Erfaringer med mavesmerter hos baby - hvad kan det være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2012

Masig

Muhmi skriver:

Okay, så har jeg desværre nok ikke et brugbart svar, men det lyder også til at i prøver rigtig meget... Hmm...

Håber at lilleputten kommer sig hurtigt, det er simpelthen så forfærdeligt når man føler man intet kan stille op...

Ja det er så frygteligt og i sin desperation prøver man bare ALT...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

Masig

LSM skriver:

Vi har haft rigtig gode erfaringer med biogaia dråber her
Vores dreng fik også betegnelsen kolik, men synes heller ikke han passede på beskrivelsen, ja han gjorde ligesom du selv beskriver din dreng.

Vi havde ham til kranio sakral terapi i århus, hun var bare rigtig god og fantastisk til børn, det var også hende der anbefalede os biogaia og efter 2 behandlinger samt opstart af biogaia dråber fik vi en helt anden dreng, som bare er så glad nu

Har jeg godt hørt om andre der har haft god effekt af også.. Nu prøver vi med bio gaia og zoneterapi i første omgang..

Anmeld

24. oktober 2012

Masig

Kitty-Katten skriver:

Vores dreng kunne ikke tåle lactuloce og fik mavekramper af det. Han blev helt stiv og skreg ørene ad os. Var til vagtlæge som konstaterede at han ikke kunne tåle det og gik over på movicol i stedet. :-) og det hjalp til gengæld!

Movicol virkede bare ikke her... Det er muligt han ikke kan tåle laktulosen, men skrigeturene startede jo før han startede på laktulose... Har overvejet at stoppe og så prøve de der bio gaia dråber, men har læst at man ikke bare må stoppe med laktulose fra den ene dag til den anden.. og lægen synes ikke vi skulle stoppe med det, da han kun har afføring en gang om dagen.. (nu har han så 1-2 gange om dagen)... Så ved faktisk ikke hvad jeg skal gøre med det laktulose...

Anmeld

24. oktober 2012

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej !

jeg læser om din lille søn og hans mavesmerter. hvis det du nu forsøger ikke hjælper på ham, skal du slå i bordet og bede ham undersøgt af en børnelæge. Deter ikke alt der kan dækkes ind under kolik, og han virker forpint på beskrivelsen.

Alternativt besøge en lægevagt, som kan lytte og føle ham på hans mave.

Rigtig god be dring med den lille mand. 

Anmeld

24. oktober 2012

Muhmi

Masig skriver:

Ja det er så frygteligt og i sin desperation prøver man bare ALT...

Præcis, man vil jo ikke have at de skal have ondt de små put... Det skærer helt ind i ryg og marv på én... Men op med humøret, det skal nok vende på et tidspunkt, selvom det virker uoverskueligt lige nu 

Anmeld

24. oktober 2012

Mor til Frederic og Freya

Masig skriver:

Movicol virkede bare ikke her... Det er muligt han ikke kan tåle laktulosen, men skrigeturene startede jo før han startede på laktulose... Har overvejet at stoppe og så prøve de der bio gaia dråber, men har læst at man ikke bare må stoppe med laktulose fra den ene dag til den anden.. og lægen synes ikke vi skulle stoppe med det, da han kun har afføring en gang om dagen.. (nu har han så 1-2 gange om dagen)... Så ved faktisk ikke hvad jeg skal gøre med det laktulose...

tænker på hvorfor han så er på laktulose, hvis skrigeriet started før dét...

Eller har han problemer med at komme af med aff?

Så som rådende er både herinde og på bg, så søg læge igen og bank i bordet...

Frederic er blevet testet op til flere gange både med blodprøver -aff prøver - test's mm. Og har været tilknyttet aff sygeplejeske - spise pædagog - diætist - astma/allergi børnelæge stort set fra start og han er 4 år.

Anmeld

24. oktober 2012

Masig

Muhmi skriver:

Præcis, man vil jo ikke have at de skal have ondt de små put... Det skærer helt ind i ryg og marv på én... Men op med humøret, det skal nok vende på et tidspunkt, selvom det virker uoverskueligt lige nu 

Det håber jeg.. Man frygter jo det ikke går over igen...

Anmeld

24. oktober 2012

Masig

Mor til Frederic og Freya skriver:

tænker på hvorfor han så er på laktulose, hvis skrigeriet started før dét...

Eller har han problemer med at komme af med aff?

Så som rådende er både herinde og på bg, så søg læge igen og bank i bordet...

Frederic er blevet testet op til flere gange både med blodprøver -aff prøver - test's mm. Og har været tilknyttet aff sygeplejeske - spise pædagog - diætist - astma/allergi børnelæge stort set fra start og han er 4 år.

Jamen fordi han til 5 ugers undersøgelsen kun havde sådan noget tyndt grønt slimet afføring... Han fik Nan Ha dengang... Vores daværende læge sagde så at det lød som forstoppelse når det var tyndt (som om at det kun var det tynde der kunne komme forbi den prop der så efter sigende skulle sidde i tarmene)... Og derfor skulle vi på laktulose og aftalte så med Sp at vi skulle skifte over til allomin... derefter blev hans afføring også fin nok, den blev sådan remoulade agtig istedet, dvs mere normal konsistens... Men om det var laktulosen eller allominen der gjorde det ved vi ikke... Vi prøvede så at stoppe med laktulosen på et tidspunkt, men han havde fortsat ondt og kom ikke af med nær så meget afføring...

Vi skal til tjek hos lægen igen på tirsdag og så må jeg jo prøve at være lidt hård og sige at der jo kan være tusind ting galt men at vi ikke kan finde ud af det hvis ikke han bliver undersøgt...

Anmeld

24. oktober 2012

Fenja09

Jeg ved ikke om det er lægernes "nemme udvej" at sige det er kolik, men nogle gange er det i hvert fald ikke korrekt. Kolik er også bare en betegnelse de bruger når de ikke ved hvad der får barnet til at skrige. Nogle forskere mener at det er en del af barnets naturlige udvikling etc.

Vores datter skreg uafbrudt de første måneder af sit liv - vi var på børneafdelingen et par gange og det samme ved egen læge. Gik til jævnlig tjek ca. 1 gang ugentligt fordi vores datter ikke tog det på en baby skal pr. uge.

Vi fik diagnose "kolik". Det viste sig så at hun havde hul i hjertet og skulle igennem operation. Det var derfor hun skreg så meget de første 3 måneder.

Det er ikke et "skræmme -indlæg" for tror bestemt ikke det er det din søn fejler, men bare for at fortælle at man som forældre skal blive ved med at påpege overfor lægerne, fysioterapeuter osv hvis man føler der er andet galt end det man får af vide.

Det er nemlig ikke altid bare "kolik".

Håber du finder en løsning på din søns maveonde, bette pus!

/Fenja

Anmeld

25. oktober 2012

SussieThyssen

Masig skriver:

Ja synes det er det jeg har læst at mælkeallergi også skulle give....

Normalt ikke, jeg har aldrig oplevet det, men jeg skal da ikke udelukke, at det kan ske.

Nældefeberen opstår fordi kroppen skal bekæmpe allergireaktionerne i kroppen, og derved bruger kroppen store mængder kalk, for at neutralicere allergener.
Nældefeber opstår primært pga. lavt kalkniveau i kroppen.

Men som sagt, vil jeg anbefale at du før noget andet prøver Profylac, og se om det virker på troldens mave og almene velbehag.
Mine unger, som er mælkeallergikere fik det, og stortrivedes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.