Hvad tror DU der er årsagen til at folk får kræft?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2012

Faith

Skouboe skriver:

Jeg kan godt se hvad du mener men der er en del af dine eksempler der ikke holder helt vand.

komælk er bygget til kalve og ikke mennesker... Og ja vi får modermælk, når vi er babyer, men det enzym vi skal bruge til og nedbryde proteinerne i mælk forsvinder senest når vi fylder år.

I den vestlige verden er antallet af mennesker med laktoseintolerans under 20% af befolkningen

kød, burde vi heller ikke spise, da vi ikke er bygget som kødædere... for hvor er vores skarpe tænder hende som løven har?

Dem har du også - dine fortænder og hjørnetænder er bygget til at spise kød, kun kindtænderne er beregnet til grovere føde.

Og ja, der er nok nogle der vil påstå, at man ikke får protein nok, udelukkende af frugt og grønt... men hvordan er elefanten, så så stor og stærk?

Det gør den fordi den bruger det meste af sin vågne tid på at spise. Den udnytter kun mellem 20 og 40% af næringen i maden - resten kommer igennem uudnyttet. Hvis et menneske skulle spise det samme som en elefant (4-6% af kropsvægten), ville et menneske på 80 kg skulle spise mellem 3,6 og 4,8 kg mad hver dag. Det kan hverken vores mavesæk eller vores tarmsystem holde til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2012

Faith

Skouboe skriver:

I bundt og grund tror jeg det er uheld. Det er et sammenspil af så mange faktorer at jeg tror aldrig vi får et klart svar.

Nogle fødevarer hæmmer en type kræft, mens de øger risikoen for en anden osv. Nogle vitaminer sænker risikoen for kræft, men øger så til gengæld risikoen for andre sygdomme.

Jeg er enig i at det er en snotsygdom - men det ikke den eneste, det er bare den mest udbredte.

Jeg tror også at hvis man fik udryddet cancer, ja så ville der opstå en anden sygdom som var ligeså slem og som tog ligeså mange menneskeliv.

Måske er det naturens måde at holde bestanden nede på

Anmeld

22. oktober 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Skouboe skriver:

Jeg kan godt se hvad du mener men der er en del af dine eksempler der ikke holder helt vand.

komælk er bygget til kalve og ikke mennesker... Og ja vi får modermælk, når vi er babyer, men det enzym vi skal bruge til og nedbryde proteinerne i mælk forsvinder senest når vi fylder år.

I den vestlige verden er antallet af mennesker med laktoseintolerans under 20% af befolkningen

kød, burde vi heller ikke spise, da vi ikke er bygget som kødædere... for hvor er vores skarpe tænder hende som løven har?

Dem har du også - dine fortænder og hjørnetænder er bygget til at spise kød, kun kindtænderne er beregnet til grovere føde.

Og ja, der er nok nogle der vil påstå, at man ikke får protein nok, udelukkende af frugt og grønt... men hvordan er elefanten, så så stor og stærk?

Det gør den fordi den bruger det meste af sin vågne tid på at spise. Den udnytter kun mellem 20 og 40% af næringen i maden - resten kommer igennem uudnyttet. Hvis et menneske skulle spise det samme som en elefant (4-6% af kropsvægten), ville et menneske på 80 kg skulle spise mellem 3,6 og 4,8 kg mad hver dag. Det kan hverken vores mavesæk eller vores tarmsystem holde til.

De eksempler jeg har brugt er kommet fra bøger... blandt andet en der har skrevet en bog om hende selv, der havde haft brystkræft 5 gange og den sidste gang fik hun af vide at hun havde Max 6 måneder og leve i.

Hun lever stadig kræften er væk.

Og min fon flippede ved det sidste indlæg kan jeg se for ved det med mælken er det efter 4 år... og ja, det er ikke særlig mange her oppe i vesten der har laktose intolerance. Men i de lande hvor de ikke er vænnet til mælk er det 75%
Og selvom det er under 20 % her der reagere på at kroppen ikke kan nedbryde det, betyder det ikke at alle andre har enzymet.
(Det med at man holder op med og produktsere enzymet har jeg fra en læge)

Og vi må da håbe at lægerne ved hvad de taler om.

Anmeld

22. oktober 2012

Ravnholt

Skouboe skriver:

Og det med tænderne kan jeg godt se men det ændre ikke på at vores tarmsystem kun er bygget til og spise det i nødsituationer.
Hvis vores tænder var så spidse og skarpe er det jo meningen vi skulle kunne tygge det råt. Ligesom alle andre kødædende. (Man kan så diskutere om det er særlig lækkert)
Måske er det bare mig der er mærkelig men jeg ville have meget svært ved og tygge et stykke rå kylling.. tror simpelthen ikke jeg ville kunne flå det i så små bidder at min mave ville kunne fordøje det.

Og tvivler på at vi er den eneste race der er blevet skabt, så vi er nød til og tilberede maden for overhoved at kunne tygge den.

Anmeld

22. oktober 2012

Ravnholt

Skouboe skriver:

Jeg citere lige lidt fra en bog: Endelig slank af Allan Carr (Også kendt som en der har skrevet endelig ikke rygere)
Synes nemlig, den er rigtig god.
Springer lidt i det da det meget af det er det samme det kører i

"Vi har allerede punkteret myten om, at man er nød til og spise kød for at få proteiner. De største og stærkeste dyr er alle planteædere."

"En af naturlovene er at kødædere aldrig spiser andre kødædere"

"Det er sandt nok at japanerne spiser rå fisk. Men de er nød til at marinere den, krydre den og skære den i meget små stykker for at kunne spise det. "

"et andet fingerpeg om, hvorvidt vi er skabt til og spise kød eller ej er vores tænder. Kødædere har lange fortænder eller hugtænder og lange skarpe kløer til at flænse kød. De rummer mere saltsyre end mennesker. Saltsyre bruges til at nedbryde toksiner i kød. Kød nedbrydes hurtigt så kødædere har forholdsvis korte tarme, der er udformet til at skille sig af med det forrådnende kød hurtigst muligt."

"Katte er kødædere - selv tusindvis af år som tamdyr har ikke ændret deres naturlige instinkter. Den mindste kradselyd får deres øre til at rotere. Hvad enten det er en fugl, en mus eller en garnstump, så kan en kat lige så lidt lade være med at springe løs på den, som du kunne lade være med og blinke, hvis jeg prøvede at stikke en finger i øjet på dig. Dens naturlige instinkt er at dræbe og spise alt, hvad der bevæger sig."

"forestil dig, at du kører ude på landet ved forårstid og får øje på et nyfødt lam, der hopper omkring og gør krumspring af ren og skær livsglæde. Bliver du overmandet af en primitiv trang tal og kaste dig over det, flå struben op på det og mæske dig med dets blod? Eller vender du dig om mod din ledsager og siger: Åh! Se lige der!"

Disse ting har gjort jeg er overbevist om at mennesker ikke er bygget til og spise kød... Bare i den bog, er der mange flere ting, jeg kunne skrive men er ved og få krampe i hånden

Jeg prøver ikke at få andre til og holde op med og spise kød, Min mand spiser masser af kød, og mine børn spiser kød. Jeg kan bare mærke at efter jeg har skåret gevaldig ned på det og mælkeprodukter. Så har jeg meget mere energi, og er glad det meste af tiden.

Anmeld

23. oktober 2012

La´chrissen

aarhusmor skriver:

Forskning viser at man får kræft når man har oplevet noget ubehageligt i sit liv - jeg ved ikke om jeg 100% tror på det.

Men jeg tror på at man får det når ens krop er ude af balance. Men jeg ved ikke om vi selv kan ændre det så vores balance kommer i orden.

Der er også forskning der viser at det skyldes virus eller infektion. Men igen, så er det fordi balancen ikke er ok, at vi er modtagelige for det.

Og ja så er der det genetiske.

Jeg synes det lyder meget fornuftigt det med at man kan blive syg af sorg. Min mor døde af kræft i december 2001 og et halvt år efter begyndte min morfar at få set dårligt. Han døde af kræft i august 2003. Og han var simpelthen så ulykkelig over sin datters død. Så jeg tror at det kan fremprovokere sygdom at man har en stor sorg at bære på.
For han var en frisk og aktiv og aldrig røget osv. Men bum så blev han syg.
Men helt klart også noget genetisk.
For man kan tage mange storrygere som jeg kender søn er gamle og de fejler intet så det har nok noget med kroppen at gøre hvor stærk dens balance er

Anmeld

23. oktober 2012

Isabella_mor

Det er jo både genetisk og livsstil der er skyld i kræft. 

Det der sker i kroppen er at der er celler, det har vi slle sammen. Der er så nogle celler der går amok. Det er når celler begynder at danne flere celler end normalt. Også kaldet mutationer, en celle skal så mutere 8 gange før man kan kalde det en kræftcelle. 

Så man kan sagtens have levet et liv på grøntsager og kildevand og så få kræft alligevel. Da det også kan ligge i generne. Men chancen er mindre for at det bryder ud når man lever sundt, holder sig fra smøger alkohol osv. 

Anmeld

23. oktober 2012

Loa

Faith skriver:

Min mormors bror blev 93 år gammel. Han var alkoholiker og røg 40 smøger om dagen det meste af hans voksne liv. Han var aldrig syg! Aldrig indlagt. Sov stille ind i hans seng derhjemme.

Min mands søn fik cancer som 6 årig.

Cancer rammer alle typer mennesker. Ham der har levet et hårdt liv og det uskyldige barn.

Lungecancer kan skyldes rygning, men ikke-rygere kan også få lungecancer (har passet en 43 årig kvinde med lungecancer som aldrig havde rørt en cigaret i hendes liv)

Modermærkekræft rammer folk der tager overdreven sol, men rammer også folk som aldrig går i solarium.

Genetik har en del at sige. Faktum er at har ens mor og mormor haft brystcancer, ja så har man selv en vis procentdels risiko for selv at få det.

Om bestemt fødevarer, makeup, strålinger osv har nogen betydning for risikoen for at udvikle cancer kan man kun gisne om.

Har mødt helsefreaks med cancer og har også mødt livsnyderen med cancer.

Ligger det i kortene at man skal have kræft, ja så tror jeg man kan leve nok så sundt og alligevel blive ramt.

Tilslutter mig din holdning/mening

Anmeld

23. oktober 2012

aarhusmor

La´chrissen skriver:

Jeg synes det lyder meget fornuftigt det med at man kan blive syg af sorg. Min mor døde af kræft i december 2001 og et halvt år efter begyndte min morfar at få set dårligt. Han døde af kræft i august 2003. Og han var simpelthen så ulykkelig over sin datters død. Så jeg tror at det kan fremprovokere sygdom at man har en stor sorg at bære på.
For han var en frisk og aktiv og aldrig røget osv. Men bum så blev han syg.
Men helt klart også noget genetisk.
For man kan tage mange storrygere som jeg kender søn er gamle og de fejler intet så det har nok noget med kroppen at gøre hvor stærk dens balance er

enig. Min morfar er 92 år, udover lidt gigt og så en nylig slem infektion, så har han aldrig fejlet noget. Så man tænker, han må leve sundt. Men nej han har ikke bestilt andet hele sit liv end at rejse verdenen rundt, ryge, spise, drikke, kigge efter kvinder(men det skader vist ikke)

Altså levet et rigtigt flottenheimerliv

Anmeld

23. oktober 2012

Lunae

Anonym skriver:

Min venindes far har lige fået konstateret kræft, det er kommet som et lyn fra en klar himmel

Ved ikke helt om man kan kalde dette her en debat, men hvad tror du/i er årsagen til at folk får kræft?

Vær søde og accepterer hinandens holdninger og meninger til det.

Nu er jeg jo hverken læge eller forsker, men tror nogle former for kræft er genetisk betinget mens andre skyldes livsstil.

Generelt er jeg af den overbevisning at mange sygdomme skyldes virkelig dårlig livsstil, men det er selvfølgelig ikke altid det reelle billede!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.