Da i blev forlovet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2012

Timse

Her faldt manden på knæ under et weekendophold med blomster og stearinlys

Vi skal giftes, jeg tror ikke på at være forlovet, hvis man ikke skal giftes, men da jeg har termin lige om lidt hedder det først august 2014, da det bliver for meget andet at bruge penge på næste år 

Men i skal gøre, hvad i føler er det rigtige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

Anonym trådstarter

FamilenStorm skriver:

Da vi blev forlovede faldt min mand på knæ for mig i nogle fantastiske omgivelser på en miniferie vi var på..  

Vi havde dog inden snakkede om, da vi fandt ud af at vi var gravide, at det jo kunne være smart at gifte sammentidig med barnedåben..

Havde altid troet at hvis vi skulle giftes, ville det være noget vi aftalte og  sådan, altså uden overraskelsen og frierriet, så her blev jeg taget med bukserne godt og grundigt nede

det må være dejligt..

Her håber vi jo snart på baby, så synes jo også lidt at ægteskabet skal på plads..

Men nu må vi se hvor længe der går inden vi skal have bryllup, men tror nu vil laver en plan om at blive forlovet juleaften..

Anmeld

23. oktober 2012

Team Putte

Anonym skriver:

jeg tror nemlig også min kæreste ser meget frem til at fri engang i fremtiden og det vil jeg jo ikke tage fra ham..

Lige præcis sådan jeg også har det

Anmeld

23. oktober 2012

Anonym trådstarter

Timse skriver:

Her faldt manden på knæ under et weekendophold med blomster og stearinlys

Vi skal giftes, jeg tror ikke på at være forlovet, hvis man ikke skal giftes, men da jeg har termin lige om lidt hedder det først august 2014, da det bliver for meget andet at bruge penge på næste år 

Men i skal gøre, hvad i føler er det rigtige

vi bliver bestemt også kun forlovet fordi vi har med i planerne at vi skal giftes, men der skal også være penge til det hele..

En baby koster jo også, og sådan en håber vi på snart begynder at spire i mavsen..

Anmeld

23. oktober 2012

DKTiha

Min forlovede friede til mig på Roskilde festival 2010. Han var fuld så jeg sagde bare til ham at det ikke var noget at joke med, så han sku bare tie stille . Dagen efter friede han lige udenfor vores telt (vi boede på medarbejder campen) og jeg sagde bare ja til ham også en uge efter på vej hjem til hans forældre i toget kom tog kontrolløren med en pakke som vi pakkede op og i pakken lå der en æske med 2 ringe .. Også faldt han på knæ i toget foran alt og alle . . . Vi er dog ikke gift endnu men planen er at vi skal giftes til sep eller oktober næste år

Anmeld

23. oktober 2012

FruK

For mig er man forlovet, når den ene har friet og den anden har sagt ja, og man tager en forlovelsering på i den forbindelse - det er vist den "gammeldags" betydning af det.

Jeg har ikke selv været forlovet. Min mand "friede" til mig sidste sommer. Dvs. vi kom hjem fra en bytur lidt halvsnaldrede begge to, og da vi lå i sengen og snakkede - han lå vist nærmest oven på mig - sagde han "Skal vi ikke bare blive gift?!"

Vi havde ikke talt om det inden, vi havde kun kendt hinanden i 9 mdr, og det var jo ikke særlig romantisk i traditionel forstand. Men alligevel bare helt fint, fordi ingen af os havde nogen forventninger til at det skulle være det helt store.

Han kunne bare ikke lade være emd at spørge - og jeg kunne ikke lade være med at sige ja. Så det var pefekt og romantisk for mig, selvom der hverken var knæfald, ringe eller røde roser.

Vi blev gift på rådhuset 3-4 mdr. senere.

Anmeld

23. oktober 2012

Anonym trådstarter

DKTiha skriver:

Min forlovede friede til mig på Roskilde festival 2010. Han var fuld så jeg sagde bare til ham at det ikke var noget at joke med, så han sku bare tie stille . Dagen efter friede han lige udenfor vores telt (vi boede på medarbejder campen) og jeg sagde bare ja til ham også en uge efter på vej hjem til hans forældre i toget kom tog kontrolløren med en pakke som vi pakkede op og i pakken lå der en æske med 2 ringe .. Også faldt han på knæ i toget foran alt og alle . . . Vi er dog ikke gift endnu men planen er at vi skal giftes til sep eller oktober næste år

det var vel på sin måde også meget romantisk der på roskildefestival..

Men dejligt at han stod ved sit ord selvom han var blevet ædru også..

Anmeld

23. oktober 2012

Anonym trådstarter

FruK skriver:

For mig er man forlovet, når den ene har friet og den anden har sagt ja, og man tager en forlovelsering på i den forbindelse - det er vist den "gammeldags" betydning af det.

Jeg har ikke selv været forlovet. Min mand "friede" til mig sidste sommer. Dvs. vi kom hjem fra en bytur lidt halvsnaldrede begge to, og da vi lå i sengen og snakkede - han lå vist nærmest oven på mig - sagde han "Skal vi ikke bare blive gift?!"

Vi havde ikke talt om det inden, vi havde kun kendt hinanden i 9 mdr, og det var jo ikke særlig romantisk i traditionel forstand. Men alligevel bare helt fint, fordi ingen af os havde nogen forventninger til at det skulle være det helt store.

Han kunne bare ikke lade være emd at spørge - og jeg kunne ikke lade være med at sige ja. Så det var pefekt og romantisk for mig, selvom der hverken var knæfald, ringe eller røde roser.

Vi blev gift på rådhuset 3-4 mdr. senere.

Så du vil ikke mene at vi kan kalde os forlovet hvis vi bliver enige om det??

Anmeld

23. oktober 2012

MorDk

Anonym skriver:

okay.. Jeg vil nu ikke fri, det får han lov til, han vil også gerne, men først når der er mere luft i økonomien til det..

Derfor snakkede vi jo om at få ringe på nu begge to, og så holde bryllup om måske halvandet til 2 år..

Men hvis han skal fri... hvorfor så aftale at I skal have ringe på? Jeg forstår ikke det der? Så er det jo lige meget med at fri... for I er jo enige og vil gerne giftes og have ringe på nu. Skal han så fri på "kommando" og så tager I ringene på eller hvordan? Sys et frieri skal komme som en overraskelse... hvis du forstår? Man kan jo godt snakke om at ville giftes osv. Men ringene koster jo også? Hmm... det er nok bare mig der er forvirret her så... MEN held og lykke med det og dejligt med bryllup i sigte... *S*

Anmeld

23. oktober 2012

Tullepoder

Vi blev forlovet juleaften 2009. Manden havde skrevet et brev og lagt det under juletræet, mine forældre og bror vidste det, så brevet var den sidste gave jeg fik :-D han havde skrevet brevet fra vores datter <3 så vi er det jeg kalder teenage forlovet (altså bare ringforlovet) vi ved endnu ikke hvornår vi skal giftes, vi skal gerne have råd, og ikke låne til det. Så han har et frieri tilgode ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.