Skouboe skriver:
Jeg kan godt se hvad du mener men der er en del af dine eksempler der ikke holder helt vand.
komælk er bygget til kalve og ikke mennesker... Og ja vi får modermælk, når vi er babyer, men det enzym vi skal bruge til og nedbryde proteinerne i mælk forsvinder senest når vi fylder år.
I den vestlige verden er antallet af mennesker med laktoseintolerans under 20% af befolkningen
kød, burde vi heller ikke spise, da vi ikke er bygget som kødædere... for hvor er vores skarpe tænder hende som løven har?
Dem har du også - dine fortænder og hjørnetænder er bygget til at spise kød, kun kindtænderne er beregnet til grovere føde.
Og ja, der er nok nogle der vil påstå, at man ikke får protein nok, udelukkende af frugt og grønt... men hvordan er elefanten, så så stor og stærk?
Det gør den fordi den bruger det meste af sin vågne tid på at spise. Den udnytter kun mellem 20 og 40% af næringen i maden - resten kommer igennem uudnyttet. Hvis et menneske skulle spise det samme som en elefant (4-6% af kropsvægten), ville et menneske på 80 kg skulle spise mellem 3,6 og 4,8 kg mad hver dag. Det kan hverken vores mavesæk eller vores tarmsystem holde til.
Jeg citere lige lidt fra en bog: Endelig slank af Allan Carr (Også kendt som en der har skrevet endelig ikke rygere)
Synes nemlig, den er rigtig god.
Springer lidt i det da det meget af det er det samme det kører i
"Vi har allerede punkteret myten om, at man er nød til og spise kød for at få proteiner. De største og stærkeste dyr er alle planteædere."
"En af naturlovene er at kødædere aldrig spiser andre kødædere"
"Det er sandt nok at japanerne spiser rå fisk. Men de er nød til at marinere den, krydre den og skære den i meget små stykker for at kunne spise det. "
"et andet fingerpeg om, hvorvidt vi er skabt til og spise kød eller ej er vores tænder. Kødædere har lange fortænder eller hugtænder og lange skarpe kløer til at flænse kød. De rummer mere saltsyre end mennesker. Saltsyre bruges til at nedbryde toksiner i kød. Kød nedbrydes hurtigt så kødædere har forholdsvis korte tarme, der er udformet til at skille sig af med det forrådnende kød hurtigst muligt."
"Katte er kødædere - selv tusindvis af år som tamdyr har ikke ændret deres naturlige instinkter. Den mindste kradselyd får deres øre til at rotere. Hvad enten det er en fugl, en mus eller en garnstump, så kan en kat lige så lidt lade være med at springe løs på den, som du kunne lade være med og blinke, hvis jeg prøvede at stikke en finger i øjet på dig. Dens naturlige instinkt er at dræbe og spise alt, hvad der bevæger sig."
"forestil dig, at du kører ude på landet ved forårstid og får øje på et nyfødt lam, der hopper omkring og gør krumspring af ren og skær livsglæde. Bliver du overmandet af en primitiv trang tal og kaste dig over det, flå struben op på det og mæske dig med dets blod? Eller vender du dig om mod din ledsager og siger: Åh! Se lige der!"
Disse ting har gjort jeg er overbevist om at mennesker ikke er bygget til og spise kød... Bare i den bog, er der mange flere ting, jeg kunne skrive men er ved og få krampe i hånden

Jeg prøver ikke at få andre til og holde op med og spise kød, Min mand spiser masser af kød, og mine børn spiser kød. Jeg kan bare mærke at efter jeg har skåret gevaldig ned på det og mælkeprodukter. Så har jeg meget mere energi, og er glad det meste af tiden.