun også at blive sulten hele tiden og vågne om natten. Vi begyndte så på grøntsagsmos, kartoffelmos og risgrød og det hjalp. Siden da sov hun igennem igen og var ikke mere sulten

Så her hjalp det at starte op på anden kost som 4 mrd. Tror altså heller ikke man skal hænge sig så meget i alderen, nogle børn har større behov før andre og vores SP sagde at vi skulle starte op på anden mad når Annastacia havde behov for det og det følte vi hun havde da hun blev 4 mrd

Hun har ikke haft ondt i maven eller noget?

Tror jeg vil ringe til SP og snakke med hende.
Ville gerne vente, men når hun er sulten hele tiden, så er det jo synd for hende

Anmeld

5. november 2012

MissTas

AnnaKJ skriver:

Hun har ikke haft ondt i maven eller noget?

Tror jeg vil ringe til SP og snakke med hende.
Ville gerne vente, men når hun er sulten hele tiden, så er det jo synd for hende

Annastacia har aldrig haft ondt i maven, hård mave, dårlig mave eller lign. så det er bare fantatisk.. jeg synes hvert fald at vi gjorde det rigtige

Anmeld

5. november 2012

Gardenia

ano14316 skriver:

EJ UNDSKYLD MIG MED HELT ÆRLIGT!!!

Der er fandme mange helt alm. børn der får maveproblemer fordi deres tarm systemt slet  ikke er klar til at få fast føde.

Du bagatelisere sundfornuft og videnskab, som om det er hysteri at vente.. Du anbefaler havregrød som indeholde store mængder gluten, som dei hvertfald først må få når de er 6 mdr. 

Jeg er bestemt ikke hellig, og kan kun anbefale og gå stille og roligt til værks  https://www.baby.dk/debat/167023pi1/boern-01-aar/groedopstart--jeg-er-en-klovn--hvad-nu.aspx 

Til TS.

ovenstående er bestemt ikke henvendt til dig!

Jeg synes du skal vente så længe som muligt, men samtidig skal jeres hverdag jo også fungere.. 

Ved at vente til 6 mdr. forebygger du bl.a. allergi. , da tarmen er meget porøs og meget åben før 6 mdr, da den er lavet til kun at få modermælk, kan store partikler passere, og det er det der er årsagen til at det kan give allergi, hvis man så giver mad for tidligt. 

læs sundhedsstyrelsens anbefalinger, de skriver også lidt om hvordan man kan se om barnet er klar. ellers kan jeg anbefale Helens bog om børn og mad. 

held og lykke med det...

Jeg synes du skulle moderere dig sprogbrug.

For det første så er der ingen videnskabelig link mellem stigningen i allergi-tilfælde og at starte sin baby op på grød før de 6 måneder.
For det andet så er landet fyldt med sundhedsplejersker der har den holdning at det er bedre at baby er mæt og forældrene får lov til at sove - end det er at de får MME/bryst til de er 6 måneder.

Det er ikke enden på baby at man tilbyder dem grød før 6 måneder, mange (helt ufatteligt mange) babyer har fået grød før der og lever fint idag (min egen inklusive) så tag det dog lidt roligt?

Anmeld

5. november 2012

AnnaK89

MissTas skriver:

Annastacia har aldrig haft ondt i maven, hård mave, dårlig mave eller lign. så det er bare fantatisk.. jeg synes hvert fald at vi gjorde det rigtige

Fantastisk

Det er bare det jeg er mest bare for med Carolina - så håber at det kommer til af gå godt

Anmeld

5. november 2012

Mor til Frederic og Freya

Gardenia skriver:

For det første så er der ingen videnskabelig link mellem stigningen i allergi-tilfælde og at starte sin baby op på grød før de 6 måneder.
For det andet så er landet fyldt med sundhedsplejersker der har den holdning at det er bedre at baby er mæt og forældrene får lov til at sove - end det er at de får MME/bryst til de er 6 måneder.

Det er ikke enden på baby at man tilbyder dem grød før 6 måneder, mange (helt ufatteligt mange) babyer har fået grød før der og lever fint idag (min egen inklusive) så tag det dog lidt roligt?

Det er jo en grund til at der laves købe grød til fra de er 4 mdr og de indeholder ikke gluten...

Både hirse og ris grød er fra de er 4 mdr, og hirse er den mest nænsom ved maven...

Anmeld

5. november 2012

Mor til Frederic og Freya

AnnaKJ skriver:

Fantastisk

Det er bare det jeg er mest bare for med Carolina - så håber at det kommer til af gå godt

Lidt sveskemos til både at køle grøden med og for at søde den lidt..

Dertil er svesker godt mod maven, bare ikke i store mængder.

Husk på at hun ikke bør være for træt eller sulten, når du giver grød - det gør ikke oplevelsen postivit hvis hun er ked eller over sulten..

Anmeld

5. november 2012

KarinaBF

AnnaKJ skriver:

Tak for svar

Synes desværre bare jeg er blevet mere forvirret
Ved mange har forskellige meninger og ville også helst selv vente, men hvis hun nu er så sulten, så er det jo synd hvis hun ikke får noget der mætter hende

Jeg kan godt forstå du er forvirret har lige siddet og læst din tråd og det ville jeg også blive men her er et lille råd fra mig til dig !

Det er vigtigt at du lytter til hvad du føler og ikke hvad alle vi andre siger ! det er dig der kender dit barn og hvis du mener at hun er sulten (og det lyder det virkelig til med det du skriver hun spiser) så start stille og roligt op med noget mad man kan jo altså få noget grød og mos der er til børn fra 4 måneder af !

ang. sundhedsplejske så snak med hende, men lyt stadig til dit barns signaler for hun ved bedst selv hvad hun har brug for igen ingen børn er ens

Ang. med at nogen børn har sarte maver ja det har de men man skal jo prøve sig frem og de børn med sarte maver kan også få problemer selv om man venter !
min søn er født uge 36 og vejede 1865 og min datter er født i uge 38 og vejede 2400 g og kunne begge ikke blive mætte af mælk da de var omkring de 4 måneder tror endda også de fik tilbudet tidligere men ikke mere en et par skefulde og så øgede jeg det stille og roligt

Igen husk at lytte til dit barn og hendes behov og ikke alle os andre !

Anmeld

5. november 2012

ano14316

Gardenia skriver:

Som jeg skriver til TS så skal ens hverdag jo fungere, jeg synes bare det kræver grundig overvejelse, og på den måde som du skrev, så lød det som om at hvis man valgte at vente så var man jo hysterisk.. 

undskyld, jeg er lidt følsom for tiden, og den kom lige ud på dig og det var SLET IKKE OK.. Det beklager jeg altså virkelig!

Anmeld

5. november 2012

Gardenia

Mor til Frederic og Freya skriver:

Det er jo en grund til at der laves købe grød til fra de er 4 mdr og de indeholder ikke gluten...

Både hirse og ris grød er fra de er 4 mdr, og hirse er den mest nænsom ved maven...

Nemlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.