Fyret fra job... hvornår må virksomheden ansætte igen ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2012

piap

Amagerpigen82 skriver:

Som udgangspunkt vil jeg sige du har en fod sag for at sige det er usaglig fyring.

det mener min svigerfar også han har været tillidsrepsintant i mange år på hans job

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

baby012

Ayasmor skriver:

Men de vælger jo så alligevel at give en grund, ordre nedgang, hvilket tilsyneladende ikke er den egentlige årsag, siden hendes eksakte stilling er slået op igen selv samme dag hun fratræder.

Arbejdsgivere giver næsten altid en årsag, dog er det sjældent at grunden rent faktisk passer, de har bare ikke krav om at give en grund når det er indenfor prøvetiden .. 

Men uanset grund, så må de gerne.. 

Det er frygteligt at det er sådan det fungerer , men har selv været turen igennem, med fagforening og det hele .. 

Anmeld

25. oktober 2012

anynom

piap skriver:

Hej Tøser

Ja jeg havde lige fået et job efter 1 års ledighed  og var endelig blevet meget glad for det selv om der var en lang køretur.. nå men fik så i fredags fyrresedlen (jeg havde været der i 2½mrd ) pga ordre nedgang = der var ikke noget at lave.. nå jeg er så stoppet, ser så i dag at de søger en ny i min gamle stilling må man det ???

Har du på skrift at du blev fyret grundet ordre nedgang?
For ellers har du desværre ingen chance, da du er fyret i din prøvetid. Så vægter dine ord ikke ret tungt mod virksomhedens for så du kan ikke bevise det.

Men svinsk, dét er det bestemt!

Anmeld

25. oktober 2012

Amagerpigen82

Der er mange af jer der skriver prøvetid - men ts har altså ikke oplyst hun var ansat på prøve. Det er langt fra alle stillinger der har prøvetid, og langtfra altid det er tre måneder.

Derudover skal årsagen være reel. Dvs når de selv begrunder det med ordrenedgang skal de kunne påvise dette. Ellers er det usaglig fyring held og lykke.

Anmeld

26. oktober 2012

**Ønskebabyen

piap skriver:

jamen helt sikke fagforeningen skal med ind over her.. godt man har betalt til dem i så mange år, så de kan hjælpe en når der virkelig er brug for det

Ja for pokker. Det er de dummeste penge at spare i sit budget!

Anmeld

26. oktober 2012

**Ønskebabyen

Er der en update?

Anmeld

26. oktober 2012

Ayasmor

**Ønskebabyen skriver:

Er der en update?

Det kan du tro der er

https://www.baby.dk/debat/196969pi1/ordet-er-frit/update-paa-fyret-fra-job--hvornaar-maa-virksomheden-ansaette.aspx

Anmeld

26. oktober 2012

**Ønskebabyen

Ayasmor skriver:

Det kan du tro der er

https://www.baby.dk/debat/196969pi1/ordet-er-frit/update-paa-fyret-fra-job--hvornaar-maa-virksomheden-ansaette.aspx

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.