Da i blev forlovet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2012

MortilElias2010

Anonym skriver:

Hvordan skete det da i blev forlovet?? Var i enige om det, eller var det bare direkte frieri fra manden??

Vi snakker lidt herhjemme om at blive forlovet med henblik på at vi selvfølgelig skal giftes en dag, men lige nu er der ikke penge til det. Vi snakkede så om at forlove os på juleaften hvor vi er omringet af den nærmeste familie..

Men jeg vil jo gerne prøve det der med frieri og det hele, men hvis han direkte frier så synes jeg bare ikke der skal gå ret lang tid før et bryllup er stablet på benene, så derfor kunne det jo være en mulighed at ringforlove os her til jul, og så får han muligheden for at gå på knæ når vi engang har råd til det bryllup vi ønsker os..
Det er ikke fordi vi ønsker os et stort bryllup, men vi vil ikke sulte for at blive gift, og derfor vil vi ikke holde noget nu..

Men hvordan gjorde i andre det?? Lad mig høre om vi er helt på et sidespor her når vi bliver enige om det..

Min mand faldt på knæ juleaften 2009 hcor vi forlovede os, havde slet ikke set det komme og mente slet ikke vi var der endnu i forholdet - ha ha selvom lille Elias, vores søn skulle komme til verden i januar 2010 og han skrev et meget langt brev som han støttede sig op af foran hele min familie og ikke et øje var tørt. 

I 2010 da Elias blev 5 måneder var vi på Bornholm hvor min mand i al hemmelighed gik og samlede små blomster og havde Elias på maven i en bæresele hvor vi gik ved Helligdomsklipperne hvor han pludselig gik på knæ og spurgte : "Vil du gifte dig med os?" 

Vi blev viet på stranden i 2011 til stor overraskelse for alle vores gæster da de troede de var blevet inviteret til navnefest, kun 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

Timse

MorDk skriver:

Jeg betragter min kæreste som MIN mand ♥

Har været forlovet og gift med en anden mand (det holdt ikke)

Min "mand" og jeg har ringe på og på facebook står vi som forlovede... vi bærer ringene med stolthed og som et symbol på vi elsker hinanden og vil leve sammen. Vi skal ikke giftes (personlige årsager) MEN i hjertet er vi MAND OG KONE ♥ så kan folk sige/mene hvad de vil *S*

Det var bestemt ikke for at kritisere. Det jeg mente er dem som bare bliver forlovede for at være det og så bruger ringene som kasteskyts i skænderrier og så to måneder senere er forlovet med en ny.

Beklager hvis det blev misforstået det var ikke meningen

Anmeld

23. oktober 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Hvordan skete det da i blev forlovet?? Var i enige om det, eller var det bare direkte frieri fra manden??

Vi snakker lidt herhjemme om at blive forlovet med henblik på at vi selvfølgelig skal giftes en dag, men lige nu er der ikke penge til det. Vi snakkede så om at forlove os på juleaften hvor vi er omringet af den nærmeste familie..

Men jeg vil jo gerne prøve det der med frieri og det hele, men hvis han direkte frier så synes jeg bare ikke der skal gå ret lang tid før et bryllup er stablet på benene, så derfor kunne det jo være en mulighed at ringforlove os her til jul, og så får han muligheden for at gå på knæ når vi engang har råd til det bryllup vi ønsker os..
Det er ikke fordi vi ønsker os et stort bryllup, men vi vil ikke sulte for at blive gift, og derfor vil vi ikke holde noget nu..

Men hvordan gjorde i andre det?? Lad mig høre om vi er helt på et sidespor her når vi bliver enige om det..

Jeg spurgte min kæreste om han ikke ville gifte sig med mig på vores 4 års dag, og det ville han gerne. Dog ville jeg have et frieri inden dagen ellers synes jeg ikke det var så romantisk jo

Og månederne gik (vi fortalte ikke familien noget, da vi ville overraske forældre og svigerforældre med en tur om rådhuset) og pludselig stod vi i juni og have taget fri fra arbejde da min kæreste skulle til tjek på sygehuset.

Bagefter spørg han om jeg vil med ham i den Japanske Have lidt udenfor Århus, og det ville jeg gerne, da vejret var skøøøønt.

Vi gik rundt derinde og nød den flotte udsigt, og ved vandfaldet faldt han så på knæ og sagde en masse søde ord, og spurgte så om jeg ville gifte mig med ham. Kunne slet ikke lade hver med at græde fordi det var så smukt.

Bagefter fik vi lige lidt at drikke i deres cafe ud til fiskene, og så sagde han at vi skulle ind ved siden af og have noget wellness sammen.

Da vi kommer derover er der gjort klar til spa bad med champagne og jordbær og vi sad så der og hyggede i 45 min inden vi skulle have fælles massage  Han havde selvfølgelig pakket badetøj og håndklæder uden jeg havde opdaget det.

Da vi kommer ud til bilen har han 20 langstilkede røde roser klar til mig  og om aftenen var vi så ude og spise og fejre at vi var blevet forlovet

Ca en måned efter tog vi så vores forældre med på rådhuset uden de anede hvad der skulle ske

Det er 3 år siden nu

Anmeld

23. oktober 2012

Den lykkelige

Vi aftalte en dag vi skulle forloves.. på min elskede afdøde farfars fødselsdag..
Vi fik vores datter passet.. der var hun ca 1 år.. Også tog vi til København, ud og spise og gik rundt derinde og hyggede.. også fik vi tatovering med vores forbogstaver flettet ind i hinanden..
Vi skal giftes når jeg får fast job og er ude af kontanthjælpssystemet.. Han vi dog fru til mig på en hel speciel måde han har udtænkt..  har han sagt.. så er jeg spændt på, hvornår han har planlagt

Anmeld

23. oktober 2012

Pallemor

Anonym skriver:

Vi havde snakket om hvis vi skulle giftes, så skulle vi være forlovet inden. Så nytårsaften satte han sig på knæ lige pludselig  og nu skal vi giftes den 15.6-2013

Anmeld

23. oktober 2012

Miss BananaHammock

Jeg friede på skuddag i år og vi blev gift d. 21/7 - 2012. Vi holdte 2 x bryllup for 40.000 incl. alt. Tøj, mad, ring osv.

(2 bryllupper: blev viet d. 21/7 på rådhuset hvorefter vi havde forældre og søskende med hjemme til mad og kage osv. og holdte fest for hele familien og venner ca. 50 mand d. 1/9)

Anmeld

23. oktober 2012

mor2011_

altså man aftaler ikke at man skal forloves synes at det er noget underligg her blev jeg overrasket da kæresten gik på knæ kun ikke drømme om at  aftale sådan noget

Anmeld

23. oktober 2012

Miss BananaHammock

mor2011_ skriver:

altså man aftaler ikke at man skal forloves synes at det er noget underligg her blev jeg overrasket da kæresten gik på knæ kun ikke drømme om at  aftale sådan noget

Det er vel forskelligt hvordan man gør det. Der er mange idag der ikke bliver friet til, men hvor man istedet bliver enige om at det er rette tid for at tage det næste skridt

Anmeld

23. oktober 2012

TaAsJu

Anonym skriver:

Vi havde snakket om og blive gift og var sikker det var det vi ville.. Og prasset var stort både fra min far og hans forældre da de mente det var bedst for pigerne og vores sikkerhed hvis der skulle ske noget.. men hans frieri kom som en kæmpe overraskelse for mig.. Jeg havde født den 19/09-09. Dette var den 29/09-09 og jeg var stadig lidt små tyk og følte mig ikke som den mest sexet i verden. Jeg havde en meget hård fødsels psysisk (staves) som tog rigtig hårdt på mig og ham.. Men her lå vi i sengen og så film og bare hyggede mens Anna-Sophie lå i sin seng og sov.. og så prikker han til mig og siger jeg elsker dig så højt du er bare det bedste i mit liv og du har givet mig den største gave.. Vil du være min for evigt? Vil du gifte dig med mig..? Og jeg svarede ja
Vi blev så gift "hemmeligt" den 6/2-2010.. Der var kun 3 venne par tilstede.. Men resten af den Mili base vi boede på i Grønland vidste det men ingen i dk ud over vores bedste venner... Så da vi blev gift rigtigt d. 16/4-2011 i dk var det så sjovt og se folks ansigts udtryk da det gik op for dem vi var gift.. Vi fortalt dog vores forældre det en uge før brylluppet, svigermor skulle lige over chokket
Så der er mange måde og fri og der er mange måde og blive gift på
Nu mangler vi kun 3 gang.. Vi joker lidt med at 3 gang er lykkens gang... Men hvis det bliver så er det i Las Vegas...

Anmeld

23. oktober 2012

Bshizzle

Årh.. Jeg vil SÅ gerne forloves!! 

Men min kæreste er lidt langsom !! 

- og jeg syntes jo det er manden der skal fri 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.