Stoppe middagslur hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2012

An&Jo

Faith skriver:

Mine drenge på knap 2½ sover stadig middagslur. De tager ca 2½ time både i dp og hjemme. Det er intet problem at få dem i seng om aftenen selvom de sover lange middagslure. Kl 19 er det godnat og så hører vi ikke et pip fra dem før kl 8 næste morgen.

De kan dog også godt springe middagsluren over. I går var vi til diamantbryllup, og de måtte derfor undvære den. Men de fungerer bedst når de får den.

Regner med vi bliver ved indtil vi kan mærke at de ikke længere har brug for den. Tror på at de nok selv skal give udtryk for når den ikke er nødvendig mere.

Sådan har Johannes os altid været.. men nu er det vendt meget pludseligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2012

An&Jo

Baagøe skriver:

Laura er 3 år og hun sover stadig til middag og skal fortsat gøre det lidt endnu i hvert fald 1 times tid

Synes os altid man hører om at de gerne har brug for det indtil de er 3-4 år

Anmeld

28. oktober 2012

FruHolm <3

An&Jo skriver:

Måske jeg bare skal tænke udenfor kassen, og så må vijo forsøge os med at undvære den lur

Ja det har vi gjordt de dage han ikk selv viser tegn på han er træt så undvære vi den for ellers er det en kamp om at han skal spve, hvilket jo ikk er sjovt for nogen når han ikke er træt

Anmeld

28. oktober 2012

An&Jo

spj skriver:

Jeg går også og overvejer om min datter skal til at stoppe middagsluren. Hun er 2,5. Det er intet problem at få hende til at sove luren og hun sover gerne 2-3 timer. Hun er også nem nok at få i seng om aften, men her de sidste par uger (faktisk siden hun har fået junior seng) er hun vågnet flere gange om natten og virker fuldstændig frisk. Så jeg tænkte om det er luren der ødelægger nattesøvnen, for hun har altid sovet igennem.
I går droppede vi faktisk luren fordi vi lavede en hel masse og det gik rigtig fint, hun var ingen gang pyller om aften og har sovet hele natten.
I dag har jeg så lagt hende ud at sove, fordi vi skal hjem til nogen i eftermiddag hvor jeg ikke gider have hun er træt.

Det er nok mig der er lidt imod at hun ikke skal sove lur, for det er det eneste tidspunkt på dagen jeg kan slappe af. (har hende hjemme til dagligt + lillebror på 6 uger)

Åh det er svært hvad man skal gøre.

Det er nu ikke for min skyld han skal sove, vi har to børn og den ene er så stor at han ikke sover lur mere, så der er jo altid en der er vågen når ungerne er ved os

Anmeld

28. oktober 2012

An&Jo

Benjamins'mor skriver:

Det har ikke gjort nogen forskel når vi har gjort det ved vores søn.

Nej men er bare bange for at vi kommer til at rykke ved sengetiden m aftenen.. :/

Anmeld

28. oktober 2012

An&Jo

MinBabyOscar <3 skriver:

Ja det har vi gjordt de dage han ikk selv viser tegn på han er træt så undvære vi den for ellers er det en kamp om at han skal spve, hvilket jo ikk er sjovt for nogen når han ikke er træt

Nej det er rigtigt.. Vi forsøger os lidt frem..

Anmeld

28. oktober 2012

B&J

An&Jo skriver:

Johannes starter i bh 1 marts, men han sover faktisk som minimum en time når først han falder i søvn, men idag opgav jeg og han fik lov at slippe for luren så er spændt på hvordan resten af dagen forløber

når daniel ikke får sovet jamen så bliver han bare lidt mere bøllede... hihihihi

man daniel er også en dreng der sover rigtig meget...

feks. en alm hverdag op kl 07 - seng kl 19 og sover mellem 1-2½time

weekenden op kl 08-09½ der imellem seng kl 19.30 og sover ude 1time max

Anmeld

28. oktober 2012

Pige2009

An&Jo skriver:

Synes os altid man hører om at de gerne har brug for det indtil de er 3-4 år

Lige præcis. I den kommende uge skal jeg tale med DP om at trappe hende ned til 1-2 timer, da hun skal starte i BH her pr. 1/1-2013

Anmeld

29. oktober 2012

Tona

An&Jo skriver:

vi har os prøvet at hoppe over luren, men så synes jeg bare vi får en rigtig træls eftermiddag ud af det.. :/

Kunne man evt i en overgangsfase vælge at springe middagsluren over og så i stedet lade ham få en powernap på max en halv time sidst på eftermiddagen? Det kan måske forebygge det der aften-pyller.

Anmeld

29. oktober 2012

An&Jo

Amandas-mor skriver:

Kunne man evt i en overgangsfase vælge at springe middagsluren over og så i stedet lade ham få en powernap på max en halv time sidst på eftermiddagen? Det kan måske forebygge det der aften-pyller.

han fik ingen lur igår, og kæresten (som var alene med begge drenge om i aftes) sagde han var så sød og mild og der ingenting havde været med ham.. så måske han bare er klar til at droppe luren efterhånden.. Det går bare for stærkt med ham lige nu til at mit hovede kan følge med..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.