Fyret fra job... hvornår må virksomheden ansætte igen ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2012

Amagerpigen82

piap skriver:

Hej Tøser

Ja jeg havde lige fået et job efter 1 års ledighed  og var endelig blevet meget glad for det selv om der var en lang køretur.. nå men fik så i fredags fyrresedlen (jeg havde været der i 2½mrd ) pga ordre nedgang = der var ikke noget at lave.. nå jeg er så stoppet, ser så i dag at de søger en ny i min gamle stilling må man det ???

Som udgangspunkt vil jeg sige du har en fod sag for at sige det er usaglig fyring.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

**Ønskebabyen

piap skriver:

Hej Tøser

Ja jeg havde lige fået et job efter 1 års ledighed  og var endelig blevet meget glad for det selv om der var en lang køretur.. nå men fik så i fredags fyrresedlen (jeg havde været der i 2½mrd ) pga ordre nedgang = der var ikke noget at lave.. nå jeg er så stoppet, ser så i dag at de søger en ny i min gamle stilling må man det ???

Du skal kontakte din fagforening imorgen, for nej, det må de bestemt IKKE!

De må gerne søge en ny efter du er fyret, men ikke til samme stilling! Du kan sådan set efter reglerne hive din chef/arbejdspladsen hele vejen i retten, hvis det er det du vil/man gør. For det må de altså ikke,........

Anmeld

25. oktober 2012

Ayasmor

piap skriver:

nej det mener jeg heller ikke man må... synes jeg har læst / fået at vide da jeg selv var leder at fra man har fyret til man må ansætte skal der går 3 eller 6 mrd... kontakter fagforeningen i mogen

Jeg mindes ikke lige reglerne for hvor længe der skal gå, men vi er ret enige om at de ikke må opslå akkurat den samme stilling som du lige er fyret fra. Du har på skrift at de fyrer pga. Giv endelig en update når du har snakket med dem i morgen

Anmeld

25. oktober 2012

baby012

piap skriver:

også når de fyre mig pga odre nedgang?? jeg er stoppet i dag og stillingen er sat op lige som jeg har fået fri

Desværre ja  

når det er indenfor prøvetiden (3måneder) 

Anmeld

25. oktober 2012

Ayasmor

Lahn11 skriver:

Når hun ikke har været ansat i mere end 3 måneder må de fyre hende helt uden grund, det er sket indenfor prøveperioden.. 

Men de vælger jo så alligevel at give en grund, ordre nedgang, hvilket tilsyneladende ikke er den egentlige årsag, siden hendes eksakte stilling er slået op igen selv samme dag hun fratræder.

Anmeld

25. oktober 2012

piap

BabyWish2012 <3 skriver:

Husk at tage et print screen af opslaget hvis det er over nettet så du har beviser hvis det skulle komme så langt...

Og hvor er det bare øv, mener absolut ikke det er tilladt... 

har jeg gjort er enda blevet printet ud til fagforeningen så de har det på skrift

Anmeld

25. oktober 2012

**Ønskebabyen

Ayasmor skriver:

Men de vælger jo så alligevel at give en grund, ordre nedgang, hvilket tilsyneladende ikke er den egentlige årsag, siden hendes eksakte stilling er slået op igen selv samme dag hun fratræder.

Anmeld

25. oktober 2012

Ayasmor

piap skriver:

kontakter min fagforening med det samme i morgen tidlig... det her skal de sku ikke slippe godt fra

Anmeld

25. oktober 2012

piap

Ayasmor skriver:

Jeg mindes ikke lige reglerne for hvor længe der skal gå, men vi er ret enige om at de ikke må opslå akkurat den samme stilling som du lige er fyret fra. Du har på skrift at de fyrer pga. Giv endelig en update når du har snakket med dem i morgen

skal nok give en update på det i morgne når jeg har snakket med fagforeningen

Anmeld

25. oktober 2012

piap

**Ønskebabyen skriver:

Du skal kontakte din fagforening imorgen, for nej, det må de bestemt IKKE!

De må gerne søge en ny efter du er fyret, men ikke til samme stilling! Du kan sådan set efter reglerne hive din chef/arbejdspladsen hele vejen i retten, hvis det er det du vil/man gør. For det må de altså ikke,........

jamen helt sikke fagforeningen skal med ind over her.. godt man har betalt til dem i så mange år, så de kan hjælpe en når der virkelig er brug for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.