Hvad tror DU der er årsagen til at folk får kræft?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2012

MediaAnarchy

Min oldemor døde som følge af kræft, min mormor har haft brystkræft, min mor har haft brystkræft - de har fået udredt at det ikke er genetisk men man kan jo ikke lade være med at tænke.
De har alle været overvægtige på et tidspunkt i deres liv, men var det ikke da kræften blev konstateret. Derudover har ingen af dem røget eller drukket særlig meget.

Det betyder for mig at jeg kun indtager alkohol sjældent og er helt alkoholsfri de første 6 måneder hver år. Desuden kom jeg op over 25 i bmi for 2 år siden, og gør nu en aktiv indsats for at holde min vægt i normal området. Jeg dyrker sport og spiser grønt og forsøger at holde brystkræften for døren så længe som muligt.

Det er en lorte sygdom, og jeg tror der er flere grunde til den kommer.

Min farfar døde for knap to måneder siden med kræft i hele kroppen (lever, nyrer, lunger og knogler) han var 85 og har levet et relativt sundt og aktiv liv. Havde han levet i en anden tid havde vi sikkert sagt at han døde af alderdom efter et langt og godt liv. 
Så nogle gange kommer det simpelthen fordi folk er blevet gamle tror jeg.

Min farmor har to gange fået fjernet hud pga af hud cancer. Det har været pånæsen og øverst på kinden. Det er steder hun igennem hele sit liv er blevet solskoldet hver sommer. Så nogle gange tror jeg det kan være udefra påvirket - altså sol fx.

Min mor, mormor og oldemors tror jeg kan være genetisk selvom prøverne siger at det ikke er 100% sikkert at det bliver ført videre.

Og så er der nogen der siger at det sker når man har det dårligt. Det er den jeg har sværest ved at acceptere. En ting er hvad man putter i sig af giftstoffer og mad, en anden hvad man arver - men af en eller anden grund har jeg svært ved at acceptere at det er ens humør der skulle give en kræft. 
Det er på trods af at jeg selv ved jeg reagere fysisk (med mavesmerter, udslet osv) ved stress.

Måske er det fordi jeg har oplevet et menneske der har givet deres situation skylden for kræft. Det betyder også at hun nægtede behandling, da hun mente at så skulle skilsmissen jo bare komme på plads, så ville kræften forsvinde igen.
Det betød at hendes børn måtte se deres mor ligeså langsomt syne hen - fordi hun ikke troede på kemo, og hele sit liv havde levet sundt som vegetar og med motion, og derfor måtte det jo være fordi hende og hendes mands forhold gik fra hinanden at dette skete - og dermed ville det også forsvinde når hun havde dt godt igen.

Jeg er glad for at min mormor og mor stolede blindt på lægerne og tog i mod den behandling der blev anbefalet  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2012

MorDk

Gener og alt det kunstige der bliver fremstillet ....

Vores kroppe kan ikke tåle det!

Anmeld

22. oktober 2012

4xGreve

Anonym skriver:

Min venindes far har lige fået konstateret kræft, det er kommet som et lyn fra en klar himmel

Ved ikke helt om man kan kalde dette her en debat, men hvad tror du/i er årsagen til at folk får kræft?

Vær søde og accepterer hinandens holdninger og meninger til det.

Min mor fik sidste år konstateret en kæmpe svulst og ondaret kræft i hjernen - hun har valgt at være "forsøgs person" ved kræftens bekæmpelse netop for at få afklaret dette spørgsmål du stiller for ved hendes kræft mener de ikke det skyldes livsstil og de mener heller ikke den er arvelig også tænker man jamen hvorfor fik hun så kræft??

Vi opdaget det i et meget sent stadige og 14 dage mere så var hun død, de fik heldigvis fjernet størstedel af svulsten og kræften uden at gå ind og påvirke hjernen for meget det er kun små ting som synet og hukommelsen der halter lidt!

Så mit svar er at jeg virkelig ikke ved det alle kan få kræft og nogen familier er mere ramte end andre (livmoderhalskræft skyldes bla. en bakterie) og min familie er godt ramt af kræft det er 2 gang min mor har fået konstateret kræft da hun efter hun fik min lillebror også fik konstateret livmoderhalskræft og mange andre af mine familie medlemmer har kræft og min farfar er død af det!

Det blev rodet men rart at få det sagt "højt"

Anmeld

22. oktober 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Jeg har en ide om det er det mad vi indtager der gør det...

For vores krop er bygget til og leve af frugt og grønt som vores eneste fødevare..

komælk er bygget til kalve og ikke mennesker... Og ja vi får modermælk, når vi er babyer, men det enzym vi skal bruge til og nedbryde proteinerne i mælk forsvinder senest når vi fylder år.

kød, burde vi heller ikke spise, da vi ikke er bygget som kødædere... for hvor er vores skarpe tænder hende som løven har? desuden så sover en løve 20 timer i døgnet hvorimod egernet kun har behov for 6 timer. Desuden er det sidste løven spiser kødet... den starter med mavesækken, for at få de proteiner og mineraler den har behov for. Nogle af de eneste dyr der lever udelukkende af kød er gribbe og krokodiller... (Og jeg synes ikke de ser så kønne ud)

Og ja, der er nok nogle der vil påstå, at man ikke får protein nok, udelukkende af frugt og grønt... men hvordan er elefanten, så så stor og stærk?

det værste man faktisk kan gøre er at spise grønt, sammen med kød fordi: kød skal bruge syre til og nedbrydes. hvorimod grønt, skal bruge base til og blive nedbrudt. og de to ting neutralisere hinanden. og derfor kan maven ikke fordøje det særlig godt.

Moder natur/gud eller hvad man nu vil kalde det, har bygget os så smart, at vi kan spise kød og andre ting, i tilfælde af at det skulle være svært at finde mad. Men altså kun for en begrænset periode...

og nej jeg lever ikke som vegeaner... jeg spiser også lagkage, til fødselsdage og hamberyg på min rugbrød mad, og jeg spiser også flæskesteg juleaften... Jeg prøver bare at gøre så 80 % af det jeg spiser i min hverdag er frugt og grønt.

Det er derfor jeg tror vi bliver ramt af kræft.

Anmeld

22. oktober 2012

Anonym trådstarter

Min mor fik sidste år konstateret en kæmpe svulst og ondaret kræft i hjernen - hun har valgt at være "forsøgs person" ved kræftens bekæmpelse netop for at få afklaret dette spørgsmål du stiller for ved hendes kræft mener de ikke det skyldes livsstil og de mener heller ikke den er arvelig også tænker man jamen hvorfor fik hun så kræft??

Vi opdaget det i et meget sent stadige og 14 dage mere så var hun død, de fik heldigvis fjernet størstedel af svulsten og kræften uden at gå ind og påvirke hjernen for meget det er kun små ting som synet og hukommelsen der halter lidt!

Så mit svar er at jeg virkelig ikke ved det alle kan få kræft og nogen familier er mere ramte end andre (livmoderhalskræft skyldes bla. en bakterie) og min familie er godt ramt af kræft det er 2 gang min mor har fået konstateret kræft da hun efter hun fik min lillebror også fik konstateret livmoderhalskræft og mange andre af mine familie medlemmer har kræft og min farfar er død af det!

Det blev rodet men rart at få det sagt "højt"

Kram til dig, jeg kan fuldt ud følge dig.

MIn mor er os død af kræft, min mormor er, min oldefar er, min farfar er.

på min mands side er hans to morbrødre døde af kræft, ene farbror, to onkler,

har tre vennerpar, hvor af den ene døde af kræft, den anden kæmper stadig med det, den tredje har lige fået fjernet brystet for kræft,men er ikke gået helt fri for det

Anmeld

22. oktober 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min venindes far har lige fået konstateret kræft, det er kommet som et lyn fra en klar himmel

Ved ikke helt om man kan kalde dette her en debat, men hvad tror du/i er årsagen til at folk får kræft?

Vær søde og accepterer hinandens holdninger og meninger til det.

Jeg tror at  FLUOR kan være en af årsagerne til at mange udvikler kræft....

Både fra drikkevand og tandpasta

Anmeld

22. oktober 2012

ONKC

Tror det kommer an på ens livsstil, men samtidig kan det jo også være noget genetisk. (kommer an på kræft formen) F.eks i min familie på min mors side, er kræft meget udbredt, hvilket desværre også er gået udover min mor.

Anmeld

22. oktober 2012

Skouboe

I bundt og grund tror jeg det er uheld. Det er et sammenspil af så mange faktorer at jeg tror aldrig vi får et klart svar.

Nogle fødevarer hæmmer en type kræft, mens de øger risikoen for en anden osv. Nogle vitaminer sænker risikoen for kræft, men øger så til gengæld risikoen for andre sygdomme.

Jeg er enig i at det er en snotsygdom - men det ikke den eneste, det er bare den mest udbredte.

Anmeld

22. oktober 2012

Skouboe

Ravnholt skriver:

Jeg har en ide om det er det mad vi indtager der gør det...

For vores krop er bygget til og leve af frugt og grønt som vores eneste fødevare..

komælk er bygget til kalve og ikke mennesker... Og ja vi får modermælk, når vi er babyer, men det enzym vi skal bruge til og nedbryde proteinerne i mælk forsvinder senest når vi fylder år.

kød, burde vi heller ikke spise, da vi ikke er bygget som kødædere... for hvor er vores skarpe tænder hende som løven har? desuden så sover en løve 20 timer i døgnet hvorimod egernet kun har behov for 6 timer. Desuden er det sidste løven spiser kødet... den starter med mavesækken, for at få de proteiner og mineraler den har behov for. Nogle af de eneste dyr der lever udelukkende af kød er gribbe og krokodiller... (Og jeg synes ikke de ser så kønne ud)

Og ja, der er nok nogle der vil påstå, at man ikke får protein nok, udelukkende af frugt og grønt... men hvordan er elefanten, så så stor og stærk?

det værste man faktisk kan gøre er at spise grønt, sammen med kød fordi: kød skal bruge syre til og nedbrydes. hvorimod grønt, skal bruge base til og blive nedbrudt. og de to ting neutralisere hinanden. og derfor kan maven ikke fordøje det særlig godt.

Moder natur/gud eller hvad man nu vil kalde det, har bygget os så smart, at vi kan spise kød og andre ting, i tilfælde af at det skulle være svært at finde mad. Men altså kun for en begrænset periode...

og nej jeg lever ikke som vegeaner... jeg spiser også lagkage, til fødselsdage og hamberyg på min rugbrød mad, og jeg spiser også flæskesteg juleaften... Jeg prøver bare at gøre så 80 % af det jeg spiser i min hverdag er frugt og grønt.

Det er derfor jeg tror vi bliver ramt af kræft.

Jeg kan godt se hvad du mener men der er en del af dine eksempler der ikke holder helt vand.

I den vestlige verden er antallet af mennesker med laktoseintolerans under 20% af befolkningen

kød, burde vi heller ikke spise, da vi ikke er bygget som kødædere... for hvor er vores skarpe tænder hende som løven har?

Dem har du også - dine fortænder og hjørnetænder er bygget til at spise kød, kun kindtænderne er beregnet til grovere føde.

Det gør den fordi den bruger det meste af sin vågne tid på at spise. Den udnytter kun mellem 20 og 40% af næringen i maden - resten kommer igennem uudnyttet. Hvis et menneske skulle spise det samme som en elefant (4-6% af kropsvægten), ville et menneske på 80 kg skulle spise mellem 3,6 og 4,8 kg mad hver dag. Det kan hverken vores mavesæk eller vores tarmsystem holde til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.