Erfaringer med mavesmerter hos baby - hvad kan det være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2012

Masig

netdaddy skriver:

Begge vores drenge havde også meget ondt i maven til at starte med, men løsningen for os var laserakupunktur kombineret med zoneterapi.

Hos os skyldtes det at lukkemusklerne omkring mavesæk og langs tarmsystemet ikke fungerede helt som de skulle.

Ved den store resulterede det i meget prutten og ondt i maven og deraf meget små powernaps på 15-30 minutter, men dagen efter hans første behandling med laserakupunktur og zoneterapi var det væk og han sov nu gerne 3-4 timer ad gangen.

Med den mindste tog det lidt længere tid og 2-3 behandlinger.

Vi har så hele tiden holdt det ved lige med zoneterapi i hjemmet ud fra de instruktioner vi har fået med hjem.

Måske det også kan løse det for jer.

Vi har også bestemt os for at prøve zoneterapi nu

Bestiller tid i morgen... og så prøver vi at trappe ud af laktulose og give bio gaia dråber istedet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

SussieThyssen

Har også overvejet det, men synes bare ikke symptomerne passer helt... Der står ikke ritig så meget med ondt i maven, men mere sådan nældefeber symptomer synes jeg og det har han jo ikke... Men overvejer også at prøve noget mod mælkeallergi...

Skal til lægen igen på tirsdag til tjek, så kan jeg jo spørge... ellers må vi prøve at gå på apoteket en af dagene....

Nældefeber..altså rødt udslet?
Nældefeber giver kløe og rødt udslet og i meget grelle tilfælde lidt feber, men aldrig ondt i maven

Anmeld

24. oktober 2012

Mussen2

Prøv bio gaia, som jeg kan se du har bestilt og evt. Sift til andre d dråber. Mange babyer får ondt i maven af de alm. Da den olie de er i er slem for de små maver. Der findes alternative.

Prøvnoget alternativt som ex. kranio cakral.

Jeg håber det bedste for din lille dreng

Anmeld

24. oktober 2012

Muhmi

Jeg har altså hørt at de godt kan blive stive i kroppen ved kolik, ikke kun at de forkramper dig ved at trække benene op under sig... Tænker at det ligesom voksne er forskelligt hvordan man reagerer på smerte, for ja de fleste ville trække benene op undersig og ligge i fosterstilling når de har ondt i maven, men der må jeg indrømme at jeg er stik modsat, det hjælper bedre på mig hvisjeg ligger stiv som et bræt... Har desværre tit ondt i maven pga . for meget mavesyre (Familiesvaghed)

Men håber da at det lille pus snart får det bedre... Prøver i med cykleøvelser og med at ligge over jeres ben og ligeså stille rokke frem og tilbage?

Det hjalp nemlig Silas når han havde lidt ondt i maven

Anmeld

24. oktober 2012

Masig

SussieThyssen skriver:

Nældefeber..altså rødt udslet?
Nældefeber giver kløe og rødt udslet og i meget grelle tilfælde lidt feber, men aldrig ondt i maven

Ja synes det er det jeg har læst at mælkeallergi også skulle give....

Anmeld

24. oktober 2012

Masig

Mussen2 skriver:

Prøv bio gaia, som jeg kan se du har bestilt og evt. Sift til andre d dråber. Mange babyer får ondt i maven af de alm. Da den olie de er i er slem for de små maver. Der findes alternative.

Prøvnoget alternativt som ex. kranio cakral.

Jeg håber det bedste for din lille dreng

Vi har skiftet D-dråber for længe siden

Men nu prøver vi bio gaia dråberne...

Anmeld

24. oktober 2012

Masig

Muhmi skriver:

Jeg har altså hørt at de godt kan blive stive i kroppen ved kolik, ikke kun at de forkramper dig ved at trække benene op under sig... Tænker at det ligesom voksne er forskelligt hvordan man reagerer på smerte, for ja de fleste ville trække benene op undersig og ligge i fosterstilling når de har ondt i maven, men der må jeg indrømme at jeg er stik modsat, det hjælper bedre på mig hvisjeg ligger stiv som et bræt... Har desværre tit ondt i maven pga . for meget mavesyre (Familiesvaghed)

Men håber da at det lille pus snart får det bedre... Prøver i med cykleøvelser og med at ligge over jeres ben og ligeså stille rokke frem og tilbage?

Det hjalp nemlig Silas når han havde lidt ondt i maven

Ok, jeg synes bare ikke det virker som kolik når man læser om det...

Ja vi cykler med benene og giver mave massage...

Anmeld

24. oktober 2012

Muhmi

Masig skriver:

Ok, jeg synes bare ikke det virker som kolik når man læser om det...

Ja vi cykler med benene og giver mave massage...

Okay, så har jeg desværre nok ikke et brugbart svar, men det lyder også til at i prøver rigtig meget... Hmm...

Håber at lilleputten kommer sig hurtigt, det er simpelthen så forfærdeligt når man føler man intet kan stille op...

Anmeld

24. oktober 2012

LSM

Masig skriver:

Jeg har bestilt bio gaia dråber.. De skulle gerne komme med posten en af dagene

Vi har haft rigtig gode erfaringer med biogaia dråber her
Vores dreng fik også betegnelsen kolik, men synes heller ikke han passede på beskrivelsen, ja han gjorde ligesom du selv beskriver din dreng.

Vi havde ham til kranio sakral terapi i århus, hun var bare rigtig god og fantastisk til børn, det var også hende der anbefalede os biogaia og efter 2 behandlinger samt opstart af biogaia dråber fik vi en helt anden dreng, som bare er så glad nu

Anmeld

24. oktober 2012

Julemusen

Vores dreng kunne ikke tåle lactuloce og fik mavekramper af det. Han blev helt stiv og skreg ørene ad os. Var til vagtlæge som konstaterede at han ikke kunne tåle det og gik over på movicol i stedet. :-) og det hjalp til gengæld!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.