Erfaringer med mavesmerter hos baby - hvad kan det være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2012

Masig

Er det noget i har fået besked på af professionelle? Da vi var på Skejby pga min søns forstoppelse begyndte vi på movicol samme dag, og stoppede dermed med lactulosen uden nedtrapning. Sygeplejersken virkede slet ikke som om det kunne være et problem ... Men vi var selvfølgelig også ret pressede fordi han ikke havde haft ordentlig afføring i 14 dage, så lidt maveproblemer var måske ikke lige det vigtigste ...

Håber I finder en løsning!

Det er i samråd med Sp vi har gjort det sådan, men har lige snakket med hende igen idag og selvom vi kun er nået at komme ned på 2*3 ml så sagde hun at vi bare skulle stoppe nu og give movicol fra nu af.. Så vi har givet 3 ml laktulose i morges, har lige givet ham ½/4 brev movicol nu her, og så skal han have ½ brev om dagen fra i morgen af, og så må vi se om det hjælper noget...

Han har heller ikke haft aff. siden igår morges og han presser noget og græder en hel dag idag, men ser ud til at være pga manglende aff og ikke de der anfald han plejer at få...

Var da også voldosmt længe at gå 14 dage uden aff... Så er det nok ikke så slemt med lidt mavekneb nej...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2012

Pikku Myy

Masig skriver:

Det er i samråd med Sp vi har gjort det sådan, men har lige snakket med hende igen idag og selvom vi kun er nået at komme ned på 2*3 ml så sagde hun at vi bare skulle stoppe nu og give movicol fra nu af.. Så vi har givet 3 ml laktulose i morges, har lige givet ham ½/4 brev movicol nu her, og så skal han have ½ brev om dagen fra i morgen af, og så må vi se om det hjælper noget...

Han har heller ikke haft aff. siden igår morges og han presser noget og græder en hel dag idag, men ser ud til at være pga manglende aff og ikke de der anfald han plejer at få...

Var da også voldosmt længe at gå 14 dage uden aff... Så er det nok ikke så slemt med lidt mavekneb nej...

Min erfaring er at Movicol er meget mere effektivt end Lactulose. Men jeg forstår tråden som om du ikke helt mistænker hverken forstoppelse eller Lactulosen ...?

Anmeld

29. oktober 2012

Masig

Pikku Myy skriver:

Min erfaring er at Movicol er meget mere effektivt end Lactulose. Men jeg forstår tråden som om du ikke helt mistænker hverken forstoppelse eller Lactulosen ...?

Jamen jeg ved det virkelig ikke... For nu er vi jo gået ned i laktulose og de der anfald han fik af smerte-jag har der ikke været siden vi begyndte at trappe ned, men nu har han til gengæld sådan nogle gener som om han har ondt pga forstoppelse, for han har ikke haft aff siden igår morges jo og han presser en del og græder, men der kommer intet ud...

Og det er selvom jeg har givet både laktulose og movicol idag

Så jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal tolke det...

Anmeld

29. oktober 2012

Pikku Myy

Masig skriver:

Jamen jeg ved det virkelig ikke... For nu er vi jo gået ned i laktulose og de der anfald han fik af smerte-jag har der ikke været siden vi begyndte at trappe ned, men nu har han til gengæld sådan nogle gener som om han har ondt pga forstoppelse, for han har ikke haft aff siden igår morges jo og han presser en del og græder, men der kommer intet ud...

Og det er selvom jeg har givet både laktulose og movicol idag

Så jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal tolke det...

Puha, det er jo en ren gætteleg

Jeg tror godt der kan gå et par dage inden afføringsmiddel virker, så jeg tror du skal give det en chance. Men hvor ville det da være dejligt hvis jeres problemer bliver løst bare ved at skifte afføringsmiddel. Jeg krydser fingre for jer!

Anmeld

30. oktober 2012

Masig

Pikku Myy skriver:

Puha, det er jo en ren gætteleg

Jeg tror godt der kan gå et par dage inden afføringsmiddel virker, så jeg tror du skal give det en chance. Men hvor ville det da være dejligt hvis jeres problemer bliver løst bare ved at skifte afføringsmiddel. Jeg krydser fingre for jer!

Han fik aff her i morges efter to døgn... Så nu er der tømt ud, men han var også ldit generet af det, så nu giver vi det lige en chance...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.