Erfaringer med mavesmerter hos baby - hvad kan det være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.047 visninger
74 svar
0 synes godt om
23. oktober 2012

Masig

Vores lille dreng på 3 mdr lider jo rigtig meget af mavesmerter. Vi har bare fået at vide det er kolik, men jeg synes ærlig talt det virker som den nemme diagnose... Jeg synes ikke det virker som kolik sådan som det bliver beskrevet forskellige steder...

Når han får sine "anfald" bliver han helt stiv i kroppen. Han trækker ikke så meget benene op under sig som de normalt beskriver, men bliver helt stiv i hele kroppen og vrider og drejer sig og skriger helt utrøsteligt...

Det kommer ikke på bestemte tidspunkter, men bare sådan lidt tilfældigt i løbet af dagen og aftenen (de sidste par nætter også lidt om natten)... Han er også begyndt at have ondt mens han spiser, havde han ellers ikke tidligere...

Vi fik at vide til at starte med at det var forstoppelse, så han får 2x5 ml laktulose om dagen... Derudover får han også ca 100 ml vand i løbet af dagen for at give ekstra væske... (han har regelmæssig afføring stort set hver dag - alm konsistens)... Ind imellem får han lidt Mylicon mod luft i maven, men det er også sådan lidt tilfældigt om det virker eller ej...

Han er desuden flaskebarn og får grøn allomin...

Nå, men det jeg egentlig ville høre var, om nogle af jer har børn med mavesmerter og har fået en decideret diagnose, altså fået det undersøgt og hvor det viste sig at der rent faktisk var noget helt fysisk galt, som ikke bare var kolik...?

Vi overvejer nemlig at bede lægen om at få ham undersøgt nærmere, da det virkelig virker som om der er noget helt galt inde i den lille mave...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

MissMona

Kan han tåle alominen? Har du overvejet mælkeallergi? Ved ikke hvordan man får det undersøgt, men det kunne da være en ide at spørge lægen om det?

Ellers er der jo de sædvanlige råd: Sørge for han får bøvset af, let massage/nussen på mave i urets retning (vigtig), kamillethe og sørge for han har nok tøj på/ ikke bliver kold.

Men gå til lægen igen hvis du fortsat er bekymret!

Anmeld

24. oktober 2012

Masig

MissMona skriver:

Kan han tåle alominen? Har du overvejet mælkeallergi? Ved ikke hvordan man får det undersøgt, men det kunne da være en ide at spørge lægen om det?

Ellers er der jo de sædvanlige råd: Sørge for han får bøvset af, let massage/nussen på mave i urets retning (vigtig), kamillethe og sørge for han har nok tøj på/ ikke bliver kold.

Men gå til lægen igen hvis du fortsat er bekymret!

Har overvejet allergi, og vil også snakke med lægen om det, men synes ikke symptomerne rigtig svarer til det der står rundt omkring...

Alt det andet du nævner har vi forsøgt/gør vi stadig... Virker heller ikke

Men har ringet til lægen idag.. Han var lige optaget, men han ringer tilbage senere og så vil jeg altså insistere på han bliver ordentlig undersøgt...

Anmeld

24. oktober 2012

Mor1012

Masig skriver:

Vores lille dreng på 3 mdr lider jo rigtig meget af mavesmerter. Vi har bare fået at vide det er kolik, men jeg synes ærlig talt det virker som den nemme diagnose... Jeg synes ikke det virker som kolik sådan som det bliver beskrevet forskellige steder...

Når han får sine "anfald" bliver han helt stiv i kroppen. Han trækker ikke så meget benene op under sig som de normalt beskriver, men bliver helt stiv i hele kroppen og vrider og drejer sig og skriger helt utrøsteligt...

Det kommer ikke på bestemte tidspunkter, men bare sådan lidt tilfældigt i løbet af dagen og aftenen (de sidste par nætter også lidt om natten)... Han er også begyndt at have ondt mens han spiser, havde han ellers ikke tidligere...

Vi fik at vide til at starte med at det var forstoppelse, så han får 2x5 ml laktulose om dagen... Derudover får han også ca 100 ml vand i løbet af dagen for at give ekstra væske... (han har regelmæssig afføring stort set hver dag - alm konsistens)... Ind imellem får han lidt Mylicon mod luft i maven, men det er også sådan lidt tilfældigt om det virker eller ej...

Nå, men det jeg egentlig ville høre var, om nogle af jer har børn med mavesmerter og har fået en decideret diagnose, altså fået det undersøgt og hvor det viste sig at der rent faktisk var noget helt fysisk galt, som ikke bare var kolik...?

Vi overvejer nemlig at bede lægen om at få ham undersøgt nærmere, da det virkelig virker som om der er noget helt galt inde i den lille mave...

Vores første emilie havde også lidt , mest aften... vi gav hende også mylicon + movicol efter lægens anvisning, da det er sååå lidt de skal have af gram

du kan orøve BIO-GAJA prøv google det... det mindsker børns gråd med 74% står der jeg læste det i et baby blad...

Anmeld

24. oktober 2012

nielsen80

Synes altså også du skal gå til lægen! Det er godt nok længe I har haft problemer med den lille mand

Jeg tænker også evt mælkeallergi. Desuden når han vrider sig m.m er det så i forbindelse med et måltid eller er det helt tilfældigt, hvornår det er? jeg tænker er du sikker på det er maven? Det kunne jo være ørene eller andet der gør ondt.

Anmeld

24. oktober 2012

SussieThyssen

Masig skriver:

Han kan have mælkeallergi.

Prøv at købe en bøtte Profylac på apoteket og giv ham af det et par dage i stedet for den MME han får nu
Hvis han har mælkeallergi vil det virke stort set prompte på hans ondt i maven.
Profylac er lavet på hydrolycerede majsproteiner og indeholder ingen lactose. Det er dyrt men er redningen for mælkeallergikerbørn, men at prøve om det virker, sker der jo intet ved. Og gør det, så har du dermed konstateret at jeres barn ikke kan tåle mælk.
derefter kan man så snakke med lægen om det og søge tilskud til Profylac'en.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. oktober 2012

netdaddy

Begge vores drenge havde også meget ondt i maven til at starte med, men løsningen for os var laserakupunktur kombineret med zoneterapi.

Hos os skyldtes det at lukkemusklerne omkring mavesæk og langs tarmsystemet ikke fungerede helt som de skulle.

Ved den store resulterede det i meget prutten og ondt i maven og deraf meget små powernaps på 15-30 minutter, men dagen efter hans første behandling med laserakupunktur og zoneterapi var det væk og han sov nu gerne 3-4 timer ad gangen.

Med den mindste tog det lidt længere tid og 2-3 behandlinger.

Vi har så hele tiden holdt det ved lige med zoneterapi i hjemmet ud fra de instruktioner vi har fået med hjem.

Måske det også kan løse det for jer.

Anmeld

24. oktober 2012

Masig

Prinsessen<3 skriver:

Vores første emilie havde også lidt , mest aften... vi gav hende også mylicon + movicol efter lægens anvisning, da det er sååå lidt de skal have af gram

du kan orøve BIO-GAJA prøv google det... det mindsker børns gråd med 74% står der jeg læste det i et baby blad...

Jeg har bestilt bio gaia dråber.. De skulle gerne komme med posten en af dagene

Anmeld

24. oktober 2012

Masig

nielsen80 skriver:

Synes altså også du skal gå til lægen! Det er godt nok længe I har haft problemer med den lille mand

Jeg tænker også evt mælkeallergi. Desuden når han vrider sig m.m er det så i forbindelse med et måltid eller er det helt tilfældigt, hvornår det er? jeg tænker er du sikker på det er maven? Det kunne jo være ørene eller andet der gør ondt.

Ringede til lægen idag.. har været hos ham to gange... De vil stadig intet gøre.. Jeg bad om at blive henvist til noget børnelæge eller noget, men nej, jeg skulle bare komme til jænvlige tjek hos dem og få ham vejet og målt.. Som om det skulle hjælpe noget.. Ved snart ikke hvad jeg skal gøre for de vil jo ikke undersøge ham.. De siger bare det er kolik...

Han vrider sig både ved måltider nogle gange og når han får sine "anfald" som ikke altid er i forbindelse med måltid...

Anmeld

24. oktober 2012

Masig

SussieThyssen skriver:

Han kan have mælkeallergi.

Prøv at købe en bøtte Profylac på apoteket og giv ham af det et par dage i stedet for den MME han får nu
Hvis han har mælkeallergi vil det virke stort set prompte på hans ondt i maven.
Profylac er lavet på hydrolycerede majsproteiner og indeholder ingen lactose. Det er dyrt men er redningen for mælkeallergikerbørn, men at prøve om det virker, sker der jo intet ved. Og gør det, så har du dermed konstateret at jeres barn ikke kan tåle mælk.
derefter kan man så snakke med lægen om det og søge tilskud til Profylac'en.

Kærligst
Sussie

Har også overvejet det, men synes bare ikke symptomerne passer helt... Der står ikke ritig så meget med ondt i maven, men mere sådan nældefeber symptomer synes jeg og det har han jo ikke... Men overvejer også at prøve noget mod mælkeallergi...

Skal til lægen igen på tirsdag til tjek, så kan jeg jo spørge... ellers må vi prøve at gå på apoteket en af dagene....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.